♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av ♥ Monica ♥ - 5 februari 2011 15:48

Idag är det skönast att hålla sej inne för det både regnar och blåser ute,dessutom tar det mer och mer på snön och det gillar jag.Däremot gillar jag inte att det är skridskobana på gatan här utanför,men jag har inte ute att göra,så det behöver jag inte ondgöra mej över,det är dessutom vatten ovanpå isen så man behöver sjöstövlar på fötterna.


Det blev Björn Ranelid som fick dansa färdigt i går kväll,inget att säja om det för någon åker ju ur varje fredag och nu blev det hans tur,men det kunde lika gärna blivit någon av de andra för jag tycker att alla är ungefär lika duktiga.Jag har en som jag håller lite extra på som jag hoppas klarar sej till finalen,men det vet man aldrig hur det går med det  men man kan ju alltid hoppas.....som en bekant sa en gång när jag berättade att jag hade träffat hennes svärmor som led av svår astma och lät som hon skulle dö vilken minut som helst.Det var ju inte precis så snällt sagt,men hon menade det kanske,vad vet jag.


Jag har grejat lite här idag inför kvällen, då ett par goda vänner till oss kommer hit.Jag har gjort en tonfisksallad som jag hoppas ska falla gästerna i smaken.Det är flera år sen jag gjorde den sortens sallad sist,men den är jättegod tycker jag.Lite bröd,smör,ost och skinka till så blir det nog en smaklig måltid,även om det inte är någon festmat precis.


Jag har ringt min vän från ungdomstiden som jag fick kontakt med för ganska snart ett år sen efter många år och hon och hennes man ska komma hit en kväll inom en snar framtid.....dom skulle kommit i höstas, men det gick den ena helgen efter den andra utan att det blev av,men nu ska det äntligen bli.


Ikväll börjar uttagningarna till eurovision song contest,men det blir inget tv-tittande för min del eftersom vi ska ha gäster och jag tycker inte att det programmet är så speciellt bra längre,annat var det på den tiden när Siw Malmqvist,Inger Berggren,Lill-Babs var med och sjöng så man hörde vad det var för något och inte bara en massa skrålande och konstigheter med folk som hoppar omkring på scenen med konstiga kläder som det brukar vara nu för tiden....nää,jag tror vi kommer att ha trevligare inne i finsoffan  med prat och skratt,som det brukar vara när vi träffas.


HA NU EN RIKTIGT MYSIG LÖRDAGSKVÄLL ALLA GOA VÄNNER!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards