♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av ♥ Monica ♥ - 29 juni 2012 16:56

Då har det gått en *arbetsvecka* igen....säjer jag som har slutat arbeta för över tre månader sen.Snart börjar semestrarna för alla som jobbar,en del har väl redan haft en vecka .......skönt att ha semester för jämnan,jag har inte saknat att gå upp och åka till jobbet en enda dag sen jag gick i pension.


I juli har vi inte mindre än tre stycken som fyller år,men en av dom har vi redan firat.......nummer två ska firas om ett par veckor och sist i raden av födelsedagsbarn står sonhustrun på Valunda....vart hon ska firas blir en senare fråga.


Igår tog jag ett par foton på vår doftpion som står i full blom nu......den är så vacker.....


...eller hur?

 

Denna blomman fotograferade jag inne.....en av mina fina saint paula,jag är ägare av fyra stycken just nu,tycker dom är så vackra.


Idag är det ingen sol,men det är varmt och skönt ute ändå,precis lagom varmt tycker jag.Även fast det blåser så är det varma vindar till skillnad mot bara för någon vecka sen då det blåste riktigt kyligt.


På söndag är det den årliga marknaden här på Ekåsen och samtidigt är det öppet hus på både Axtorp sunhouse,Skogsro spa,Sägnernas hus och Grimstorp(där änglagård tredje gången gillt spelades in för ett par år sen.Jag har varit på alla platserna utom Skogsro spa,men jag tror väl inte att det blir något besök där ändå .Om vädret är gynnsamt åker vi kanske upp till marknaden en sväng.....


Nu är det snart dags för lite kaffe och gofika,så jag säjer.....


 HEJ FÖR IDAG...HA EN MYSIG KVÄLL!

 

 




Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards