♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Torgbesök idag i Labbås

Av ♥ Monica ♥ - 13 maj 2009 16:25

När jag kommit hem från jobbet och ätit frukost och bytt om styrde jag kosan till Tidaholm.....första anhalten var hos Mia och där lämnade jag en grej till hennes mamma som jag har gjort till henne. Sen åkte vi fram till centrum och gick omkring på torget bland alla trevliga torggubbar/gummor...onsdagar är det full rulljans och det fanns mycket att både titta på och även köpa om man det ville. Jag köpte ett par lila foppatofflor...äntligen efter att ha försökt få tag på såna hela förra sommaren, men fick köpa ett par mörkt rosa innan vi åkte hem från Gotland förra semestern så nu har jag tre par, ett par svarta, ett par rosa och så dessa jag köpte idag med favoritfärgen lila. Dom jag köpte idag kostade 100:-. Sen blev det en gardinkappa för kommande behov och den kostade 59:-/metern och den var jättefin.Det blev även en tunika som jag ska ha till mina vita byxor på lördag när vi (jag, Göran, Birgitta och Hans) ska åka till Jönköping och äta på restaurang på kvällen . Jag och Birgitta firar något speciellt, men det återkommer jag till på lördag.Till sist så köpte jag 10 hänglobelior för 75:-, knallen prutade 25:- med sej själv för dom kostade 10:- styck egentligen.Mellan varven och inköpen gjorde vi ett besök på ett konditori där jag bjöd  Mia på fika....vi satt där inne en bra stund och pratade innan vi fortsatte våra inköp.Trots att Mia är en ung tjej på 21 år så kan man prata med henne om allt och som vi brukar säja...det kommer inte vidare det vi pratar om i förtrolighet. Jag är så glad att jag har fått lära känna henne och hennes familj och det kan jag tacka min yngste son Rickard för eftersom Mia är hans före detta tjej.

Göran ville ha mat från Rossies så jag köpte med mej det hem till oss båda.

***********************

Jag fick mina lotter som jag prenumererar på idag och dom har jag kollat nu och jag hade vinst på tre av sex lotter....så nu är mitt vinstsaldo 920 :-.

******************

Till Mia: Det var jag som hade beställt 2 stycken ögonpennor istället för 3 så du får höra med syster om hon vill ha en likadan om det finns eller hon vill ha något annat. Ber om ursäkt!!

Tunikan var perfekt..jag provade den när jag kom hem.

****************

Någon mer som vill vara med i min tävling som startade 7 maj.....kolla i så fall bloggen från det datumet!


HA EN FIN OCH SKÖN KVÄLL!

 
 
lillis

lillis

13 maj 2009 19:02

Oj, vad du handlat i dag men det är kul att shoppa loss i bland.Som jag skrev i mitt inlägg så hade jag fukt i garderoben sen jag slutat röka,nu äter jag sötsaker som jag aldrig gjort förr och mycket annat så därför har jag gått upp i vikt
Ha det gott
Kramen

http://danslillis

 
Ruth

Ruth

13 maj 2009 20:17

Vilken fullspeckad och trevlig dag. Så kul att gå på en torgrunda, alltid blir något köpt, för det är ju oftast rätt så hyffsade priser. Du köpte både det ena och det andra, Grattis !
Kram

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Dante

Dante

13 maj 2009 20:19

Prutade han ner priset själv?! Var han förvirrad? Bara att tacka och ta emot ju. Grattis till en bra affär :)

http://dante.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

13 maj 2009 20:55

Jasså, det blev Labbås idag?? och så fick du lite uträttat på kuppen. Låter bra.

Har du varit ledig från jobbet eller hinner man alltsånt ändå?? klart du jobbar inte så länge förståss.
Ha en bra kväll.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

13 maj 2009 22:38

hej på dej,
ja,du har då gjort affärer,
och haft en innehållsrik dag,härligt,

mitt passs har varit bra,mkt spring o svullen fot,men det går,

ja bilden är kul,
kanske jag o min man på äldre dar,hihi,

kramis från Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

14 maj 2009 06:27

Labbås!!! vad i fridens namn är det för plats?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

14 maj 2009 08:09

Trevlig dag ni haft och massa saker inhandlat! Jag skall gå på toget på måndag efter det jag vart på KBT och handla plantor o även tomat planor och sedan skall jag försöka få ta på en björnbärsbuske eller vad man nu kallar det för!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

14 maj 2009 13:07

Det ska jag kolla med henne imorn när hon kommer. :) www.bloglovin.com är adressen du ville ha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards