♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av ♥ Monica ♥ - 1 juli 2012 20:18

Vaknade av att det regnade ute......jaha,typiskt när det är marknad tänkte jag,men det blev en väldigt trevlig dag.Mannen i huset var inte intresserad av att åka till marknaden när det regnade,men jag ringde till Thomas och undrade om dom möjligtvis skulle göra besök på marknaden......det skulle dom göra och jag fick hänga med dom.Erikas föräldrar var också med.Vi började med att åka till marknaden,regnet kunde inte hålla sej borta,men det finns ju regnkläder och paraply så det ordnade sej.Det blev lite inköp av diverse grejer........örhängen,godi s och tåstrumpor, till mamma köpte jag soppåsar.Lite prat blev det med folk  också som det brukar när det är marknad. När vi hade gått igenom vad som fanns på marknaden fortsatte vi till GRIMSTORP och var med på visning där.Jag var ju där för ett år sen,men det var lika intressant denna gången att lyssna på Gunnar när han pratade om dessa sommarveckor 2010 när COLIN NUTLEY,HELENA BERGSTRÖM,MOLLY NUTLEY,REINE BRYNOLFSSON,SVEN WOLLTER M.FLERA spelade in scener där till *änglagård tredje gången gillt*........sen fortsatte vi till SÄGNERNAS HUS där vi intog kaffe och jättegoda våfflor,fortsatte till VISTORP där filmteamet spelade in scenerna i den gamla lanthandeln där till filmen.......avslutade med ett besök på AXTORP SUNHOUSE.Det var öppet hus på dessa ställen idag på marknadsdagen och väldigt uppskattat och mycket besökare.När vi var på GRIMSTORP var vi nästan 50 personer på den visningen och det var visning en gång i timmen där.Vädret blev bättre under dagen och när vi steg ut från huset på GRIMSTORP sken solen.


Nu tänker jag avsluta med några foton från några av platserna vi var på idag....

*Fotona är klickbara*


 

Grimstorp...vita huset


 

Axtorp sunhouse


 

Ytterligare ett foto från Axtorp sunhouse


Detta var min söndag.....den första dagen i juli  


TACK TILL THOMAS,ERIKA,HILLEVI OCH JONNY FÖR EN TREVLIG DAG!


 

MONICA

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards