♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under maj 2011

Av ♥ Monica ♥ - 7 maj 2011 15:21

Idag har vi ätit middag på vår altan för första gången i år.Det blev grillade kotletter,klyftpotatis,beasås och färsk gurka......jättegott!


På förmiddagen var vi en sväng i Brissmene och inhandlade lite blommor.Efter att vi hade betalat våra blommor blev vi bjudna på kaffe vid trädgårdsbordet.Där satt ett trevligt par från Floby( som också hade köpt blommor) som vi kom i samspråk med,riktigt mysigt var det att träffa dessa båda som vi kunde prata med som vi hade varit gamla bekanta.Härligt med folk som är lika  sociala som vi är.


Lite senare när det inte är riktigt så varmt ska vi gå elljusspåret med Abbe.Sen får han följa med oss hem eftersom hans husse är bortbjuden ikväll.Så inatt får jag dela säng med både Abbe och Sigge......dom ligger så sött vid mina fötter tätt intill varann och sover.Skönt att dom kommer så bra överens.


En ny serie börjar på tv4 ikväll med Martin Stenmark som programvärd så det ska jag titta på har jag tänkt,men nu ska jag göra lite besök hos mina bloggvänner..............


HA DET GOTT I VÄRMEN!


****************************************

Av ♥ Monica ♥ - 6 maj 2011 17:43

Idag har sommarvärmen återvänt,det är riktigt skönt väder ute och varmare ska det bli till helgen nu.


Vi har gjort ett besök i Jönköping i eftermiddag och köpt ny dammsugare bland annat.


Inget annat av värde har jag att förtälja så jag säjer HEJ FÖR IDAG!


*************************************

Av ♥ Monica ♥ - 5 maj 2011 12:55

Idag finns det inget att skriva om för min del,vädret kan jag ju alltid skriva en rapport om förstås.......ingen sol,ungefär 10 grader,mer än så blir det inte.


Avslutar med ett foto som jag tog vid KINNEKULLEGÅRDEN annandag påsk...


Vacker utsikt....


HA DET GOTT ALLA VÄNNER! 

Av ♥ Monica ♥ - 4 maj 2011 12:21

Idag har jag två födelsedagsbarn att gratulera,ja ett barn och en vuxen om jag ska vara ärlig.

Först gratulerar jag lille ARVID som idag blir 1 år.......HURRA HURRA HURRA HURRA på din första födelsedag


Även ARVIDS farmor fyller år idag....bra tajmat må jag säja...


ETT STORT GRATTIS ÄVEN TILL DEJ KÄRA SVÄGERSKA


En bukett liljekonvaljer förärar jag dej som fyller 61 år 


**************************************

Idag snöar det åtminstone inte ,men det är ingen värme ute precis.Jag fick ta vantar på mej när jag cyklade ner och hämtade ABBE tidigare på förmiddagen.

Jag har strukit mina dukar som jag tvättade igår och grejat med lite av varje

.Jag njuter av min ledighet från jobbet,härligt att ligga och dra sej på morgonen och lyssna på radion....uppstigning mellan 8 och halv 9 blir det som regel.


NU ÖNSKAR JAG MINA LÄSARE EN FORTSATT TREVLIG DAG! 

Av ♥ Monica ♥ - 3 maj 2011 12:13

Det är kallt som attan ute,ingen vårvärme alls.För en stund sen kom det snöflingor dalande från luften,tur att det inte lägger sej i alla fall.Ser att det haglar just nu...skiftande väder med andra ord.


Jag har städat,tvättat och nu ska jag snart laga till några kroppkakor som jag ska äta innan jag går till Träffpunkten......sista träffen innan sommaren, förutom en resa den 7 juni och* sell och potäter * i juli när färskpotatisen och jordgubbarna är klara att ätas.


Detta var väl vad jag hade att förtälja idag.......återkommer i morgon!


KRAM PÅ ER ALLA GOA BLOGGVÄNNER!


 

Av ♥ Monica ♥ - 2 maj 2011 14:06

Idag har jag börjat på en lång semester........ända till den 12 augusti är jag ledig.Jag var ju sjukskriven så gott som hela 2003 och till augusti 2004 eftersom jag opererade min högeraxel,som för övrigt aldrig har blivit riktigt bra så därför jobbar jag bara 25% sen dess.Det blev mycket sparade semesterdagar på det viset och dom har jag inte tagit ut av förrän nu.Jag slutar jobba nästa år och då ska man ta ut all sparad semester året innan eftersom det påverkar pensionen sen.


Jag inledde denna dagen med att ha sovmorgon till klockan 8,sen har jag varit i Tidaholm en sväng på förmiddagen och hälsat på Mia......bjöd henne på fika ute på stan och sen gick vi i lite afffärer.Jag köpte ett par tights,ett skärp och en blus på Lindex.Inhandlade även en present på en bokhandel till Michaela som snart fyller år,ett kort till en liten 1-åring som fyller på onsdag.


Nu är jag hemma igen och sitter vid datorn en stund.Middagen är i kylskåpet,jag var så smidig så jag gick in på Rossies gatukök och köpte med mej hamburgare med mos hem.Dom har världens godaste mos på det stället.

Även ett besök hos mamma ska jag göra lite senare,sen blir det tv till klockan 10,därefter ska jag beställa varor från oriflame........då ä möe nu,som vi säjer här i Västergötland.


kram på er go vänner vi hörs i morgon!

Av ♥ Monica ♥ - 1 maj 2011 16:06

Första maj......nu är det alltså vår,men idag blåser det riktigt kalla vindar.Solen skiner emellanåt, regnet som det har pratats om har inte kommit än i alla fall.


Vi har även idag varit ute på resande fot,bland annat till Jönköping för att köpa nya dynor till utemöblerna på vår altan.


Gårdagen hos svåger och svägerska blev lika trevlig som jag trodde.....god mat och gott kaffe med smaskig kaka.Vi tog en promenad innan kaffet och det var riktigt skönt att gå ner maten lite.Nästan alla följde med på promenaden och vi hade riktigt trevligt där vi gick och småpratade och skrattade.Det blir många glada skratt ihop med dessa människor som vi umgicks med igår. Det smakade extra gott med kaffe sen när vi kom tillbaka från vår lilla promenad.


Nu ska jag fortsätta att skriva order till oriflame,det är dags att beställa i morgon igen....jösses, vad tiden går.


Hälsar på mina goa bloggvänner i mån om tid idag,annars gör jag ett besök i morgon!


KRAM PÅ ER ALLA GOA BLOGGISAR!


*********************************

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards