♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2013

Av ♥ Monica ♥ - 29 mars 2013 14:53

Nu har påskhelgen startat.Vädret kunde vara bättre,det är kyligt och ingen sol idag.


På förmiddagen var vi iväg och tog upp mörtstugorna,riktigt uppfriskande att komma ut på isen som säkert är metertjock.Jag hade bra med kläder på mej så jag frös inte trots att det blåste en del.


Ikväll börjar Let´s dance....som jag har väntat.Tycker att det är så underhållande.


Påskafton som ju är i morgon ska vi fira ihop med Valundaborna och några till.Det är tradition och jag ska som vanligt göra den norska äggsalladen.


Påskdagen ska vi fira ihop med Thomas och Erika och Erikas föräldrar och den startar vi med påskbuffé på Kinnekullegården.Sen blir det lite besök på olika platser runt Kinnekulle och Hornborgasjön.....denna vackra bygd i Västergötland.


Annandag påsk fyller en viss person år här i huset så då blir det lite kaffekalas med hembakat på eftermiddagen.Det hembakade har min goda vän Anita bakat......hon är en pärla som är värd en   .


NU ÖNSKAR JAG ALLA OCH ENVAR EN RIKTIGT GLAD PÅSK!


   

Av ♥ Monica ♥ - 24 mars 2013 13:52

Idag fyller barnbarn nummer 4 i ordningen 9 år


    Present kommer på påskafton   


 

Skickar en jordgubbstårta genom bloggen.......hipp hipp hurra för ALEX idag  


 

Av ♥ Monica ♥ - 21 mars 2013 13:01

Efter gårdagens intensiva snöande och blåst har vi haft lite sol idag.......tack för det!


Idag har jag kokat lingonsylt och det var den sista påsen från frysen, så nu får vi vänta tills det blir lingon i skogen igen innan nästa kok kan bli.Jag får väl köpa en burk om det tar slut innan.Jag äter inte så mycket lingonsylt,men min man vill gärna ha det.


Snart är det påsk så det blir till att påskstäda lite i början på nästa vecka och även ta fram lite påskpynt.

I stort sett hela påskhelgen har vi inbokad,bara långfredagen som inte är något bestämt vad vi ska göra.


Nu ska jag skala lite potatis till middagen och sen en liten promenad med Abbe efter det.Middagen idag består av Lax och potatis.......hollandaisesås och grönsaker.


HA EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA TORSDAGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 17 mars 2013 11:40

Igår blev det ingen låt,men idag blir det en riktig höjdare istället......


Denne man är det väl egentligen ingen som går upp mot när det gäller sångare........eller hur?

Då var det slut på musikveckan för denna gången,hoppas att ni som lyssnat har varit belåtna med låtvalen.


**************************************************
****

Det är ju inte påsk än,men jag tänkte som så att det är lika bra att göra lite påskfint härinne i gökboet.Jag bloggar ju inte varje dag och då är det skönt att ha lite framförhållning.


HOPPAS ATT NI ALLA FÅR EN FIN OCH TREVLIG SÖNDAG!



Av ♥ Monica ♥ - 15 mars 2013 17:08

En tänkvärd text på denna låten tycker jag....



Vikingarna med Stefan Borsch som sångare......


**************************

Minus 20 grader i morse,tur man slapp gå ut..........vi pensionärer har det allt bra i alla fall!


Ikväll är det finalen på Farmen,undrar vem som vinner de 5000;- kronorna?


HA EN FIN KVÄLL ALLA SOM KOLLAR I HÄR!

Av ♥ Monica ♥ - 14 mars 2013 17:06

Idag blir det en instrumentallåt........



Ingmar Nordströms var väldigt populära för ett antal år sen.

Barnatro är en sång som jag tycker mycket om......


***************************************

Idag har Micke varit här hela dagen.Vi hämtade Abbe och sen fikade vi och satt vid köksbordet och pratade en bra stund innan vi förflyttade oss till datorn och kollade lite kort.Sen åt vi middag som bestod av gulaschsoppa som jag tillagade under tiden som vi var i köket.Jättekul att det äntligen blev av att han kom hit.Han har varit sjukskriven nu i över fyra månader sen olyckan hände när han och Reidar skulle ta in kvigor och Micke fick ett lass grindar på sin vänsterfot.Det blev en svår fraktur och han opererades tre gånger,men det går framåt i alla fall och han är en person som är lugn och stabil.......nästa gång vi träffas blir på påskafton,en tradition som vi har haft i många år.

Om en stund ska jag iväg på hembygdsföreningens årsmöte.


HEJ FÖR IDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 13 mars 2013 13:52

Idag blir det en gammal låt från min ungdom........



Någon som minns den här?


******************************************

Ingen sol idag och ibland kommer det pyttesmå snöflingor.......10 minusgrader vid sextiden i morse när jag kollade termometern utanför rumsfönstret utåt gatan.

Nu ska jag och Abbe gå ut en liten sväng och sen ska jag göra fläskpannkaka till middag.Smeten är färdig och står i kylskåpet,bara att steka lite bacontärningar som ska vara i pannkakan.....sen in i ugnen!


HA EN BRA LILLELÖRDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 12 mars 2013 20:04

Idag blir det i mitt tycke det bästa dansbandet som ska få spela en fin låt......



Hoppas någon av er gillar denna låten.........

I morgon kommer det en ny låt


******************************************

En kylig dag även denna tisdagen,men solen har skinit och det uppskattar jag.

I eftermiddag har jag varit på Träffpunkten och lyssnat på Eivor Fox,denna intressanta Sandhemskvinna som berättar så att man glömmer både tid och rum....hon är helt suverän  


HA DET GOTT......

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards