♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under oktober 2007

Av ♥ Monica ♥ - 31 oktober 2007 21:36

Med spänning åkte jag till bilbesiktningen med sonens bil. Han var och besiktigade den förra veckan, men det var lite rost på draget så det blev inte godkänt. Nu var det åtgärdat och det gick bra, bilen är nu godkänd ett år igen....skönt tyckte sonen när jag ringde och talade om det.När jag ändå var i den staden som hans tjej och hennes mamma bor i så passade det ju bra att åka en sväng till dom.Jag ringde på förmiddagen och frågade om dom var hemma och jag var så välkommen. Vi fikade och hade en trevlig pratstund. Imorgon ska Mia börja  på ett dagis som praktikant och det tycker hon ska bli roligt. Hon gick ju barn och fritidslinjen på gymnasiet och har gått hemma sen hon tog studenten den 8 juni. Inte lätt att få jobb.

Nu har man sett ännu ett avsnitt av "Bonde söker fru", ska bli intressant nästa vecka att se vilka som får lämna gårdarna.

Klockan tickar iväg och det är dags att säja


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 30 oktober 2007 20:47

En dag kvar i oktober.....tiden springer verkligen iväg.

Idag efter jobbet gick jag till turbutiken och köpte mej en andel i "tjejligan v65" för 50:-. Det är 10 andelar idag där. Har kollat lite på resultat och efter tre lopp har vi 1 rätt får se hur de återstående 3 blir.Det har varit ett väldigt flyt när det gäller spelen nu ett tag i Vinnare-butiken. Det började med en vinst på v75 och utdelningen var nästan 400.000:- och ett par dar senare slog det till igen....sen har det fortsatt och igår blev det vinst igen ..... 5.000:- till var och en.Jag har fått 40:- en gång, så när jag har deltagit har det inte blivit några stora vinstsummor.Sen var dom ytterst nära att vinna 2 miljoner också, men nära skjuter ingen hare.

Traskade vidare till apoteket när jag köpt spelkupongen(eller vad det heter). Hämtade sen bilen vid jobbet och fortsatte till persiennaffären där jag lämnade in ett par persienner åt min mamma för ungefär 2 månader sen.....den ena ska snöret bytas i och så ska det göras en helt ny persienn, men inte ska det behöva ta så lång tid. När jag lämnade in persiennerna sa mannen i butiken att det skulle ta en dryg vecka.....den veckan har banne mej varit dryg, men han har varit på semester berättade han och nu skulle han försöka skynda på dom som ska göra arbetet. Hoppas att det blir resultat så mamma får upp sina persienner i sovrummet snart igen. Inget roligt att sova utan att kunna dra ner för fönstren.

Sen var jag hos en oriflamekund med varor och äntligen kunde jag styra volvon hemåt. Väl hemma åt jag en sen frukost och när jag ätit färdigt kom sonen upp från sin skönhetssömn och förkunnade att han skulle börja jobba redan halv 2(en halvtimme tidigare än vanligt) så det var bara att ställa sej och laga middag, så frukost och middag blev väldigt tätt denna dagen.

Ikväll har jag och mannen i mitt liv suttit vid tv:n och spanat in postkodmiljonären samtidigt som vi drack kaffe och åt ett par maxistora mackor på hönökaka med köttbullar och rödbetssallad.....smakade väldans gott må jag säja.

Nu ska jag snart lägga mej och lyssna på karlavagnen så jag säjer


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 30 oktober 2007 18:02

Även katter kan kommunicera med varann.

Av ♥ Monica ♥ - 29 oktober 2007 21:25

Idag har jag haft besök av barnbarnet Jimmy och i kväll kom Netha, Alex,Martin och lille Emil och hämtade honom. Det var första gången som Emil hälsade på hos farmor och det blev på självaste tvåmånadersdagen. Jag sätter in ett foto på lilleman som jag tog nu ikväll.

Av ♥ Monica ♥ - 28 oktober 2007 21:14

Nu stundar en ny vecka i morgon och denna söndagen har gått i blåstens tecken, men man behöver ju inte vara ute så det är inget att gnälla över.

Det blev en timme längre i sängen på morgonen, riktigt skönt. När mannen i huset och  sonen kommit för vidare färd  till jaktmarkerna satte jag på klockradion och lyssnade på vad som erbjöds i radion på morgonen och det är riktigt mysigt att ligga och lyssna, men jag somnar lite emellanåt så jag hör inte allt, men skit samma.

När herrarna hade jagat färdigt för denna helgen åt vi smörgåstårta som blev över i går kväll, sen gick mannen ut och bytte till vinterdäck på bilen, så nu är det gjort också. Sen hämtade jag min kära mor, som alltid när det är söndag, och vi stannade till på hemvägen och inhandlade fyra gravsmyckningar som vi ska lägga på gravarna till alla helgonahelgen. Spelade bingolotto, och som vanligt ingen vinst.

Nu ska jag snart inta horisontalläge så jag säjer

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 27 oktober 2007 21:22

Sista lördagen i denna månaden är snart ett minne blott.Idag har jag dammat i finrummet och även bytt dukar på bokhyllan och brudkistan. När jag ändå hade väck sakerna som står på brudkistan lyfte jag på locket och tittade vad Rickard hade där och det var ju fyra muggar och fyra glas från kosta nova som han fick innan semestern på jobbet. Dom får alltid bra grejer varje sommar och till jul får dom en stor korg med allehanda julmat.Han har lite annat smått och gott där också som han får ta med när han flyttar.

Jag ringde till Thomas och bad honom slå en signal till mej innan dom skulle åka från skogen för jag fick för mej att jag skulle gå och möta dom och åka med hem i bilen.Sagt och gjort, när han ringde var jag redo för en promenad.Jag gick väl drygt två kilometer innan jag mötte dom, men jag gick nog lite för fort för jag fick så förbenat ont i min höger höft, men det gick väl över efter några timmar.....man är inte lika ung i kroppen längre som man är i sinnet.

Ikväll har en grannfamilj varit inne hos oss och vi har festat på smörgåstårta och dricka. Deras lille 2-årige son är så duktig.....ja, han blir 2 år på juldagen, men han pratar så bra och är så rolig. Han vet vad de olika färgerna är och räknar till fjorton...vad månde bliva av denne lille Loke.

Nu ska jag lägga mej och läsa innan det är dags att sova.


GLÖM INTE ATT VRIDA TILLBAKA KLOCKAN EN TIMME!

Av ♥ Monica ♥ - 27 oktober 2007 12:32

Ett leende.

Ett leende jag gärna dig ger...
Om du vill kan du få fler...
För jag skänker det jag har...
Det är inget som man spar...
Och en puss å en kram kan du få...
För att du ska förstå...
Att vänner kan ej va för många...
Utan vänner blir dagarna långa...

Av ♥ Monica ♥ - 26 oktober 2007 21:33

Idag handlar min fundering om hur folk beter sej i affärerna när det är köer i kassorna....en del försöker så gott det går att slippa köa och gå till självscanningskassorna trots att dom inte har scannat.Jag scannar varje fredag när jag veckohandlar och idag när jag gick fram till kassan stod det en äldre dam och plockade upp varor , men naturligtvis fick hon plocka tillbaka dom i sin kundvagn när kassörskan talade om för henne att hon fick ställa sej i kö i en av de vanliga kassorna. Hon såg väldigt förvånad ut och menade på att det var så många i kön där i dom kassorna och i denna kassan var det ju ingen kö. Antagligen hade hon ingen aning om detta med självscanning.....sen kom en yngre tjej som verkade ha bråttom och rusade fram till scanningskassan, men hon fick vackert gå till vanliga kassan hon också.Vitsen med självscanning är ju att man slipper stå i kö och är jättesmidigt, men jag hörde hur folk pratade innan denna affären skulle börja med självscanningen den 2 maj att "det kommer då inte jag att göra, det verkar så besvärligt och det vågar inte jag mej på".Dåligt självförtroende skulle jag vilja kalla det för. Har man inte provat vet man ju inte om det är svårt eller inte och jag har då aldrig haft en tanke på att det är svårt, kanske att man kände sej en smula osäker första gången, men var det  något problem så var det bara att fråga och be om hjälp.Så jag vill verkligen rekommendera alla som har tillgång till en butik med självscanning att gå dit och anmäla sej och börja handla på så vis......smidigt och man slipper plocka med varorna två gånger i butiken.








Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards