♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av ♥ Monica ♥ - 3 juli 2011 20:27

Idag har det varit den årliga marknaden på Ekåsen.Vi tog oss en tur dit upp och kollade,men det är inte många knallar längre,tror det blir mindre för vart år.Nu skulle dom prova att ha marknaden på söndagen istället för lördag,men inte sjutton hjälpte det efter vad vi kunde se när vi var där.Inte mycket folk alls,så någon trängsel var det inte.Tänk vilken skillnad mot de första åren marknaden var,då var det trängsel så man knappt kom fram.Jag köpte mej en snygg vit tunika i alla fall för 149:-,sen tog jag lotter för 20;- och vann en liten bricka,det var ett fjärdepris.

Man träffar ju alltid lite folk som man stannar och byter några ord med,så det är ju kul att gå dit i alla fall för den skull också.

Vi åkte sen vidare till SÄGNERNAS HUS där det serverades frasvåfflor med sylt och grädde och till det en kopp kaffe.Jag och maken åt två våfflor var och det var precis lagom.Sven-Gunnar satte sej hos oss och pratade och även Tommie S.gjorde sällskap med oss vid bordet.


I eftermiddag har mamma varit här och maken har varit ute och promenerat ihop med sin syster en stund.


Nu är det kväll och så småningom blir det dags att krypa i säng!


kram på er alla bloggvänner  

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards