♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 10 april 2011

Av ♥ Monica ♥ - 10 april 2011 17:02

Det har varit en bra och trevlig helg.

Igår var vi med våra vänner från Rönngatan till Gränna.Det var bestämt sen några veckor tillbaka att vi skulle följa med dom på en utflykt.Vi åkte vid niotiden i går förmiddag och klockan tio var vi framme i Gränna.


  Här har vi parkerat och kommit ur bilen......


  Detta café är 50-talsinspirerat och där blev vi bjudna på fika


  Sen var vi i Andrémuséet och tittade.....


Vi satt en stund i solen när vi kom ut från muséet och det var riktigt skönt förutom att det blåste.Sen gick vi lite i affärerna ,men det är mest polkagrisaffärer i Gränna och lite polkagrisar blev det köpt också.

När vi hade sett det vi tyckte var sevärt åkte vi hemåt igen,men på hemvägen stannade vi vid Vätterleden där vi blev bjudna på middag.......


Vätterleden är en fin anläggning med både mat,fika och butik bland annat


När vi kom tillbaka till Mullsjö blev det kaffe med mazarin på altan hos våra vänner.

Vid halvsextiden var vi hemma igen efter en trevlig dag där vi blev bjudna på både resa,fika och middag.

**********************************

Idag cyklade jag ner till mamma på förmiddagen och hälsade på henne ett par timmar.På hemvägen därifrån satt jag i godan ro och trampade i sakta mak när jag plötsligt hörde en rejäl smäll,det var mitt framdäck som exploderade så det var bara till att hoppa av cykeln och leda den hem.Nu har vi varit i Jönköping och köpt nytt däck och innerslang och mannen i huset håller på att göra i ordning däcket så att jag kan cykla nu framöver.Det är så skönt väder ute,17 grader,inte illa.


Ikväll är det ju *Mästarnas mästare*,det får man inte missa och på tal om tv-program så tyckte jag att det var synd att team Casper åkte ur Körslaget igår,dom var ju bäst av alla,team Andreas skulle åkt ut tycker jag,men det är min åsikt och andra tycker säkert precis tvärtemot.


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGISAR!


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards