♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av ♥ Monica ♥ - 22 juni 2011 13:58


Det blev en trevlig kväll igår när vi firade Erika och Thomas.Vädret visade sej från den bästa sidan och regnet uteblev som tur var.....solen lyste lite på oss också, så det fanns inget att klaga på.


Klickbara bilder nedanför......


     


På bilden längst till vänster beundrar Erika blomman hon fick av oss.......


På mittenbilden låter vi oss väl smaka av den grillade korven med tillbehör........


Bilden till höger visar den fina uteplatsen där vi satt och åt och drack och hade trevligt.........


Naturligtvis var ABBE med och firade ,han fick också en smakbit av det vi åt.


När vi hade ätit och presenterna var överlämnade gick vi en tur på koloniområdet och tittade på de fina små husen och de vackra blommorna som fanns.På en del  ställen var redan jordgubbarna mogna och dill och sallad hade kommit långt i växtligheten,även potatisen hade kommit långt.

När vi kom tillbaka från promenaden serverades det kaffe och hemgjord jordgubbstårta......kom just på att jag inte har laddat ner något kort på den goda tårtan så det kommer i morgon.

Efter några trevliga timmar begav vi oss hemåt igen, mätta och belåtna.


Ikväll ska jag följa med på en utflykt till *ÄNGLAGÅRD* här i byn,där filmen spelades in för ganska exakt ett år sen.Hembygdsföreningen arrangerar denna utflykten till GRIMSTORP som det heter i verkligheten.


Nu är det snart dags att laga lite mat så jag säjer ........


HEJ DÅ, FÖR IDAG.......


*********************************


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards