♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av ♥ Monica ♥ - 23 januari 2011 17:27

Idag har vi varit ute på en liten tur till sjön ihop med Thomas och Erika.Edward mötte också upp eftersom han skulle ha lite mört till en kompis. Vi tog en liten extra tur på hemvägen över Utvängstorp,där jag kört postbil åtskilliga gånger när jag började köra lantbrevbäring 1982,lite nostalgi med andra ord.När vi kom hem vid tvåtiden skalade jag potatis och lök,mannen i huset hjälpte till att riva potatis och lök.....det färdiga resultatet blev rösti och till det åt vi bacon.Det var ingen avancerad söndagsmiddag, men jag gör aldrig någon skillnad på maten antingen det är söndag eller vardag, vi äter fläskfile´vilken dag som helst i veckan och en söndagsmiddag kan bestå av en enkel räksallad.


Nu är det snart dags att dricka lite kaffe och ta en smörgås ,men innan dess ska jag gå ut en sväng med vårt fyrbenta *barnbarn* som har varit här sen igår eftermiddag.Han var naturligtvis med ute och åkte tidigare idag,Abbe älskar att åka bil så det är inga problem att ha med honom.Hans husse kommer väl snart och hämtar honom,han och Johan har varit i full gång med diverse arbete i Valunda denna helgen när övriga familjen varit på besök hos Nethas syster.


HA EN FIN KVÄLL ALLA GOA VÄNNER.....


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards