♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under maj 2009

Av ♥ Monica ♥ - 31 maj 2009 20:14

Pingsthelgen är nu över och det har varit bra både vädermässigt och *pingstnappet* som gick av stapeln igår. Högsommarvärme båda dagarna....



Här har en del av firarna samlats nere vid sjön....


......efter att alla samlats och fikat var avklarat gick vi tipspromenad.....


......en del av de yngre badade och.....


Eftermiddagen framskred med lotterier, där jag hade turen att vinna en sockerkaka,bakad av svågern Rune......även de som hade fiskat fick pris och det gick efter vikten på fångsten. Tror det var tre priser på det.

Sen tändes grillarna och det blev både kotletter och annat kött som grillades, även en och annan korv och hamburgare lades på grillen. När alla var mätta och belåtna blev det så småningom musikrebus där några från ett band som heter*only one woman* spelade. I det bandet spelar  sonen till en svägerska och svåger.


Så småningom började skymningen lägga sej och det var dags att bege sej hemåt efter en jättetrevlig eftermiddag och kväll

***************************

Pingstdagen inledde vi med en tur till Fallaskogen och sen åkte vi till Rudolf där vi blev serverade kaffe med dopp på hans altan.

Eftermiddagen har vi tillbringat ute i trädgården där vi för övrigt åt både middag och fikade.

************************

Önskar alla bloggisar och övriga läsare en skön nattsömn!  






Av ♥ Monica ♥ - 29 maj 2009 18:02

.........är här. I morgon är det ju pingstafton och då har vi vårt traditionella *pingstnappet*, men nu har vi ju stugan så vi kommer inte att vara vid badplatsen som vi har varit de andra åren.Vädret ska ju bli bra så jag hoppas på en trevlig eftermiddag och kväll med fiske för dom som vill det, tipspromenad, lotteri, grillning och diverse andra trevligheter.

********************

Vi har varit i Kinnarp i eftermiddag och köpt oss varsin sommarjacka gubben och jag, sen åkte vi till Nasco och köpte lite färg.

***************************

 Nu tar jag helg, och i morgon blir det inget blogginlägg här hos mej. Jag ska greja lite med maten vi ska ha med till *pingstnappet i morgon förmiddag, men jag önskar alla mina bloggvänner och övriga läsare......


EN RIKTIGT TREVLIG PINGSTAFTON!


Vi hörs på pingstdagen igen!

Av ♥ Monica ♥ - 28 maj 2009 13:56

På förmiddagen var jag med som resesällskap åt yngste sonen till Skövde....återigen fick han lämna in sin mobiltelefon som han köpte på media markt i Skövde för en månad sen.Mobilen stänger av sej rätt som det är och så kan man ju inte ha det.Tjejen som tog emot den denna gången var visst samma som förra gången och hon sa att de nya mobilerna gör så...låter himla konstigt tycker jag. Dom ska visst uppdateras också via datorn, men det är så mycket finesser nu för tiden, en mobil ska man ju använda att ringa med, men det är gps,internet, radio,mp3 och kamera och gud vet vad  som är  i dessa små telefoner...en del onödigt kan man tycka och när det är så avancerat så att det är normalt att telefonen stänger av sej själv med jämna mellanrum har det väl gått lite väl långt tycker jag.Vore roligt att höra vad ni bloggare har för erfarenhet av era mobiler som är relativt nya. Jag sa till tjejen på Media Markt att min telefon är drygt ett år, men den har aldrig stängt av sej själv och då sa hon att då har jag haft tur......hm.

*************************

Det hade utlovats regn här idag, i natt  regnade det hörde jag, men det har varit uppehållsväder ända tills för en liten stund sen, då kom det en skur och blåser gör det även idag, men inte på långa vägar som igår.

*******************************

I kväll kommer Thomas en sväng....ett välkommet besök!


En sån här hund skulle vi behöva här i byn.....


HA DET GOTT!


Av ♥ Monica ♥ - 27 maj 2009 18:04

När vi hade ätit middag gick gubben ut och klippte gräsmattan och jag åkte till min mor och klippte hennes gräsmatta. Skulle egentligen göra det i morgon men det har ju utlovats regn så det var lika bra att få det gjort idag.

****************************

Det blåser nästan storm ute, men det ska väl avta i kväll sa vädergubben i morse.

Yngste sonen var hemma en sväng innan han åkte till jobbet, alltid lika roligt när *barnen* hälsar på.

Nu ska jag sätta mej vid dumburken en stund och göra gubben sällskap. Tittar in till bloggvännerna senare ikväll!


Bye...bye så länge! 

Av ♥ Monica ♥ - 26 maj 2009 17:27

Allas vår vän medresenärskan fyller år idag......


Grattis...grattis på din dag önskar jag dej med denna bukett med liljekonvalj


Ja må hon leva...ja må hon leva....ja må hon leva uti hundrade år.....hurra, hurra, hurra!!

Av ♥ Monica ♥ - 26 maj 2009 14:51

Idag blir det en liten filmsnutt med sång av Robert Gustavsson och Nanne grönvall....


Har inte så mycket mer att komma med idag...


Av ♥ Monica ♥ - 25 maj 2009 15:50

jag skrev ju om att jag skulle gå in till förskolan som hade öppet hus igår.....det var snabbt avklarat. Det stod på inbjudan att man skulle få träffa personalen, men dom behagade att stå i köket allihop och prata så vi som var där fick gå omkring och kolla i rummen bäst vi ville och det var lite dåligt tycker jag.Det var ingen som tog någon notis om att det kom folk inte, men jag gick snabbt igenom rummen och sen gick jag hem igen, lite snopen måste jag allt erkänna.

********************************

Idag har jag bland annat dammat skåpet i badrummet och det var välbehövligt för jag tror att det är i badrummet det mesta dammet lägger sej.....

Vädret är helt underbart, men jag har inte hunnit vara ute och njuta av det så mycket, men nu ska jag snart sätta mej på altan en stund innan jag tar ner tvätten som bör vara torr ganska snart.

HA EN BRA KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 24 maj 2009 22:03

Denna kommentaren fick jag nu ikväll från medlemmarna i Cedrix.... som jag för övrigt träffade vid kiosken i eftermiddags.


Hej Monica!

Kul att vi finns med på Din Blogg!

En STOOOR kram från

Kent & Maria

av Kenta den 24 maj 2009 kl 21:18

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards