♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av ♥ Monica ♥ - 15 juni 2012 18:19

Idag har jag varit på skolavslutning i Åsarps kyrka.

Tre av mina barnbarn slutade skolan idag och nu väntar ett långt sommarlov innan det är dags att börja ett nytt läsår.

Michaela gick ur årskurs sex och får börja högstadiet i Kinnarp till hösten.

Alex gick ur ettan och Martin har gått i nollan,så nu är det dags för honom att börja i ettan till hösten.Tänk vad tiden går,nu är det bara lille Emil av syskonskaran som inte har börjat skolan än.De två älsta har ju gått ur skolan för flera år sen.

Eleverna tågade in till tonerna av *Du gamla du fria* spelad på kyrkorgeln och när alla skolbarn hade samlats därframme i kyrkan sjöng dom *Du gamla du fria*....väldigt vacker inledning på skolavslutningen tycker jag.

Efter avslutningen och fotografering åkte vi hem till Valunda och drack kaffe    och åt hembakad jordgubbstårta som smakade väldigt bra.Michaela fick en påse med en parfym och läppglans av mej.......från oriflame naturligtvis De tre små fick varsin stor chokladkaka och allt var uppskattat.

Efter en trevlig stund hos familjen Johansson tackade jag för mej och åkte till Falköping och veckohandlade på PA:S... 


Vädret har varit på bra humör idag hela dagen med strålande sol och riktigt varmt och skönt!


Avslutar med några foton från denna dagen.......



Foto från den fullsatta kyrkan i Åsarp.....



Årskurs sex med sin fröken......


 

Här står mina tre barnbarn......Alex,Michaela och Martin i trädgården på Valunda.Hunden Fia ville också vara med på ett hörn


NU ÖNSKAR JAG ALLA EN TREVLIG KVÄLL!


   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards