♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Kungaparets besök

Av ♥ Monica ♥ - 8 mars 2013 14:33

Igår hade vi besök av kungen och drottningen här i vårt lilla samhälle......dom är på besök i Jönköpings län just nu och valde bland annat att besöka Axtorp sunhouse.


 

För ganska exakt ett år sen var jag och min man inbjudna till Axtorp när tidningen Land skulle komma och göra ett reportage när det var nyöppnat. Här sitter jag och njuter av värme,sol,fågelkvitter och vågskvalp,helt ofattbart att det går att få till en sån här anläggning så att man tror att man är på en sandstrand på varmare breddgrader när det är full vinter med snö när man kliver ut genom dörren en stund senare.


Det var med stor förväntan som jag och en bekant från Mullsjö styrde våra steg upp till Axtorp kvart över tre.Kungaparet beräknades komma klockan fyra,men var något försenade,men vad gjorde det när man skulle få se vårt kungapar livs levande.


Klicka på bilderna så blir dom stora.....

Här kommer dom.....




 

På väg in.......


 

Nu är besöket över och kungaparet med följe kommer ut och pratar och vinkar till oss som hade väntat på att dom skulle komma ut igen


 

Här får kungen en teckning av en liten kille som hette Olle....kungen frågade vad han hette och pratade lite med honom


 


Här överlämnar en dam present till Silvia......det var för övrigt en hel del av de församlade som hade blommor och presenter som dom överlämnade.Dom pratade några ord med var och en av dom som hade presenter och blommor till kungaparet när dom lämnade över det och det var väldigt uppskattat.

Något som jag tänkte på var att båda två var ganska kortväxta och sen var dom mycket finare i verkligheten än på fotografier och även när man ser dom på tv.......kungen såg så stilig och solbränd ut och även drottning Silvia var mycket vacker med sitt glänsande hår.

Det var nästan så det kändes overkligt att tänka på senare när man kommit hem igen att man verkligen hade sett kungaparet på bara någon meters avstånd.....HÄFTIGT!!!


Idag har det varit som vanligt igen....sol men lite kyligt!


HA EN RIKTIGT TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA FREDAGEN!

 

 


 
 
wiper

wiper

8 mars 2013 18:55

Kungaparet har tydligen varit lite överallt i Småland. Vilken härlig bild på dig i solgasset. Jättefina bilder du fick av dom och där fick dom tydligen blommor men det såg jag inget av i Byarum. Dom såg väldigt lyckliga och harmoniska ut. Kungen verkar vara en riktig spjuver ;)

Ha en skön fredagskväll

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Bibbi

Bibbi

9 mars 2013 15:02

Härliga bilder och kul minne för dig :)
Bilden på dig väcker längtan efter vår och värme :)

http://www.bibsan.se

 
Micke

Micke

9 mars 2013 18:17

Jag gillar kungen och hans familj...sen får andra människor säga vad de vill...så det så :)

Ha en skön kväll.

http://guldkryckan.blogspot.com

 
Bibbi

Bibbi

10 mars 2013 09:02

God morgon i Gökboet :)

http://www.bibsan.se/blogg

 
Ingen bild

Love

10 mars 2013 16:48

Jag skulle vilja ha ett Axtorp här o få sol o värma. Visserligen har solen strålat i dag men det är för kallt att sitta ute.
Nu ska jag träna inför träffen i maj så benen går som dom ska.
Måste upp med en fågelholk i det enda träd vi har på vår lilla tomt.
Denna dag har varit min lugna lata dag men i morgon ska jag göra lite nytta och måla om fotoramar.
En solig skön vecka önskar jag dig och tack för att du tar tag i träffen.
Kramiz.

 
Bibbi

Bibbi

10 mars 2013 19:48

Smyger in och önskar dig en god natt :)

http://www.bibsan.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards