♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under oktober 2010

Av ♥ Monica ♥ - 20 oktober 2010 16:57

Varje onsdag är det torgdag i Tidaholm och det är mysigt att gå där och titta på vad knallarna har att erbjuda till försäljning.Jag har ju min Extratös boendes där så idag var det dags för ett besök.Jag åkte från Mullsjö med Expressbussen 11:20

  som går mellan Jönköping och Karlstad.Mia mötte mej vid busstationen och sen träffade vi hennes mamma för att gå vidare till torget.Jag köpte ett par fårskinnstofflor och en gardinkappa till mamma, får se om hon blir nöjd med gardinen annars får Rickard ta den till sitt rumsfönster.Det var väldigt kyligt ute så efter en stund gick vi och fikade och satt en bra stund och pratade innan vi gick till bilen och åkte hem till Mia en stund.Dom beställde lite grejer från oriflame.Vid tretiden skjutsade Mia och hennes mamma hem mej......TACK MIA OCH CHRISTINA FÖR EN TREVLIG DAG, VI SES SNART IGEN!


Snart är det dags att kolla tv.....blir kul att se bönderna ikväll igen  och följa deras sommar med de utvalda tjejerna/killarna.


 

Tänder ett par ljus.....


ÖNSKAR MINA VÄNNER EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 19 oktober 2010 15:54

Nu är det fullt upp med bjudningar och annat kul mest varje dag, men nu ska jag redogöra för gårdagen för jag vet att det finns dom som vill veta vad jag gjorde då.

06.20 startade jag hemifrån till Mullsjö där en buss väntade som skulle ta mej och en massa andra människor till en cloudberryvisning....via Habo och Bankeryd där vi tog upp ytterligare passagerare hamnade vi så småningom i Folkets hus i Hovmantorp där en trevlig man som representerade cloudberry hälsade oss välkomna. Vi började med kaffe och fralla och sen fick vi en demonstration om sängkläderna och därefter fick dom som ville beställa göra det.Sen blev vi bjudna på en härlig lunch bestående av potatisgratäng,kött i svampsås, sallad med olika grönsaker och en skål pickles.Vi fortsatte så småningom till Kosta outlet och littala outlet där vi besökte de olika affärerna och även handlade lite,sen vi fick en fin ljuslykta i glas på Kosta värd 50:-

Efter en heldag hämtade min man mej i Mullsjö när bussen återvände dit med ett gäng nöjda och belåtna resenärer.

Det kostade 160:- ...både resa och mat, ja alltihop, så det var väldigt billigt.


**********************************'

Idag har jag gjort ett ärende åt Thomas, annars har jag inte gjort så mycket nytta här hemma.

Ikväll ska jag åka till svägerskan på partylitevisning, det ska bli riktigt trevligt.


HA EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL ALLA VÄNNER!

Av ♥ Monica ♥ - 17 oktober 2010 20:12

Då är denna helgen över....


Igår var mamma och jag hos Mickes svärmor, vi fick en jättegod smörgåstårta som Nethas yngsta syster hade gjort.Hon jobbar på ett bageri och bakar både bullar, kakor och tårtor så hon har vanan inne.Kvällen ägnade jag som vanligt åt tv:n och det var med spänning jag följde dansbandskampen som började klockan åtta , Wizex är med denna gången......Anna Sköld som är bandets sångerska lärde jag känna för några år sen och vi har daglig kontakt via facebook och hon har även varit min gästbloggare här för ett tag sen.En enkel och mycket trevlig tjej som står med båda fötterna på jorden, inget högfärdigt över henne alls.Extra kul var det att få se hennes hem och lille kissen Rex som jag har hört mycket talas om.Det gick bra för Wizex och dom är med nästa vecka igen.....jag ringde naturligtvis och röstade på dom.


Idag har jag varit riktigt flitig, på förmiddagen dammade jag i badrummet både i glasskåpet där jag har mina makeupgrejer och även på det andra skåpet vi har därinne......skönt när det är gjort. grejade med lite annat också innan det var dags att laga middag. Rickard fick äta här som tack för hjälpen att han hämtade mormor när hon skulle hit.Mannen i huset har jagat älg hela helgen så bilen har jag inte haft tillgång till.


I morgon åker jag hemifrån tidigt eftersom jag och en av mina goda vänner från Mullsjö ska åka ut på en bussresa så det blir inget blogginlägg här, men återkommer på tisdag.


HA EN FIN KVÄLL OCH EN LIKA FIN MORGONDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 15 oktober 2010 16:32

Ikväll blir det fredagsmys med gott fika och idol.Lille Abbe kommer till oss ikväll också eftersom hans husse ska åka iväg med kompisar hem till en annan kompis.Det är alltid mysigt att ha Abbe här någon kväll också, han vill så gärna vara med vid tv:n och då ska man helst stryka honom på huvudet, då syns det att han njuter i fulla drag.

***************************************

En solig och fin dag har vi haft här, men natten blir nog ganska kall, föregående natt hade vi 7 minusgrader. Vantarna fick åka på idag när jag cyklade till tåget på morgonen.

********************************************

I morgon ska jag åka bort en sväng så det är inte säkert att det blir något blogginlägg, men jag återkommer på söndag i så fall.


HA NU EN RIKTIGT MYSIG FREDAGSKVÄLL !

Av ♥ Monica ♥ - 14 oktober 2010 18:14

Idag har jag varit hos tandläkaren och lagat två tänder som fyllningen hade lossnat i......det tog en timme och sen var jag fin i munnnen igen.Tur att tandläkaren finns, men det är dyrt.....906:- fick jag betala.


Lite kyligt ute idag, men det var ingen frost inatt i alla fall, får se hur vädret blir i morgon, om vi får någon sol eller hur det blir.I norrland har det visst varit riktigt busväder med snö och blåst... tur man inte bor där uppe.


Som vanligt är det några tv-program som jag ska se ikväll....halv åtta hos mej.....grannfejden och lyxfällan, de båda sistnämnda är program som man är glad att man inte är inblandad i, men titta kan man ju göra förstås.


På tal om tv-program så har jag bara hört negativa omdömen om gårdagskvällens program...bonde söker fru.Jag gillar det programmet och kan inte riktigt förstå dom människorna som retar sej på de medverkande, men ändå sitter och tittar, varför inte slå över till något annat program istället.Hur enkelt som helst.


Nää, nu säjer jag..... HEJ FÖR IDAG...  


Av ♥ Monica ♥ - 13 oktober 2010 15:47

......BERNDT OCH CHRISTINA på era födelsedagar

  Ja må ni leva...ja må ni leva.....ja må ni leva uti hundrade år:)


  En blomsterkorg med de vackraste blommor vill jag ge er.....


  ...och en tårta får ni också....


GRATTIS....GRATTIS!


***********************************'

Nu har jag firat färdigt mina goda vänner så nu kan jag återgå till andra begivenheter.

Det var återigen dags att besöka min duktiga frissa idag och som vanligt blev jag jättefin i håret. Även denna gången gjorde jag slingor.Tack Sofia ,jag är jättenöjd!


En promenad med Abbe har jag gjort i eftermiddag och sen har jag plockat in tvätt från altan som jag hände ut i går eftermiddag, trodde inte att det torkade så bra ute, men där bedrog jag mej.


Om någon timme ska jag sätta mej vid tv:n, det är många bra program ikväll som jag ska se....förkväll....halv åtta hos mej...bonde söker fru och Berg flyttar in.Sen är det nästan läggdags efter det  


TJINGELING, VI HÖRS I MORGON IGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 12 oktober 2010 17:21

Idag blir det lite foton här på min blogg.....





Här passerar jag varje dag.....det är en vacker plats jag bor på

 


   

Även här går jag förbi.....


 

Nu är jag snart hemma....




HA EN FIN KVÄLL......




Av ♥ Monica ♥ - 11 oktober 2010 21:25

Jag har inte rymt, men denna dagen har jag haft en hel del att ägna mej åt så datorn har fått vara ifred för mej mest hela dagen.

Min kusin från Jönköping har varit här på det obligatoriska besöket som alltid är första dagen på älgjakten. Vi har inte jagat älg, men jag har ju min man som gör det och då passar det bra att ha lite besök när man inte har några mattider att passa.

En beställning till oriflame har jag också gjort nu efter att ha tittat på tv och nu ska jag strax gå ut med Abbe så han får pinka kväll...han sover ju hos oss nu några nätter när hans husse ägnar sej åt älgjakt  och tillbringar några nätter med  jaktkompisar i en liten mysig stuga.


GOD NATT ALLA VÄNNER....


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards