♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

En bra måndag

Av ♥ Monica ♥ - 13 juni 2011 14:34


Det är skönt väder ute idag,vad mer kan man begära efter allt regn som har kommit......min fina doftpion håller på att slå ut,däremot har regnet gått illa åt den storblommiga vallmon.


Idag har jag inte gjort så mycket mer än att jag har suttit på altanen och skrivit order till oriflame,det är dags att beställa ikväll.Middagen är klar också,det blir en pastasallad som en av de anställda på ica-affären i Mullsjö har komponerat.Jag vet att den smakar alldeles förträffligt gott eftersom jag har smakat på den när jag handlade en fredag för ett tag sen.På fredagar är det en annan anställd som lagar olika maträtter och så får man smaka en liten portion.Gillar man det man har smakat på så är det bara till att ta ett recept......jättebra!


Nu ska jag kika in till mina bloggvänner och se vad som har hänt sen jag var där senast!


HA DET SÅ GOTT.......


***************************

 
 
Maggan

Maggan

13 juni 2011 15:00

Doftpioner som är såå vackra. Ni måste ha fått mer regn där du bor än vad vi har fått.Idag är det strålande sol,men lite kyligt. I morgon ska jag ta en båtfärd till Åland och då hoppas jag att det inte blåser så som det gör här idag.
Ha det skönti sommarhagen och njut av den du som har så fina blommor. Kram på dej.

http://bloggplatsen

 
lillis

lillis

13 juni 2011 15:11

Säger som Maggan ni måste ha fått mycket mera regn än vi. Vi har oxå lite sol men kyligt i luften
Vad skönt att bara sitta på altan och njuta
Ha det gott
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Matvraket

13 juni 2011 18:47

Hej Monica!!!
Gör du som jag äter dig mätter på dessa bjudningar????????????

 
Ruth

Ruth

13 juni 2011 23:03

Läste "Matvrakets" kommentar, jag har då aldrig lyckats bli mätt på dessa små smakfaten, dom är endast till för att reta smaklökarna. Bra när man får recept på det hela och kan fortsätta på måltiden hemma. Bävrar för kraftigt regn nu när mina pioner har kommit rejält i blomning, då är det kört med blommorna, dom är så kännsliga för regnet.
Näää, nu skall jag hitta på annant innan sängen skriker efter mig.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

14 juni 2011 09:53

ja inte tusan kan man väl bli mätt på en tesked mat.
Inte så mycket regn här. Lika torrt igen.
Önskar dig en fin tisdag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

♥ Monica ♥

14 juni 2011 14:27

Nää,det är ju bara en liten smakbit,men *matvraket* är väl ett litet kryp kan jag tro och dom behöver väl inte så mycket mat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards