♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under september 2010

Av ♥ Monica ♥ - 30 september 2010 16:11

Idag fyller min älste son 44 år  ett jättestort GRATTIS och en STOR kram till min älskade lille MICKE.....


  På söndag blir det kalas...dubbelkalas eftersom en annan familjemedlem i Valunda fyller år i morgon, men det återkommer jag till då.


Jag har inte uträttat så mycket idag, hade tänkt att jag skulle fålla gardiner, men tiden har rullat på så fort och det är inte lönt att dra fram symaskinen om man inte har gott om tid och det hade jag alltså inte. Jag ligger till klockan nio nu när jag har semester och sen när morgonsysslorna är avklarade cyklar jag ner och hämtar ABBE och så promenerar vi hem och då är klockan nästan tolv.Som bekant har ju en jakthund väldigt mycket att nosa på och möter vi sen folk så ska han hälsa, han gillar alla...ja, nästan alla, som vi möter så det kan ta sin lilla tid innan vi är hemma, men det gör inget för det jag inte gör idag kan jag göra i morgon eller en annan dag.....sån är jag.


Nu avslutar jag  denna dagen med en blomma,tårta och ett ljus för att hylla födelsedagsbarnet.....

     

Av ♥ Monica ♥ - 29 september 2010 16:51

Idag har min älste son och hans dotter Michaela namnsdag......


GRATTIS SÄJER JAG TILL ER BÅDA!


Idag har solen lyst hela dagen, men luften är kall så nu i eftermiddag tog jag fram min tunna täckjacka när jag åkte med ner och hämtade min cykel och det var stor skillnad att ha den jackan mot fleecejackan som jag har haft tills nu.


Jag har strukit tvätten som jag hade liggande i strykrummet så nu är det tre gardiner som ska fållas, sen har jag gjort det jag hade planerat för veckan.


Inget speciellt att skriva om så jag slutar med ett.....


 

.....kort som jag tog för nästan exakt tre år sen.


En kopp   bjuder jag på till den som vill ha.



HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA SOM TITTAR IN HÄR!

Av ♥ Monica ♥ - 28 september 2010 18:35

Fy så kallt det är ute idag, rena ishavsluften.Det har inte blivit så många knop gjorda denna dagen, men i eftermiddag har jag varit på Träffpunkten. Det var ett par från Tibro som visade blomsterbinderi och underhöll med sång och musik....herrn spelade piano och sjöng och hans fru läste några dikter innan hon gjorde fina blomsterarrangemang som senare lottades ut. Fem kronor kostade lotterna styck och jag köpte nio stycken, men någon vinst för min del blev det inte, däremot så vann mamma( hon köpte två lotter) och det gladde mej lika mycket som om jag hade vunnit själv.


Snart är det tv-dags så jag avslutar för idag......


 

Av ♥ Monica ♥ - 27 september 2010 21:35

Idag blir det nästan läggdags innan jag skriver i min blogg men jag har haft annat att greja med idag, jag har ju semester vetja  en bra dag för övrigt trots att hösten har kommit med kyligare väder nu.....förra veckan var det ju sommartemperaturer, knappast normalt för årstiden. Tyvärr har jag inte hälsat på i mina vänners bloggar idag, men ska göra det när tid finns. Även morgondagen är uppbokad med lite av varje, men ska försöka titta in och skriva lite framåt kvällen.Kvällarna går ju annars åt till tv-tittande nu för tiden....många bra program som jag vill se och då får bloggen stå tillbaka i stället.

Jag tänker lägga mej om en liten stund och lyssna på karlavagnen, det blir inte så ofta när man ska upp klockan sex, men nu har jag ju som bekant semester denna veckan så då får jag passa på att lyssna när det är något bra ämne och det är det ikväll tycker jag.


GOD NATT.....  

Av ♥ Monica ♥ - 26 september 2010 21:36

Efter datastrul i fredags har vi fått ordning på grejerna igen, tack vare duktige Edward som kom hit i går eftermiddag och hjälpte oss, utan honom hade vi fått lämna in datorn och betalat dyrt antar jag, men nu ordnade det sej till det bästa.


På lördagsförmiddagen tog vi en sväng till Jönköping och eftersom jag har tänkt på att köpa mej en ny mobil så passade det bra att svänga in på media markt. Det tog inte många minuter förrän jag hade bestämt mej vilken telefon jag skulle ha och naturligtvis blev det återigen en nokia.....gissa vilken av de sex  läckra färgerna jag valde  jaa, den lila naturligtvis, en mörkare lila färg än den gamla mobilen. Funderade på den chockrosa först.Bra pris också och med kamera med 5 pixel och en hel massa annat som jag väl inte kommer att använda kanske, men kan ju vara bra att ha ändå. den kostade 1890:- utan abbonemang, för det har jag ju redan ett.

Även Rickard och Abbe kom hit när Edward och lilla Hilda var här. Rickard hjälpte mej lite med den nya mobilen, även om jag är lite teknisk(ärvt efter min pappa)så var det lite grejer han fick hjälpa mej med.


Idag har vi varit på barndop.....lille Arvid döptes i vår vackra kyrka.Barnbarn till min makes syster som fyllde 60 år samma dag som lillkillen föddes.....efteråt bjöds alla vi inbjudna gäster på tjälknöl, fläskfilé, potatissallad, blandad sallad och hembakat bröd. Smakade verkligen jättegott. Senare när maten hade sjunkit undan lite fick vi kaffe och tårta.


Nu är den snart läggdags, men jag har sovmorgon hela nästa vecka eftersom jag har semester....lite mysigt att få ligga kvar i sängen när det är mörkt ute när jag brukar gå upp i vanliga fall.

Hälsar nog inte på mer än ett par bloggar nu ikväll, men i morgon återkommer jag till er som inget besök får ikväll.


GOD NATT OCH SOV GOTT!

Av ♥ Monica ♥ - 23 september 2010 17:06

Idag är det precis tomt på bloggämne, visst finns det saker jag skulle kunna skriva om, men det går inte för sej att skriva om vad och vem som helst.....det kan bli ramaskri då och det är ju onödigt  visst finns det sånt som skulle vara roligt att skriva om...nää förresten, roligt kanske det inte är, snarare bedrövligt när jag tänker efter.

Vädret är i alla fall väldigt bra, hela 18,5 grader i skuggan för en stund sen när jag tittade på termometern.

Jag ser fram emot söndagen. blir en trevlig dag skulle jag tro....skriver om det på söndagkväll.

Nu tror jag att jag ska sätta mej och läsa en stund innan tv-programmen börjar...... Får hälsa på mina goa bloggvänner först förstås.


  HA EN BRA KVÄLL .....  

Av ♥ Monica ♥ - 22 september 2010 16:52

Ikväll får datorn konkurrens av tv:n....fem program på raken som jag ska se,börjar med nyheterna klockan 19.00....halv åtta hos mej.....idol.....Berg flyttar in och så till sist klockan 21:30 avslutar jag min kväll med Välkommen åter.Sen är det läggdags för min del som ska upp klockan sex i morgon, så datorn får ledigt från mej hela denna kvällen  Det är många bra tv-program nu i höst som jag ska titta på, men jag har aldrig på tv:n på dagarna.Det finns ju dom som ser på tv mest hela dagen och även kvällen då naturligtvis, skulle aldrig falla mej in att titta på tv dagtid, det får vara ett kvällsnöje för min del.


Bra höstväder hela dagen med växlande sol och molnigt ibland, men inte en droppe regn.


 

Tänder ett litet ljus som lyser upp i kvällsmörkret.....


ÖNSKAR MINA BLOGGVÄNNER EN RIKTIGT TREVLIG KVÄLL...

Av ♥ Monica ♥ - 21 september 2010 17:55

I eftermiddag har jag varit på träffpunkten och spelat bingo. jag hade sällskap med ett par vänner från samma område som jag bor på, ett par damer som är roliga att umgås med.Annars har jag inte gjort så mycket denna höstdag.....bytte gardiner i sovrummet och köket när jag kom hem i eftermiddag så nu får samtliga gardiner hänga uppe tills det är dags för julgardinerna.


Sätter in ett par foton som avslutning på dagens blogginlägg....


 

Ligustersyrenén håller på att tappa sina blad.....


 

Höst i Sjövik....


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA BLOGGISAR OCH ÖVRIGA LÄSARE!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards