♥  Välkommen till gökboet ♥

Av ♥ Monica ♥ - 16 augusti 2012 18:07

Tredje semesterveckan var vi bland annat på LÄCKÖ SLOTT.

Vi besökte även SPIKENS FISKEHAMN där vi fikade....på hemvägen åkte vi in i LIDKÖPING och åt middag.

Fotot ovan är från NYA STADENS TORG I LIDKÖPING.......ett jättestort torg med en massa fina blommor.

**************************************************
***

Vädret fortsätter att visa sej från sin allra bästa sida och idag har vi haft varmare än de andra dagarna i veckan.Så varmt att det inte gick att sitta i solen i eftermiddag.

HA DET SÅ BRA ALLA BLOGGISAR......

Av ♥ Monica ♥ - 15 augusti 2012 12:06

Den 21 juli åkte vi till Öland.......vilken underbar vecka vi fick där, jag och gubben,strålande sol och varmt hela veckan.

Eftersom vi tycker om att se oss omkring så hade vi alltid något varje dag att åka till.

BILDERNA ÄR SOM VANLIGT KLICKBARA

Utsikten från fyren långe Jan var bedårande

På måndagen gjorde vi ett besök på Solliden och besåg den vackra trädgården med alla fina blommor och träd

På tisdagen var vi på Böda sand och hälsade på Micke, Netha och nästan hela deras barnaskara,bara Johan som fattades,men han anslöt sej på onsdagen tillsammans med en kompis och hans sambo.

Karamellkokeriet i Hagsättra gamla skola fick ett besök av oss också och efter kokningen satt vi i trädgården och fikade och hade det skönt i värmen.

Vi var även på den norra udden och kollade vid långe Erik på torsdagen.......

Färjestaden och Borgholm besökte vi naturligtvis och många andra platser.

Är man på semester då ska man se sej om tycker vi eftersom vi inte är intresserade av att ligga vid stranden och sola och bada i havet.

Efter en härlig vecka åkte vi sen hem på lördagen med många fina upplevelser i minnet.

*************************************

Idag har jag varit hos min frissa och klippt mej,någon färgning blev det inte eftersom färgen är den jag vill ha, just nu i alla fall.

Vädret är toppen så nu ska jag sätta mej på altan och njuta!

vi hörs i morgon!

Av ♥ Monica ♥ - 14 augusti 2012 14:40

............vecka 29 och vi inledde med att åka till ULLARED.Vi åkte vid tiotiden och var framme efter ungefär två timmar.Inga problem med varken parkering eller ingång till affären,bara till att traska direkt in och börja handla.

På fredagen den tjugonde var det en ganska så speciell dag eftersom Thomas och Erika flyttade till sitt nyinköpta hus i Kälvene......så nu har dom flyttat till en ny kommun och även ett nytt län.Trots det så är det bara cirka 15 kilometer bort så det är ju inte så långt att åka.

Här har dom börjat lasta grejer........

Den nye husägaren syns intill trappan till vänster på kortet.......så nu är även Rickard husägare och han håller som bäst på att måla och tapetsera för att sen flytta ner på första våningen.Bra när man bara behöver bära möblemanget nerför trappan.

Här är Thomas och Erika på väg in i sitt *nya* hus.

Här bär Rickard och Erikas pappa in grejer för brinnande livet........dom blev senare belönade med kaffe,smörbullar och pärontårta som jag hade köpt på Landhs i Mullsjö och bjöd samtliga som hjälpte till den eftermiddagen.Vi satt på altan och fikade och beundrade den vackra trädgården som dom blev ägare till i och med husköpet.

På lördagen flyttade dom resten av möblerna,men då hjälpte inte jag och min man till för då gjorde vi något helt annat  men om det berättar jag i morgon!

Lika fint väder idag och tredje dagen som vi har suttit på altan och ätit middag,det har inte hänt på hela sommaren förut.Idag åt vi stuvade makaroner och stekt falukorv.

Nu tänker jag sätta mej på altan och läsa en stund,men jag hälsar på er i bloggarna lite senare.

Det får bli innan allsångsfinalen ikväll.......

TJINGELING SÅ LÄNGE!

Av ♥ Monica ♥ - 13 augusti 2012 12:16

Jag har ju semester jämt nu för tiden,men min man har haft fyra veckor semester och då har vi verkligen haft semester.Idag började han jobba igen och det har gått tillbaka i de vanliga sysslorna.

Jag har hämtat ABBE eftersom sonen också har börjat jobba idag efter sina fyra semesterveckor.

Nu har jag just varit ute och hängt tvätt,vilket underbart väder vi har här idag,verkligen bikiniväder för dom som har figur att använda bikini förstås........till dom räknas inte jag.

Jag kommer att skriva och berätta både i ord och bild hur dessa fyra veckor har varit,men idag går jag ut lite lätt så det blir inte så mycket mer skrivet än detta,men nu är jag i varje fall tillbaka i bloggvärlden igen.

Sista programmet från Liseberg ikväll med Lotta...åtta veckor går fort!

Nu kommer snart mannen i huset hem och då ska jag börja med dagens middag som blir köttgryta och potatisen har vi fått från Vilhem........var ligger det tänker ni nog,men till det kommer jag en annan dag i veckan

HA EN RIKTIGT BRA DAG....SÅ HÖRS VI I MORGON IGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 8 augusti 2012 20:58

Vill bara tala om att jag återkommer med bloggandet på måndag.......då är min bloggsemester slut och även min man har slut på sin semester och börjar jobba då igen.Vi har haft en bra och händelserik månad som jag kommer att dela med mej av till er mina bloggvänner.

HEJ SÅ LÄNGE........VI HÖRS PÅ MÅNDAG

Av ♥ Monica ♥ - 15 juli 2012 19:27

Nu är det dags för en paus i bloggandet,men jag kommer att titta in på facebook!

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Av ♥ Monica ♥ - 14 juli 2012 12:22

Idag är det inget särskilt på programmet än så länge,mannen i huset är i trädgården och han har klippt gräsmattan och flyttat en liten syrenbuske och planterat en shersmin/jasmin...skriver båda namnen eftersom jag inte är på det klara med vilken sort det är.Det sistnämnda fick han igår på sin födelsedag av sin syster och svåger.

Gårdagskvällen var trevlig och det vankades  mer presenter till gubben....en chokladask,tre trisslotter(ingen vinst)en krukväxt,100:-,3 par kalsingar av mej plus ett kort som jag hade tillverkat själv(ni som var med på blogg/facebookträffen vet hurdant kort jag menar)en penna i form av en fyr och en *harry boy* till dagens lopp.Tror inte att jag glömt något nu.......

Än har inget regn kommit idag och det är väl mellan 17-20 grader,har inte kollat på en stund.

Ikväll blir det till att titta på tv klockan 21:00 när kronprinsessan Victoria ska hyllas på sin födelsedag...det vill jag inte gärna missa,jag hör ju till den kategorin som gillar vårt kungahus

Av ♥ Monica ♥ - 13 juli 2012 16:22

Idag fyller mannen här i huset år........han blir 56 år ung min goe gubbe

En stor grattiskram på födelsedagen

Ikväll ska vi fira med ostbricka,dricka och kaffe med pärontårta.........

Vi blir nästan 20 personer och det kommer säkert att bli en trevlig kväll.Jag har gjort i ordning det mesta nu och det är i stort sett bara ombyte till lite snyggkläder innan gästerna kommer.

EN FIN KVÄLL TILL ER ALLA ÖNSKAR JAG!

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar