♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Turgumma

Av ♥ Monica ♥ - 20 november 2012 17:51

Nu har jag haft ett par dagar med riktig tur.Igår var jag på PRO och där vann jag ett halvt kilo kaffe,knäckebröd och ost med gräslökssmak.

I eftermiddag har det varit bingo på TRÄFFPUNKTEN,då hade jag vinst två gånger........båda gångerna på två rader och det blev sammanlagt 80:-.


Annars lunkar det på som vanligt med de vanliga sysslorna....funderar på om jag ska baka några mjuka kakor till jul,men får se om lusten till det infinner sej lite längre fram i december.Jag ska tillverka några julkort till de närmaste i familj och vänner i alla fall när första advent har varit.Jag hör till dom som inte tar ut  julförberedelserna i förskott,det har jag med hemifrån sen jag växte upp, och det tackar jag min mamma för .


Nu är det tv -time.....


VI HÖRS!

   

 
 
Margit

Margit

20 november 2012 18:13

GRATTIS Monicatill ALLA dina vinster!!! Ja det kan man kalla: E riktig TURGUMMA!!!
Ja man läser att en del börjat plocka fram till Advent...Ala får göra som dom vill, men jag tycker som dej, Jag vill vänta tills 1:a Advent..eller plockar fram några dagar före..och tänder Adventsljusstakarna på fredagmoorron..före advent...
Mörkt och dant hela dagana.så det blir upplyst och mysigt.då
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Snejky

Snejky

20 november 2012 18:41

Wooohooo, grattis, tjejjen...Inte dåligt att få flera vinster på rad...
Jajjemensan, snart måste man börja med lite förberedelser inför julmaten...Men jätteroligt......
Kramen

http://snejky.se

 
wiper

wiper

20 november 2012 19:52

Grattis! Vad roligt. Jag hade också tänkt baka men det är så rörigt här för jag syr och min man håller på med köksväggarna. Det var bra gjort av din mamma att inte stressa, man hinner ändå för det är ju inte december än. Jag tror inte dom började så tidigt förr som dom gör nu.

Ha en fin kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

23 november 2012 11:29

Vilken fin header. Jag längtar efter snö. Just nu är det som en sensommardag med solsken och varmgrader. Grattis till vinsterna.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

♥ Monica ♥

24 november 2012 16:58

Jag längtar inte efter snö,men tyckte att det passade nu.Får väl göra adventsfint till nästa helg.
Kram

 
Ingen bild

Love

25 november 2012 12:02

Inte illa att vinna två gånger kanske ska du satsa på en trisslott eller liknande. Jag vinner då aldrig men ger heller inte upp utan spelar lotto. Den som lever få se läste om en man som vann efter 15 år så hoppet finns.
Gör som du näste helg lyser det i varje fönster här o gardiner uppsatta me jag tänder lördag kväll. Funderar på att köpa en konstgjord gran men skulle vilja ha en silvervit.
Lilla Nova är ensam nu när Gaius flyttat så varje dag får hon leka med Elinors hund. Tur vi bor så nära och kan hjälpa varandra med vovvarna.
Ha en härlig vecka och lägg gärna ut kort sen på dina fönster det är så kul att se andras.
Vark kram.

 
Micke

Micke

25 november 2012 20:14

Här blir det mest Lotto...en och annan häst nångång...fast nån tur har jag inte haft på ett tag nu ;)
Men snart så.

Grattis till vinsterna...härligt :)

http://guldkryckan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards