♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2011

Av ♥ Monica ♥ - 15 mars 2011 12:34

Dagens tema är *NÄR JAG VAR LITEN*.....


JAG FÖDDES I SLUTET PÅ 40-TALET OCH BODDE MED MIN MOR OCH FAR PÅ EN GÅRD SOM HETTE AXTORP


I DETTA HUSET BODDE JAG PÅ ÖVERVÅNINGEN.......JAG HADE NYSS FYLLT 8 ÅR NÄR VI FLYTTADE IN I VÅRT NYBYGGDA HUS NERE I SAMHÄLLET


 

HÄR BODDE JAG TILLS JAG FLYTTADE HEMIFRÅN MELLAN JUL OCH NYÅR  1970......

JAG HADE EN LYCKLIG BARNDOM ......DET ENDA JAG SAKNADE VAR SYSKON.JAG BLEV NOG LITE BORTSKÄMD TROR JAG EFTERSOM JAG VAR ENDA BARNET,MEN DET HAR JAG INTE TAGIT NÅGON SKADA AV.


*********************************

Idag skiner solen ,men det blåser lite kalla vindar.

Som vanligt när det är tisdag så sitter jag i sonens lägenhet och skriver detta på hans dator,det är ju dags att gå till Träffpunkten i eftermiddag.Programmet denna gången är sång och musik med en dam och en herre från Ulricehamn.Dom spelar både gitarr och dragspel så det blir säkert bra,jag tycker det är vackert med dragspelsmusik.

Nu ska jag värma mej lite mat i micron,så jag säjer ......


HEJ FÖR IDAG......

Av ♥ Monica ♥ - 14 mars 2011 12:41

Dagens tema är **OLIKA*.......tyvärr vet jag inte vad det menas med det så jag får väl hitta på något själv


Man kan ha olika åsikter......det har vi ju här på våra bloggar och det måste vi acceptera tycker jag,förutom när det går till personangrepp förstås.


 

*kLICKBARA BLIDER*

Olika årstider har vi ju också.....SOMMAR


 

VINTER....


 

VÅR.....


 

HÖST

Detta fick bli dagens tema!


***********************************

Nu känns det att våren är på väg,luften är varmare och fåglarna kvittrar mer och mer för varje dag.Snön försvinner så sakteliga,men något bakslag i vädret får vi nog räkna med kanske


.Ikväll får vi återigen följa med till förlossningsavdelningen på Västerås sjukhus och det ser jag fram emot.Måndagar är riktiga höjdare när det gäller tv-program.


AVSLUTAR DAGENS BLOGGINLÄGG MED ATT ÖNSKA ALLA EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA MÅNDAGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 13 mars 2011 10:31

Dagens tema är *HÄR BOR JAG*.......


 

Så här såg det ut vintern 2010....fotot är taget från gatan in mot vår framsida på huset.

Jag har inga foton på huset från utsidan mer än detta,så det får ni får hålla tillgodo med.


************************************

Idag har vi mellan fyra och fem plusgrader ute så jag hoppas att det tar lite på snön.


Jag hörde på radion att ERIK SAADE VANN DEN SVENSKA UTTAGNINGEN PÅ MELODIFESTIVALEN......DET ÄR VÄL BARA ATT GRATULERA,ÄVEN OM DET INTE VAR NÅGON FAVORIT FÖR MIN DEL,JAG HADE HOPPATS PÅ ANTINGEN BROLLE ELLER THE MONIKER.


Gårdagskvällen var mycket trevlig och maten blev väldigt uppskattad.Vi bjöd på potatisgratäng,blandad grönsakssallad,två olika sorters skinka,bröd och ost.Senare drack vi kaffe med Landhs goda semlor.Halv tolv tackade våra gäster för sej och styrde kosan hemåt igen.


I eftermiddag ska vi åka till Jönköping en sväng,men nu säjer jag HEJ FÖR IDAG......HA DET SÅ BRA!


Av ♥ Monica ♥ - 12 mars 2011 13:38

idag är temat*KÄNSLOR*


Känslor kan ha olika betydelser.......

Man kan ha en känsla av att det blir en trevlig kväll......man kan ha en speciell känsla för en god vän.........man får en väldigt bra känsla när våren spirar som bäst och man hör fågelsång tidigt på morgonen.......starka känslor kan det bli när man blir upprörd över något..... en skön känsla när jag får träffa mina allra närmaste.....


Mina barnbarn ger mej en verklig känsla av glädje.......så söta när dom sitter vid vårt köksbord och äter pizza


*************************************

Ikväll får vi besök av en ungdomsvän till mej från 60-talet, och hennes man.Vi har inte träffats sen i somras så det ska bli roligt att ses igen.Vi ska äta lite god mat och senare blir det kaffe med Landhs goda semlor till.

Nu ska jag dra mej ut till köket och göra lite sallad med olika grönsaker som vi ska ha till maten ikväll.

Hoppas att rätt låt vinner på melodifestivalen ikväll!


HA EN RIKTIGT MYSIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 11 mars 2011 12:47

Dagens tema är *ETT ÖGONBLICK*......


Ett ögonblick kan vara följande:


EN FÅGEL SITTER UTANFÖR FÖNSTRET,MEN PÅ ETT ÖGONBLICK FÖRSVINNER DEN .....


EN EKORRE SPRINGER ÖVER VÄGEN,DET TAR BARA ETT ÖGONBLICK


TELEFONEN RINGER,JAG SVARAR OCH NÅGON FRÅGAR EFTER MIN MAN,ETT ÖGONBLICK SVARAR JAG DÅ.


Ögonblick kan vara så mycket..............


****************************************

Jag har precis städat färdigt här och väntar på att golven ska torka,då passar det bra att sitta vid datorn en stund.


Jag tackar så mycket för fina kommentarer som jag fick i gårdagens blogginlägg  


HA EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA SOLIGA DAG!


Av ♥ Monica ♥ - 10 mars 2011 13:26

Idag ska det vara ett självporträtt i svartvitt.....


 

Detta fotot blev det......det är ett foto som jag är helnöjd med,jag brukar sällan vara nöjd med fotona på mej själv och gillar absolut inte att ställa mej och posera framför kameran  


*************************

Idag snöar det emellanåt,det är aprilväder fast det bara är den 10 mars......på tal om det så är det 23 år sen idag som jag kom hem med Rickard som föddes den 5 mars.Jag minns att det var mycket snö även då.


Nu ska jag gå ut i köket och tillaga en GUBBALÅDA som vi ska äta till middag.


HA NU EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA TORSDAGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 9 mars 2011 13:26

Dagens tema är *KÄRLEK*........


Vad är då kärlek för mej?


Min MAN är naturligtvis den stora kärleken......MINA TRE SÖNER känner jag stor kärlek till.......de 6 BARNBARNEN likaså och inte att förglömma NETHA  och ERIKA som jag har fått på köpet så att säja,har man pojkar får man även töser så småningom. NETHA har funnits i familjen sen 1986 och ERIKA sen 2009.


**************************************

När jag hade hämtat ABBE på förmiddagen mötte jag en vän sen många år tillbaka,hon ville att jag skulle komma med henne hem och dricka kaffe så det var bara att vända och trava iväg till Sandvägen.Hon har tre hundar som ABBE fick bekanta sej med,tikar allihop och det var bra för ABBE att träffa lite andra hundar med tanke på att han alltid skäller på alla hundar som vi möter ute.Inomhus går det jättebra,men han känner sej troligen lite underlägsen ute när han går i koppel.


Just nu snöar det ute,inga stora flingor och inget som lägger sej,men det är lite ruskväder tycker jag,skönt att vara inomhus.


AVSLUTAR MED ATT ÖNSKA ALLA EN TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DAGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 8 mars 2011 11:43

Dagens tema är EN VINTERBILD.......


 

Detta fotot är från vintern 2010......ABBE har grävt ner sej i snön.Han tycker verkligen om att leka och busa i snön,ju djupare det är desto roligare har han verkar det som.


*******************************

Solen lyser från en klarblå himmel,men det blåser kyliga vindar.Jag har tagit en promenad med ABBE nyss och nu sitter jag vid sonens dator.Om en stund ska jag värma mej lite mat och äta innan jag beger mej till Träffpunkten...idag är det bingo som står på programmet.


AVSLUTAR DAGENS BLOGGINLÄGG MED ATT ÖNSKA ALLA SOM TITTAR IN HÄR EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA TISDAGEN!


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards