♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 10 september 2012

Av ♥ Monica ♥ - 10 september 2012 13:06

I torsdags var jag på den årliga marknaden i Adelöv.......en tradition som håller i sej.Som vanligt var jag i sällskap med min svägerska och svåger.Vädret var bra som det brukar denna dagen och vi strosade omkring bland alla stånd och knallar.Det blev ett och annat inköp,men det blev inga dyra köp.Med mat och fika inräknat gjorde jag bara av med drygt femhundra kronor.

 

I fredags följde jag med Rickard upp till stan på eftermiddagen,han skulle göra lite inköp till huset.Innan vi åkte hem igen åkte vi till mac Donalds drive in och åt.......finns inga godare hamburgare än på dessa ställen,även de andra hamburgerkedjorna har goda burgare.Mätta och belåtna åkte vi sen hem.

 

I lördags blev det resa ner till Jönköping eftersom maken skulle göra lite inköp.......avslutade med middag på dragon inna vi åkte hem igen.

 

Slutligen igår så blev det Falköping på förmiddagen,men det bästa med den resan var besöket hos Thomas och Erika på hemvägen.Även Hillevi och Johnny var på besök där så vi fick ett par trevliga timmar med fika och prat.Ett mycket trivsamt hus och en underbar trädgård har dom fått....ja,fått är väl inte det rätta ordet för hus får man ju som bekant köpa  .Vi kom hem lagom till att mamma skulle hämtas och vi tog en tur till Vistorp och Fivlered för att kolla om blommorna fortfarande var fina på mor och farföräldrarnas gravar....blommorna var  fina så det får dröja lite till innan jag planterar ljung.

 

Ingen vinst för min del på bingolotto,men mannen i huset vann en ny lott...

 

Idag är det så soligt och skönt ute,men jag har tagit min vanliga promenad så det blir nog inget utgående förrän Rickard hämtar Abbe,då åker jag nog med ner och promenerar hem som jag gör en del dagar.

Kålpudding står på matsedeln idag och den är snart färdig, en halvtimme till i ugnen sen kan vi äta.

 

Nu säjer jag hej för denna gången!

 

 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards