♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Vintern håller i sej

Av ♥ Monica ♥ - 5 december 2012 13:41

Nu har vintern kommit på allvar ser det ut som.Vi har haft mellan 10-15 minusgrader nu i snart en vecka,men idag är det bara 7 grader.Snö har vi fått och det småsnöar ute nu.


Igår var jag på julbord på Träffpunkten,välsmakande som vanligt.Nu är det uppehåll på träffarna till den 22 januari.


Jag har tillverkat några julkort i veckan och jag funderar på om jag ska skriva resterande också.Jag köpte 10 julkort på ÖB i söndags och jag tror att dom ska räcka,annars får jag väl köpa några till,eller göra ytterligare några egna med vitt papper.


Ikväll ska jag titta på bönderna och se hur det går på deras resor  .


Avslutar med en vinterbild.....


 

Så här såg det ut den 12 december 2010.......fotot är taget på Kinnekullegården


VI HÖRS.......



 
 
Maggan

Maggan

5 december 2012 15:17

Hej min vän.Vilken vacker vinterbild du pryder din blogg med. jag får inte till det riktigt på min.
Ja det är ett väldigt snöoväder vi har nu. Här har det snöat hela dagen. Skönt att då inte behöva ge sig ut.
Och kylan håller sitt grepp också.
Min rygg börjar kännas lite bättre nu och hostan har avtagit som väl är.
Hoppas du har det mysigt och varmt i ditt hus. Inget vidare att du måste gå ut emellanåt och nu fryser väl Abbe om tassarna.
Kram på dej vännen!

http://Margaretha.bloggagratis.se

 
Bibbi

Bibbi

5 december 2012 17:56

Hej i stugan. Vad omtänksam du är :) Har helt glömt bort det där med julkort.

Här får vi skotta var 15:e minut för att inte bli insnöade annars har vi samma temp som hos dig.
Härligt foto:)
Vinterkram

http://www.bibsan.se

 
Micke

Micke

5 december 2012 20:04

Kinnekullegården besökte vi varje sommar 79-83 när vi bodde där på landsbygden som "sommargäster".
Var fint där minns jag...även om man som liten knodd föredrog att hjälpa till med hö-bärgningen så tyckte jag det var fint där på "berget" :)

Ha de fint :)

http://guldkryckan.blogspot.com

 
Snejky

Snejky

6 december 2012 15:29

Skickar oxå alltid julkort...Det är en speciell känsla.
Ja, vi har oxå riktigt vinter här nu....Tur man har riktiga vinterkläder...
Kramen

http://snejky.se

 
wiper

wiper

7 december 2012 08:35

I dag fredag har vi 17 grader kallt burr! fast det verkar vara torr kyla. Hoppas det var lyckat på julbordet. Du är så duktig på din scrapbook så det blir säkert fina kort

Ha en härlig fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards