♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Det snöar inte.....än i alla fall

Av ♥ Monica ♥ - 29 november 2010 09:56

Som vanligt traskade jag ner till tåget men det hade jag inget för denna morgonen för det var stopp mellan Falköping och Sandhem. Det stod två tåg på perrongen men ingen av tågpersonalen visste om och när något av tågen skulle gå så när jag hade suttit i tåget närmare en kvart steg jag av och gick hem.Hämtade Abbe innan förstås och ringde även till jobbet, så det blev en kompdag för min del denna dagen.Det värsta är att det är svårt att ta sej fram som gångtrafikant för inga trottoarer är plogade och gatan genom samhället är så smal så snart kan inte två bilar mötas och som gångtrafikant kommer man inte undan utan får stanna så nära kanten man kan och hoppas på att bilarna kan väja lite.Med andra ord så är det ganska farligt att promenera här i byn just nu.Nu snöar det inte men jag hörde på radion att det var klass 1varning häromkring och att det skulle komma ytterligare 10-20 dm snö idag.......hur ska detta sluta?

Nu ska jag strax förflytta mej in till strykrummet och stryka lite tvätt.


HA EN BRA MÅNDAG .....

 
 
Ingen bild

Margaretha

29 november 2010 11:07

Ja nu räcker det med snö.Här är lika dant på trottoarerna.De syns inte. Men idag skiner solen från en klarblå himmel och det är -10 grader.
Jag är inne idag och slår in lite klappar och frostar av frysen.
Ha en skön måndag nu då Monica,nu när du blev ofrivilligt ledig idag.
Kramiz!

 
lillis

lillis

29 november 2010 11:24

Men vad snö ni fått det är inte klokt. Tråkigt när tågen blir inställda
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 november 2010 11:44

Ja tänk hur vintern är..detta året..och snön..bara faller..mer o mer..och så läser man i /på kvällstidningen: "Lämna bilen hemma"... Undrar hur dom då menar..då inte ens tågen går...som dom ska...och alla som MÅSTE på sina jobb..och så...
Ha en skön dag med avfrostning av frysen..och inslagning av JULKLAPPAR.
KRAM!!!...

http://margitholm.blogg.se

 
Ruth

Ruth

29 november 2010 22:15

Så du fick en ofrivillig semesterdag i dag, det är ju gott så här i julstöket. Tråkigt när inte komunikationerna fungerar,men hade du väntat några minuter till så kanske det hade kommit iväg.
Du kan väll inte mena att ni skall få 1-2 meter snö i dag där tror jag du luras hehe.. nog för att ni har fått mycket redan, men då blir det kaos om något.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 november 2010 23:54

Ja tänk vilket spratt vädergudarna kan ställa till med. Hemma blev det även för mig idag men hoppas jag tar mig till jobbet imorgon.
Ha en bra tisdag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Berith

Berith

30 november 2010 07:22

Godmorgon vännen :))
Jisses vad mycket snö ni fått !!
Och här har vi ovanligt lite för årstiden :))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

30 november 2010 14:15

Usch hur mycket snö ska ni få.
Tycker fasiken synd om er.
Men jag kan tycka att det räcker nu för oss alla.
Kallt som attan är det oxå.
-13,5 här hos mig!
Ha en bra dag/kväll!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards