♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av ♥ Monica ♥ - 8 januari 2013 14:53

Nu har vi återgått till det vanliga livet igen utan en massa helgdagar hit och dit.När jag jobbade höll jag reda på dagarna,men nu har jag varit desorienterad vissa dagar och knappast vetat om det har varit vardag eller helgdag.


Hur som helst så börjar även träffarna så smått.......igår startade det med SPF och det var jättebra och intressant.Pernilla Arvidsson från radio Jönköping var gäst och hon pratade om sitt jobb som programledare och journalist....en mycket trevlig och proffsig tjej som sadlade om efter att ha jobbat som flygvärdinna i 14 år.Hon bor med sin familj.........man och två döttrar i Mullsjö.Varannan onsdag är hon programledare för Karlavagnen och i morgon är det hennes tur att leda programmet och det måste jag givetvis lyssna på.Jag lyssnar nästan varje kväll på Karlavagnen,men inte tisdagar då det handlar om sport........det är inget jag intresserar mej för så då får det vara,annars lyssnar jag gärna och när Peter Wahlbeck är programledare på fredagar får man sej en del goa skratt,den mannen är ju helfestlig.

Turen var med mej även denna gången när det var dragning på lotterna vi hade köpt....en fin krukväxt vann jag,tror den heter campula.En blomma med små blad och blå blommor.


Farmen började ju också igår och det är ett program som jag gillar......blir kul att följa dessa bönder nu några veckor och se hur dom klarar livet utan bekvämligheter,dom får ju leva som folk gjorde för hundra år sen.


Idag har jag börjat att städa bort julen,tar lite varje dag hade jag tänkt.


Avslutar med ett foto ........


 

Så här såg det ut vid Släpbron för ett par år sen i slutet på Januari........idag finns det ingen snö på trottoaren


HEJ FÖR DENNA GÅNGEN....VI HÖRS!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards