♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

Hej igen

Av ♥ Monica ♥ - 27 oktober 2012 11:02

Upptäckte att det är precis en vecka sen jag skrev här sist  tänk vad fort en vecka går och det har varit en bra vecka tycker jag.

Vi var i Falköping i lördags kväll och hade det trevligt ihop med Thomas svärföräldrar,även Thomas och Erika var där.Vi blev bjudna på goda pajer,tre till antalet och tre olika sallader till det........mycket gott.Kaffe och två olika sorters tårta blev det lite senare.......smaskigt!


I tisdags kväll hade jag partylite här och gästades av ett tiotal med trevliga tjejer i varierande åldrar som var köpglada och efter att alla hade beställt det dom ville ha bjöd jag på kaffe och frallor med ost och skinka....lite grönsaker i form av gurka,tomat och paprika.Kul med lite annat än bara de vanliga träffarna som jag sysslar med nu för tiden.


Igår var jag hos optikern för en översyn av mina ögon och det blir lite nya glas i både de långseende glasögonen och läsglasögonen,men jag behöver inte byta bågar och det gör ju en del till priset.Nu skulle allt som allt gå på cirka 3100:- med synunersökningen inräknad.Min närsynthet blir bättre med åren,men däremot ser jag sämre på nära håll och det märs när jag ska läsa. 


Idag har jag skurat golven och nu ska jag ta en liten promenad.......ensam, eftersom min fyrfota vän är i skogen och jagar.


Avslutar med ett foto även denna gången och önskar er alla en fin helg.......


 

Dimma över Mullsjösjön en morgon för tre år sen


VI HÖRS GOTT FOLK!

 
 
Micke

Micke

28 oktober 2012 07:13

Jo..skulle noh behöva kolla synen jag med, har ett par gamla glasögon (som jag inte använder) som jag fick på jobbet för 9 år sedan.
Idag ser jag knappt nånting om jag inte håller tidningen på armslängds avstånd.

Tur jag har långa armar :)

Ha så gott.

http://guldkryckan.blogspot.com

♥ Monica ♥

28 oktober 2012 15:36

Jag får ett kort från min optiker vart tredje år,då blir det av att man kollar synen annars vore det kanske lite si och så med det.
Tack för din kommentar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards