♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under november 2011

Av ♥ Monica ♥ - 30 november 2011 21:35

........blir det ett blogginlägg även idag.

Jag har inte hunnit med datorn så mycket idag,det blir så när man ska iväg till jobbet på eftermiddagen.Middagen åt vi lite tidigare än vi brukar och på förmiddagen tog vi en promenad på en halvtimme ungefär,skönt att komma ut och röra på benen en stund.

Bönderna var på romantiska resor ikväll och det blev ett par som till och med förlovade sej under vistelsen på den utvalda semesterorten som just dom två fick åka till.Det var ganska mycket romantik överlag faktiskt,blir kul att se i sista programmet nästa onsdag hur det har gått för alla paren.


Nu ska jag kolla facebook lite innan jag går till sängs,så några besök hos bloggvännerna blir det tyvärr inte idag.


GOD NATT SÄJER JAG...SOV GOTT!

Av ♥ Monica ♥ - 29 november 2011 21:04

I eftermiddag har jag varit på träffpunkten där *Må bra kören* från Falköping/Tidaholm sjöng adventssånger till ackompagemang av två musiker från Zam Hultinz orkester.Det var mycket vackert och stämningsfullt och det var så många som kom denna eftermiddag för att lyssna på detta.Jag tror aldrig att det har varit så välbesökt sen jag började besöka dessa träffar,förutom när det är julbord och sillsexa.


Nu har jag suttit vid tv:n några timmar och snart är det sovdags......lite lyx i morgon bitti med sovmorgon eftersom det är det sedvanliga arbetsplatstmötet på eftermiddagen.


DET VAR ALLT FÖR IDAG........


 

Av ♥ Monica ♥ - 28 november 2011 16:33

Idag blåser det inte och det har varit soligt......men igår kväll när jag hade lagt mej trodde jag att huset skulle lyfta,det blåste något fruktansvärt.Jag låg och läste en stund innan jag släckte lampan och jag tyckte nästan att det var lite otäckt som det blåste,men jag somnade så småningom och vaknade vid fyratiden av att Sigge ville ha mat och då steg jag upp och gav honom lite kattmat i skålen så det blev lugnt,han biter sönder våra tidningar när han vill ha mat frampå morgonkröken.....lite tidigt när klockan inte är mer än fyra förstås,men han ger sej inte så det är bara till att gilla läget och gå upp och ge honom mat.Det hade slutat blåsa,men jag tittade inte ut så när jag sen kom upp strax efter sex och kollade ut så var det lite vitt pudersnö på marken och det var 2 minusgrader,vädret slår om snabbt må jag säja.

Jag har tvättat en 40-graders tvätt med mörka kläder idag, städat badrummet och varit ute med Abbe en sväng förstås.


Nu drar det iväg mot kvällen och tv-utbudet blir det vanliga.....halv åtta hos mej och pengarna på bordet,sen är det nästan läggdags igen.....tiden springer iväg.


Detta var allt för idag........HA DET SÅ BRA!

Av ♥ Monica ♥ - 27 november 2011 20:36

Då har vi firat första advent idag med att besöka kyrkan och lyssna på vår duktiga kör som sjöng helt fantastiskt vackert.Det har blivit tradition att vi besöker kyrkan och adventsgutstjänsten och idag var även ,Thomas,Erika och Erikas föräldrar med.Det serverades kyrkkaffe efter gudstjänsten,men vi blev bjudna till Thomas och Erika och drack kaffe hos dom.Vi hade en trevlig stund tillsammans innan vi tackade för oss och åkte hem.


Det har varit regnigt och väldigt blåsigt hela dagen,så någon adventsstämning har det väl inte varit direkt,men man får ta det som det är.


 

Nu är första ljuset tänt.......


vi hörs i morgon igen gott folk!

Av ♥ Monica ♥ - 26 november 2011 17:10

Inget speciellt har det varit på programmet här idag,en promenad i blåsten på förmiddagen blev det.Middagen är avklarad.....tacogratäng.

Jag fick varor från oriflame i går och dom har jag gjort i ordning nu i eftermiddag.Återstår lite fika och tv-tittande ikväll.


HA EN FIN KVÄLL!


 

Av ♥ Monica ♥ - 25 november 2011 15:41

Nu är det adventsfint här i huset....ljusstakar och stjärnor i fönster både utåt gatan och åt andra sidan stenmuren.En härlig känsla har infunnit sej hos mej och jag känner mej så nöjd och glad,trots att det blåser och regnar ute.

Nu ska jag besöka mina bloggvänner en stund och sen blir det lite andra sysslor innan det är dags att sätta sej vid tv:n och titta på postkodmiljonären och idol.Jag förmodar att mannen i huset vill titta på *På spåret* så vi får väl sitta i varsitt rum ,bra att ha två tv-apparater när  vi vill se olika program som går samtidigt.


HA EN RIKTIGT MYSIG AFTON ALLIHOP!


 

Av ♥ Monica ♥ - 24 november 2011 16:24

Torsdag eftermiddag och jag har gjort en del sysslor inför advent.Jag har även pratat med en bloggvän i telefon nu i eftermiddag.......TACK FÖR TREVLIGT SAMTAL RUTH.

Om en stund ska jag gå och köpa några knubbisar av Carin* borta i svängen* och sen ska jag göra i ordning ett litet paket och skicka en av dessa knubbisar till Ruth, som gissade rätt på vad vi hade till fikat i måndags kväll.......det var ju SEMLOR....SAFFRANSSEMLOR till och med....riktigt goda,men fyllningen var inte så god som i Landhs semlor,det var nog mald mandel i tror jag,blandad med mandelmassa.


Detta var allt för idag!


KRAM PÅ ER!


*******************************************

Av ♥ Monica ♥ - 23 november 2011 15:49

Jag har inget att skriva om så jag sätter in ett par foton....


KLICKBARA BILDER.....


Detta fotot är taget i november 2007



   

Denna novemberkaktusen är ett minne blott


 

Förra året vid den här tiden hade vi så här mycket snö


vi hörs!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards