♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 2 september 2011

Gårdagens marknad

Av ♥ Monica ♥ - 2 september 2011 21:10

Sent omsider bir det ett blogginlägg i dag,tiden ville inte riktigt räcka till,men nu har jag gjort det jag skulle göra inklusive tittat på Doobidoo på tv.


Marknadsbesöket i ADELÖV igår var trevligt,jättefint väder som det alltid brukar vara denna dag när marknaden går av stapeln.Jag åkte med min kära svägerska och svåger för tredje året i rad och vi har så trevligt när vi går mellan marknadsstånden och kikar på vad som finns att handla.Vi började med kaffe och en god macka innan vi började vår vandring bland alla grejer.Det blev inte så mycket köpt för min del,men ett par nya foppatofflor och ett par jättesöta tomtar köpte jag i alla fall bland annat.En matpaus hade vi och då åt jag dagens rätt som bestod av köttbullar och mos med lingonsylt och grönsaker som smakade riktigt gott.Efter fyra timmar tyckte vi att det var dags att styra kosan hemåt och då åkte vi över Lekeryd och köpte deras berömda mjukglass.Jag är ju inte förtjust i mjukglass men den smakade riktigt gott så där hade svägerskan rätt när hon sa att jag säkert skulle gilla den.


PÅ kvällen tittade jag på Halv åtta hos mej och sen var det ju robinson efter det.Det var stor dramatik i Robinson eftersom det ena laget åt något konstigt som dom blev jättesjuka av och senare fick en av deltagarna en hjärnblödning så hon hämtades och forslades till sjukhus i Mannila.......jag tror att det är ett program som börjar urarta och det tar hårt på deltagarna.......jag skulle aldrig ens tänka mej att ställa upp på sånt för det verkar vara med livet som insats. Nu får vi se hur det går i nästa program.


Idag har vi haft ett lika fint väder som igår,men nu ikväll kom det en rejäl regnskur när vi satt och tittade på tv. Jag tittar in till er mina bloggvänner i morgon för nu ska jag strax lägga mej och läsa innan jag somnar....så jag säjer


GOD NATT OCH SOV SÅ GOTT!


 

 
 
Maggan

Maggan

2 september 2011 21:47

Ja du kanske sover nu Monica,men jag tittar in hos dig ändå.
Du har som jag fått en jättetjusig header designad vår vän Ruth. Hon är helt underbar den människan.
Ja jag har också sett på Dobidoo,ett riktigt kul program. Robinson ser jag inte för jag tycker de behandlar människorna där förskräckligt.
Nu är det mörkt och lite kyligt ute,men inne är det varmt. Ska nog krypa ner snart jag också i slafen.
God Natt med dej min kära vän. Kram!

http://bloggplatsen

 
Margit

Margit

2 september 2011 23:03

inte konstigt att u inte få tien att räcka till..för nu fastän jag näatn bara är "hmma"..så rusar tiden så fort. Och datorn..bloggn och facebook..slukar många timmar per dygn...
Men det är ju skönt att ha en "hobby"....
Marknad.är alltid roligt att gå runt och titta. Oftst hitta ma nånting..som man köper...
Önskar dej en fin helg!!
Var rädd om dej!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

3 september 2011 06:38

Marknad är kul att gå på och titta på allt och man behöver ju inte alltid handla
Ha en bra helg
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

3 september 2011 19:27

Han där uppe svek inte marknadsvädret, han ville inte dumma sig för er i år heller. Köttbullar och mos är inte fel efter en rundvandring (mos har jag inte ätit på drygt ett år, kan sakna det med korv eller köttbullar till.) Tittade också på Robinson i går, tycker det börjar spåra ur, förnedrings underhållning har det blivit. Hamna i fängelse, klä av sig nakna och få fotboja som straff för dom som kommer sisst i en tävling, det har inte med överlevnad att göra. Avskyr Pablo också, får se om jag fortsätter att följa detta spetakel till program. I kväll "Fångarna på Fortet" det gillar jag.
Är du besviken på din nya Layout ? har inte hört något.
Ha en riktig fin helg vännen.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

4 september 2011 12:51

Så höstfint du gjort här inne :))
Marknader är mysiga att gå på , men
mjukglass får dock vara för min del :))

Ha en skön söndag , varma kramar :))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards