♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2011

Av ♥ Monica ♥ - 23 mars 2011 12:56

Dagens tema:
*NYASTE BILDEN PÅ MEJ SJÄLV


 

VARSÅGODA.......HÄR ÄR JAG I EGEN HÖG PERSON 

I morgon är det sista dagen på de här temadagarna!

****************************************

Ingen sol idag,blåser som sjutton gör det däremot,några plusgrader är det också efter en natt med flera minusgrader.

Om en stund ska jag koka gulaschsoppa som vi ska äta till middag och då kommer jag osökt att tänka på när vi blev bjudna på äkta Ungersk gulaschsoppa av Christian och Åsa när vi hade stugan nere vid Stråken.Den soppan var verkligen god och mustig,men den jag gör är också god,men jag har köttfärs i min till skillnad från dom som hade kött i sin soppa.


AVSLUTAR DAGENS INLÄGG MED ETT CITAT:


//ETT GOTT SAMVETE ÄR BÄSTA HUVUDKUDDEN//


 

Av ♥ Monica ♥ - 22 mars 2011 18:06

DAGENS TEMA ÄR *VÄDER*


VÄDER ÄR ETT SAMTALSÄMNE SOM ALLA PRATAR OM....DET FINNS JU ONEKLIGEN OLIKA VÄDER....SE NEDAN



EN BILD MED VINTERVÄDER.....SOLEN FÖRSÖKER KOMMA FRAM UR MOLNEN



EN FIN HÖSTDAG...FINT VÄDER MED SOL



HÄR HAGLAR DET.......INGET VIDARE TREVLIGT VÄDER


****************************************   

Idag har vi haft 10 plusgrader i skuggan,med andra ord en riktigt fin vårdag.


Som vanligt när det är tisdag har jag varit på Träffpunkten.Idag var det celebert besök där....CURT *PENNEN* KARLSSON var gäst.Den mannen bodde här i byn för många år sen och då umgicks vi och våra familjer ofta.Det är många år sen jag träffade honom och när det var slut på träffpunkten gick jag fram och hälsade på honom och frågade om han kände igen mej....... -visst känner jag igen Monica- sa han.


Jaha, det var denna dagen...nu ska jag snart parkera mej vid tv:n......avslutar med att......


ÖNSKA ALLA EN FIN KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 21 mars 2011 16:08

Dagens tema  är*TVÅ*


  HÄR HAR VI TVÅ RÅDJUR PÅ BESÖK


  TVÅ KOMPISAR 


TVÅ KOMPISAR TILL SOM ÄTER FRÅN SAMMA FAT 


Det var detta temat och nu är det bara tre temadagar kvar!


****************************************

Idag är det vår i luften,riktigt skönt ute även om det blåser lite,men det gör inget för då tar det ännu mer på snön.Den snön som kom i fredags är borta nu och det syns att det har tagit på den gamla snön också. 

Ikväll är det dags att beställa varor från oriflame,men det får bli efter att jag har tittat på tv.Det är ganska mycket beställningar denna gången,det varierar ju från gång till gång.


HA EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL ALLA VÄNNER! 

Av ♥ Monica ♥ - 20 mars 2011 13:55

Dagens tema...*DETTA SKRATTAR JAG ALLTID ÅT*...........


DET FINNS ETT FOTOGRAFI SOM ÄR TAGET MED WEBBKAMERAN PÅ RICKARD...ETT RIKTIGT IDIOTKORT SOM SITTER PÅ VÄGGEN BAKOM DATASKÄRMEN,JAG VAR OCKSÅ MED PÅ KORTET MEN VALDE ATT KLIPPA BORT DEN DELEN DÄR JAG ÄR MED. TYVÄRR KAN JAG INTE VISA KORTET EFTERSOM DET ALDRIG KOM MED FRÅN DEN GAMLA DATORN OCH JAG TROR NÄSTAN ATT DET TOGS BORT INNAN.HUR SOM HELST SÅ SKRATTAR JAG ALLTID NÄR JAG TITTAR PÅ DET KORTET.


****************************************

Körslaget igår kväll var ganska långtråkigt tyckte jag,bara ett par av körerna som sjöng vettiga låtar,resten var bara ett enda gapande och skrålande.Casper Jarnebrings kör fick godkänt av mej i alla fall.Förhoppningsvis blir det bättre låtar som framförs nästa vecka.Sen kan jag inte riktigt förstå varför dom ska hoppa och skutta som duracellkaniner när dom sjunger...nää, detta var en besvikelse,men jag ger dom en chans till, annars skippar jag programmet och tittar på något annat.


Idag är det en underbart fin dag med sol och riktigt skönt ute,klarblå himmel och snön smälter så sakteliga.


Om en stund kommer Rickard och den killen som vi fick vår SIGGE av.Han har inte sett SIGGE sen vi hämtade honom i början på september 2009.


AVSLUTAR MED ATT SÄJA HEJ FÖR IDAG...... VIHÖRS I MORGON IGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 19 mars 2011 17:01

Dagens tema*I ALL HAST*.......


Vad skriver man då tro?

Nää,det var knepigt så jag hoppar över det tror jag.


*********************************

Jag kan upplysa alla som är intresserade att min handled är så gott som bra idag,känner bara lite grann när jag viker handen neråt så i morgon känns det nog inget skulle jag tro.


Som vanligt får jag väl säja,så har vi varit i Jönköping på förmiddagen och inhandlat lite grejer,bland annat nya läslampor som vi har över sängen.Jag köpte en ny väska som jag ska ha till jobbet,lite större än den jag har haft nu.Löste även in mitt presentkort på 100:- som jag hade på Åhléns....ett läppstift och ansiktsservetter,jag fick lägga till 10:- ur egen ficka.Presentkortet fick jag som tack för att jag svarar på enkäter på en sajt.Väntar på två trisslotter från en annan sajt också.Förresten så fick jag presentkort på 50:-för att jag är med i en panel på falköpings tidning att lösa in på Ica...det var mycket förmåner på en gång  


Ikväll börjar *KÖRSLAGET* på tv 4, det får jag inte missa........


hej för idag...hörs i morgon igen!

Av ♥ Monica ♥ - 18 mars 2011 19:15

Dagens tema*DETTA GÖR MEJ GLAD*


UNDRAR OM INTE DETTA TEMAT HAR VARIT MED EN GÅNG FÖRUT,MEN SKIT SAMMA.........


JAG BLIR GLAD NÄR SOLEN SKINER........NÄR JAG SER ATT FÖRSTA KROKUSEN TITTAR FRAM PÅ VÅREN........NÄR NÅGON TYCKER ATT JAG SER UNG UT(fick höra det av en före detta postkund för ett tag sen)


*********************************

Det blev som jag befarade,en jäkla massa snö hade vräkt ner inatt och det blev till att pulsa i snön ner till tåget.När jag var på väg till jobbet ramlade jag omkull och slog i högersidan och höger handled...tur att jag inte bröt sönder något,men det gör lite ont fortfarande.Halkan kan vara förrädisk och idag syntes det inte att det var så halt.Jag pratade med en tjej som också hade ramlat på väg till jobbet,men hon hade slagit i huvudet så hon kände sej vimmelkantig,hoppas att hon inte hade fått hjärnskakning.


Det är ishockey på tv ikväll så jag får väl titta på lets´dance på den lilla tv:n eftersom min gubbe är intresserad av att titta på hockeyn och den går ju på tv4sport.

Undrar vem som får åka hem ikväll av de duktiga dansarna som är kvar  


Nu är det kaffedags så jag säjer HEJ FÖR IDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 17 mars 2011 11:51

DAGENS TEMA ÄR *EN SOMMARBILD*


  DETTA ÄR VÄL EN FIN SOMMARBILD,MER SOMMAR ÄN SÅ HÄR KAN DET VÄL KNAPPAST BLI


  HÄR ÄR YTTERLIGARE EN FIN SOMMARBILD......... PROMENAD I BOKSKOGEN PÅ VÄG TILL STENSHUVUD PÅ ÖSTERLEN


**************************************

Idag är det växlande väder,sol en stund och lite mulet i nästa stund...snö väntas till kvällen  hoppas att spågubbarna har fel! Jag vill inte ha någon snö nu när vi är så långt fram i mars.

Gårdagskvällens årmöte var trevligt,särskilt när ARNE LIFMARK berättade om sitt samarbete med PER OSCARSSON......när de här temadagarna är över ska jag skriva lite om vad han hade att berätta.


NU AVSLUTAR JAG MED ATT ÖNSKA MINA VÄNNER EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA TORSDAG!


 

Av ♥ Monica ♥ - 16 mars 2011 12:33

Dagens tema är *MITT BEROENDE*


Vad svarar man på det tro  


Något som jag är beroende av vet jag inte,men jag vill ju inte vara av med datorn förstås,det kanske är ett beroende......annars vet jag inte vad jag ska skriva,jag dricker ju loka nästan varje dag...ett visst beroende kanske.


*************************************

Solen skiner men det är inte så varmt ute som man tror när man tittar ut genom fönstret....snö på gång säjs det,hoppas det inte blir något av med det.

Idag var tåget jag skulle åka med hem inställt på grund av lokfel,bussersättning skulle det bli istället ropades det ut i högtalarna så jag förflyttade mej till busshållplatsen istället,men efter en stund hördes en stämma i högtalarna igen att någon buss skulle inte komma heller utan man fick vänta tills nästa tåg kom.Till saken hör att det tåget stannar inte här så jag tänkte som så att jag går till Landhs och fikar lite och inväntar tåget som kommer 12:21.Jag hade sån tur att en man härifrån satt och fikade när jag kom till Landhs och han erbjöd mej skjuts hem.......eftersom han är granne med Rickard så fick jag åka ända till dörren när jag skulle hämta Abbe....tur ska man ha ibland och det hade jag idag.


Ikväll är det hembygdsföreningens årsmöte och det brukar jag alltid besöka och i år blir det extra intressant eftersom vår ordförande i föreningen ska berätta om sitt samarbete med PER OSCARSSON, som så tragiskt omkom i en brand natten till nyårsafton.Vår ordförande i hembygdsföreningen heter ARNE LIFMARK och han regisserade bland annat *POLISEN I STRÖMSTAD* som ju PER OSCARSSON hade en stor roll i.


AVSLUTAR DAGENS INLÄGG MED ATT ÖNSKA ALLA VÄNNER EN FORTSATT FIN LILLELÖRDAG!


 


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards