♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommardagen2011

Av ♥ Monica ♥ - 25 juni 2011 17:46

Idag åkte vi till VASSBACKEN när vi hade ätit frukost och gjort oss i ordning. Våra vänner från Parkvägen är där i en stuga som dom hyr nu över midsommarhelgen och dom ville att vi skulle komma dit idag.Vi hade några trevliga timmar ihop innan vi åkte hem igen,men innan dess åkte vi in till Töreboda och åt middag ihop.

Jag fotograferade lite och nedan visar jag några foton........


*Klickbara bilder*




Vy över göta kanal


Postkontor med gamla postmössor och annat från förr


Utmed göta kanal


 

Härinne bjöds vi på fika


 

Sen gick vi ut och spelade minigolf


Detta var en liten försmak på den stundande semestern som vi ska tillbringa ihop....detta året blir det den 16:de semestern som vi åker på semester  ihop med B och C.....alltid lika trevligt 


***************************

Gårdagen firade vi treditionsenligt med sill,färskpotatis,gräddfil och jordgubbar med vispgrädde till efterrätt.Ett besök i Gravsjö gjorde vi också på eftermiddagen.På kvällen var våra vänner från Rönngatan här och jag avslutade kvällen med att hämta Erika och Thomas och ett par vänner till dom som hade tillbringar midsommarafton hos ett par andra goda vänner.


ha en fin fortsättning på helgen alla goa vänner!


 

 
 
lillis

lillis

25 juni 2011 18:40

Oj så många vackra bilder du visar för oss.
Ser att du haft en trevlig midsommar med god mat och goda vänner
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 juni 2011 21:19

Det blev ju en riktig lyckad midsommar, någon större värme tycks det inte ha varit, men man kan ha det riktigt mysigt för det, bilden talar för detta. Så fint det är vid Göta kanal. Postkontoret ser ut att vara väldigt primitivt men fyllde nog sin funktion, kraven var nog inte så stora då när det begavsig. Många fina foton, tackar för titten.
Ha en fortsatt fin och trevlig helg.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

26 juni 2011 11:23

Fina foton och ni har som jag förstår haft en fin midsommar!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Maggan

Maggan

26 juni 2011 16:36

Hej Monica! Ni ser ut att ha haft det mysigt i Midsommar.
Vilken fin blogg-framsida du har igen.Vännen Ruth som fixat igen ser jag.Hon är fantastisk.
Önskar dig en fortsatt skön vecka nu min vän. Kram!

http://bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards