♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under maj 2011

Av ♥ Monica ♥ - 31 maj 2011 12:16


Idag är det riktigt varmt ute,men det blåser ganska mycket...tur det för annars vore det alldeles för varmt.Man är visst aldrig nöjd med detta väder.


Jag har inte så mycket att skriva om idag så det blir ett fattigt inlägg denna sista dagen i maj men ett foto kan jag väl sätta in som avslutning.......


  Det får bli ett foto från 2008 på vår fina doftpion,den har stora knoppar nu,men inte som på fotot som är taget den 5 juni det året.


ha en riktigt mysig och fin dag alla vänner!


****************************************







Av ♥ Monica ♥ - 30 maj 2011 13:31


Idag är det riktigt fint väder,precis som vädergubbarna hade utlovat.....Solen skiner och det är drygt 20 plusgrader i skuggan.Visserligen blåser det en del,men min tvätt som jag hängde ut för en stund sen torkar säkert ganska snabbt.


Denna sista måndagen i maj har väl inte så mycket intressant att bjuda på för min del,men det lunkar på  och idag har jag börjat på min femte semestervecka....tiden står verkligen inte stilla och tur är väl det.

Denna veckan är det kortvecka för dom som jobbar,bara tre arbetsdagar för många eftersom det är en så kallad klämdag på fredag och då är väl de flesta industriarbetare lediga.Min man och även Rickard och Thomas är lediga då i alla fall.


Idag har VERONICA namnsdag och mina kusiner Ingegerd och Gunnel har varsin dotter som heter VERONICA så då passar jag på att gratulera de båda tjejerna........   med en ros var.


Det är inte så ofta som jag tänker på vem som har namnsdag förutom de mina som jag alltid köper en liten present till, men nu råkade jag uppmärksamma det idag.


NU ÖNSKAR JAG MINA BLOGGVÄNNER EN TREVIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!


vi hörs i morgon igen!


#####################


Av ♥ Monica ♥ - 29 maj 2011 19:44


Idag har vi firat mors dag i två omgångar.

Halv elva kom mina 3 pojkar,Erika och lille Emil hit och jag uppvaktades med 4 lotter.......2 från Rickard och 2 från Thomas och Erika och en jättefin rosbukett av Micke.Netha jobbade så hon var inte med.Vi fikade och hade några trevliga timmar innan gästerna åkte hem.

      

Klockan tre åkte Göran och jag till mamma och hon fick en stor kruka med blommor att ha på sin altan.Micke hade med sej en rosbukett även till henne som vi överlämnade och hon blev så glad.Hon är fadder till Micke så han har alltid uppvaktat henne på mors dag.


Nu är det strax final på *Mästarnas mästare* så jag får dra mej in till tv:n.



GOD KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 28 maj 2011 16:38


Jag funderar på om vi har byns nyfiknaste katt,,,,,,förra veckan när vi fick hit en kontainer som vi tömde asfalten i som vi hade på vår garageuppfart tittade vi ut när arbetet var klart och vi hade bjudit S-G på kaffe...... vem var i kontainern...jo,Sigge naturligtvis.Det stack upp ett litet grått huvud ur kontainern,det såg verkligen lustigt ut.Ibland när han sitter på altan och han upptäcker något en bit därifrån sätter han sej på bakbenen och spejar och det lilla huvudet går bort och fram.....


Här sitter Sigge   på tv-rumsbordet och har fått se en fluga som flyger runt i rummet......

Antingen han är byns  mest nyfikne katt eller inte så är det en mycket snäll kissekatt som aldrig rivs eller bits som vår förre katt gjorde,han hade ett helt annat temperament,men han var även en riktig kelgris när han var på det humöret och han var mycket saknad av oss här i familjen när vi fick ta bort honom nästan 18 år gammal........


   

Fritte... på sitt allra bästa humör


****************************

Idag har det varit en lång dag och inte kunde vi äta middag på altan heller för det är riktigt kyligt ute så jag grillade köttet vi hade till middag och sen fick vi sitta inne och äta........tråkigt .

Om en stund kommer Rickard och då ska vi fika lite och sen är det tv-soffan som gäller ikväll.

Morgondagen blir säkert trevlig för då är det ju MORS DAG och då kommer de mina på förmiddagen och då blir det fikabröd från Landhs dagen till ära....tårtorna kommer från frysen på Ljungqvists.Som ni märker så är det inget hembakat för jag gillar inte att baka och tvingar mej till att göra något som inte är roligt det gör jag icke.......


Nu får det vara slutsvamlat för idag.......


HA EN FIN KVÄLL ALLA GOA VÄNNER!



Av ♥ Monica ♥ - 27 maj 2011 17:11


Idag fyller ett av mina dagbarn som jag hade i slutet på 70-talet och början på 80-talet 36 år.Vi bodde grannar och han var 4 år när dom flyttade hit.Hans föräldrar bor fortfarande i samma hus här höger om oss och *dagbarnet* bor två hus härifrån med sin fru och sina två barn...tänk vad tiden går.


GRATTIS JÖRGEN PÅ DIN 36-ÅRSDAG.......


En bukett syrenér får du på din födelsedag....... 


***********************************


Det är omväxlande väder idag,en stund regnar det och i nästa stund skiner solen.......snart är det dags att sätta på tv:n och kolla en stund på nyheter och lite underhållning efter det...fika och sen lite senare kommer Abbe och ska sova här inatt när hans husse ska ut och åka lastbil med en kompis.


HA DET GOTT.......VI HÖRS I MORGON IGEN!


Av ♥ Monica ♥ - 26 maj 2011 13:48


Idag har jag pysslat med lite av varje......tvättat och hängt ut,jaa,det regnar inte idag och blåser lite lagom.Diskat...eller rättare sagt .....diskmaskinen har diskat och jag har plockat ur den rena disken när den var klar.Sen har jag gjort matsedeln för nästa vecka och skrivit upp vad jag ska handla i morgon....nu står en gryta med rimmad lägg och puttrar på spisen,det ska bli vår middag så småningom och till läggen ska vi äta potatismos.......Alldeles strax ska jag gå ut en sväng med Abbe så att han får * vattna* buskarna lite.

Ikväll blir det tv-tittande som vanligt och jag börjar med nyheterna klockan sju i 4:an och sen blir det till att gå på bröllop efter det och fika lite...fortsätter att titta på *herr och fru* och eventuellt slår jag över till 3:an sen klockan nio och kollar på *grannfejden*......sen är denna dagen slut och då är det bara till att krypa ner i bingen och lyssna på *karlavagnen* i radion som är ett bra program för det mesta........utom när ämnet är sport för det intresserar mej inte alls.


nu får ni alla ha det så bra....så hörs vi i morgon igen!


      


*******************************

Av ♥ Monica ♥ - 25 maj 2011 12:08


Jösses som det blåser,värre än det gjort förut i veckan,trodde att både Abbe och jag skulle blåsa bort när vi gick hem hit.Regnet höll sej borta som tur var och än håller det faktiskt upp och solen tittar fram lite emellanåt.


Resultatet på min senaste omröstning resulterade i att 27 personer har svarat och frågan var ju om du är medlem på facebook.....66,7% svarade ja och 33,3% svarade nej.

Nu finns det en ny omröstning att svara på...gå gärna in och kolla och ge en röst.


så här lite blev det bloggat idag...kanske det blir lite mer i morgon......tills dess säjer jag.....


SIMMA LUGNT!


 

Av ♥ Monica ♥ - 24 maj 2011 13:16


Ja, vad är det jag undrar egentligen?Det ska jag berätta här och nu.......hur tänker dom som skickar ut postorderkataloger,idag har jag fått en HÖSTKATALOG MED HÖST/VINTERKLÄDER.Ska det inte bli sommar innan vi får dessa kataloger?

Sen undrar jag var våren tog vägen.......det blåser riktigt kyliga vindar idag och i morse regnade det rejält,men när jag steg upp ur sängen strax efter åtta sken solen halvt om halvt och regnet hade upphört.Det kom en liten skur för en stund sen ,men nu skiner solen igen.

Detta var mina undringar idag...och nu ska jag dra mej ut till köket och göra en pastasallad,det får bli vår middag denna tisdagen.Sen blir det en liten promenad med ABBE,som just nu ligger här i soffan intill mej och sover så sött  fine lille Abbe han är värd sin vikt i guld.....att man kan tycka så mycket om en hund trodde jag inte innan Abbe kom in i vårt liv här tack vare Rickard.Vår lille kisse SIGGE är ju lika älskad av oss naturligtvis,vi gör ingen skillnad på dessa båda kelgrisar,dom är oss lika kära båda två.

Nu får det vara slutsvamlat här från mej för idag 


ha en fin fortsättning på denna dagen alla goa vänner!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards