♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av ♥ Monica ♥ - 6 maj 2009 11:48

Idag regnar det här....välbehövligt. Grannen sådde lite ny gräsmatta i söndags och sen kom regnet, alldeles perpekt och jag funderar på om han bad till högre makter och blev bönhörd.

**************************'

Som vanligt så lyssnade jag på karlavagnen igår kväll när jag hade lagt mej och då ringde bland annat en dam från Gotland. Gissa vem som kände längtan dit när jag hörde den gotländska dialekten...joo, det var allt jag det.Jag tänkte tillbaka på hur trevligt vi hade det på vår semestervecka förra sommaren i Tofta.....alla vackra blommor och det fina landskapet som är på ön. Det finns platser man har varit på som sätter sej kvar i kroppen på något vis...Mora och Sälen är också platser jag längtar tillbaka till ibland.Jag har en liten dröm om att skaffa något litet ställe utanför Mora när jag blir pensionär och som man kan vara på när andan faller på och man inte har några tider eller jobb att ta hänsyn till. Detta ska inte vara något permanentat boende för jag vill inte lämna min hembygd som jag är född och uppvuxen i, den är jag alldeles för fäst vid.

Nu har jag luftat lite av mina drömmar...som kanske aldrig blir något annat än en dröm, men visst är det skönt att kunna fundera på framtiden ibland.

Ha en bra fortsättning på denna lillelördag!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards