♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juli 2011

Av ♥ Monica ♥ - 13 juli 2011 13:56

Idag fyller världens bästa Karlsson år....... min man är det som fyller denna dagen.

Ikväll blir det kalas med smörgåstårta.


GRATTIS PÅ DIN DAG  ......  


 

hipp hipp hurra.......


Jag inledde förmiddagen med att åka till Mullsjö och lämna oriflamegrejer till två av mina kunder,tankade bilen jag lånade,handlade lite på Ica och avslutade med att åka och hämta godsakerna som vi ska äta ikväll när gästerna kommer.


En promenad med Abbe har jag också hunnit med och även dammsugit hela huset.

Nu ska jag hälsa på mina fina bloggvänner innan jag stänger ner denna sidan för idag.


KRAM PÅ ER ALLA GOA VÄNNER!

Av ♥ Monica ♥ - 12 juli 2011 12:05

I brist på ämne till blogginlägget denna dagen blir det några rubriker från vår lokaltidning......


NÄTPIRAT ÅTALAS FÖR BARNPORR.......


BEGÄRS HÄKTAD FÖR MORDET PÅ SJUÅRING.....


GLÖMDE SONEN PÅ STATOIL.......


Det är inga roliga rubriker man möts av när man slår upp tidningen för att läsa, samtidigt som frukosten intages.


Det får bli ett par foton i repris även denna dagen som avslutning på ett ointressant blogginlägg från mej idag.....


Detta är från Ystad......en varm dag perfekt för att ta ett bad, om man inte är en badkruka som jag är förstås  



  Sjöbo marknad...en  marknad med mycket stort utbud av allehanda prylar,både sånt man behöver och inte behöver,men kanske köper ändå 


nu önskar jag alla en fortsatt trevlig dag....... hej hopp!



Av ♥ Monica ♥ - 11 juli 2011 12:17

En vecka till,sen har mannen i huset semester.Det blir lite dagsturer första veckan ..........innan vi åker till Gotland.


Bra väder även idag,även om det skulle behövas några millimeter regn för växtligheten.


Jag avslutar dagens inlägg med ett par foton i repris.......


Malmö semestern 2009

  Här är vi på väg till Stenshuvud på Österlen,även detta är från 2009


ha en bra dag!

Av ♥ Monica ♥ - 10 juli 2011 14:13

Söndag eftermiddag och vi har just ätit middag på vår altan.....grillade kotletter,pommes frites,beasås och lite annat smått och gott.


Vädret är bra även denna dagen och något regn är inte utlovat, vad jag vet.Håller vädret i sej till ikväll så blir det vid ENGELSKA VILLAN som vi ska lyssna på gladjazz,om vädret ser opålitligt ut flyttas det till NÄS LADUGÅRD i stället.


Nu ska jag gå ut på altan och läsa några kapitel till i boken.......*I den innersta kretsen* heter den och är en spännande kriminalroman som utspelar sej i trakten av SANDHAMN.


HA DET GOTT......

Av ♥ Monica ♥ - 9 juli 2011 15:34

Frukost på altan och sen när vi var klara med morgonsysslorna åkte vi till kyrkogården i Fivlered och kollade till farföräldrarnas grav.Sen fortsatte vi till Vistorp och där vattnade vi ytterligare gravar,både mina morföräldrars grav och kusin Marie-Annes föräldrars grav.

Det var lite festligheter i byn där i Vistorp med både loppis,försäljning av våfflor med mera.Vi var även inne i den lilla lanthandeln där en del scener till *Änglagårdsfilmen spelades in förra sommaren.

Kompisarna från Parkvägen var också där,dom hade varit hemma hos oss för att höra om vi skulle åka med till Vistorp så det var ju tur att vi träffades där för sen åkte vi hem och dom kom hit och hämtade oss för vidare färd till Tidaholm där vi gick och såg oss omkring en stund och var även inne i bokhandeln och på Ica.Vi köpte lite sallad och även jordgubbar och grädde.Stannade sen vid Rozzies gatukök och intog middag där.

När vi kom hem bjöd vi våra kompisar på kaffe och glass på vår altan,men det var lite väl varmt där för att det skulle kännas skönt,men vi satt  kvar där och svettades en stund.

Nu har jag hämtat Abbe i hundgården,hans husse är hos älste brodern med familj och då får Abbe vara här en stund nu i eftermiddag tills Rickard kommer hem.


hej svejs.......

Av ♥ Monica ♥ - 8 juli 2011 21:08

Idag blir det ett par foton i repris.......



Detta fotot var med i Falköpings tidning sommaren 2009


 


Stockrosor i Ystad....från semestern 2009


Det kommer lite stilla regn nu ikväll och det är välbehövligt.......


Vi har ätit rostat bröd med räkor och  aioli.....mycket välsmakande!


NATTI...NATTI!

Av ♥ Monica ♥ - 7 juli 2011 15:56

Idag fyller min son Thomas 36 år.......



Denna karikatyren fick han när han fyllde 35 år,men sätter in den även i år...


ETT STORT GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG THOMAS  ............ 


Eftersom Thomas och Erika har semester så är dom inte hemma ,men vi har gratulerat i förskott när Erika fyllde år häromdagen.Jag har gratulerat honom på telefon i eftermiddag och dom har det bra på sin resa,fint väder har dom också och det är ju alltid roligt när man är ute och semestrar...vädret betyder mycket när man är på resande fot.


HA DET GOTT ALLA BLOGGGISAR!

Av ♥ Monica ♥ - 6 juli 2011 12:10

Jag ser på kommentarerna från mitt inlägg igår angående allsången att mina bloggvänner gillar *Lotta på Liseberg* bättre än* allsång på Skansen*,men där håller inte jag med,tur att smaken är olika,annars blev det bra trist här i livet.Jag tycker alltså att *allsång på Skansen* är bättre......mysigare miljö,jättebra artister(bra artister även i Göteborg i och för sej)men för mej är Skansen något visst ......nu är det ju även en ny,duktig,sångkunnig och charmerande programledare också och det gör inte saken sämre.Detta är min åsikt och jag accepterar naturligtvis att andra tycker tvärtemot,men när tänker efter så tror bestämt att jag har en bloggvän som inte tittar på Lotta............jag kanske får en kommentar av henne här.


Mulet väder idag,men varmt och skönt. Jag har tvättat och hängt ut på torkvindan,får se hur pass bra torkväder det är.


HA EN BRA DAG ALLA FINA BLOGGISAR!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards