♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under mars 2009

Av ♥ Monica ♥ - 31 mars 2009 11:24

Gårdagens maträtt bruna bönor var visst ingen mer än jag som tyckte illa om....


Nu till dagens rätt som är......


.....ärtsoppa, som jag  inte kan få  ner och det beror säkert på den ärtsoppa vi fick i skolan som hade samma konsistens som gröt ungefär. Det var mycket mat som man fick i skolan som inte smakade så gott tyvärr.

*************************************

Idag lyser solen med sin frånvaro, men det är 5 plusgrader ute så nu känns det som att våren är på gång.


Ha nu en riktigt skön fortsättning på tisdagen!

Av ♥ Monica ♥ - 30 mars 2009 16:35

Jag hade skrivit bloggen men fick ett meddelande om att det var fel på webbplatsen ...........ursäkta men man blir  

 förbannad!!!!!!!



Men det skulle handla om mat jag inte gillar och dagens maträtt är bruna bönor. Kan bara inte få ner denna bruna äckliga sörja.



Hoppas det funkar bättre i morgon.....får se om detta inlägget går att spara nu då.


Ha en trevlig kväll!

Av ♥ Monica ♥ - 29 mars 2009 11:27

Då har vi dragit fram våra klockor en timme igen, tycker inte det är längesen vi drog tillbaka dom.Solen försöker titta fram men det är visst inte så lätt idag, himlen är alldeles grå ser jag, men det kan ju ändra sej frampå dagen.


Nästa vecka blir det en temavecka igen.....denna gången kommer det att handla om mat.



Önskar alla en trevlig söndag!



Av ♥ Monica ♥ - 28 mars 2009 16:25

Strax efter halv tio ringde Thomas och undrade om vi hade lust att följa med honom och Rickard ut och åka en sväng.....det hade vi naturligtvis.


Nu är vi på väg......Rickard är chaufför


Vart är vi på väg tro......


Ja, detta är ju Hornborgasjön med massor av tranor just nu.....över 8000


Joodå.....i mitten på fotot skymtar tornen på Skara domkyrka.....så det var till Skara vi åkte. Vi besökte både Jula och Överskottsbolaget....men vädret kunde varit bättre förstås för det regnade i Skara.

På hemvägen stannade vi i Falköping och åt middag på motell Ålleberg och där såg jag ett bekant ansikte från ett fotoalbum på Dansbandsdax och då säjer Göran att han tyckte han kände igen hans sambo som hade gått förbi och ut strax innan.Jag gick ut och tittade men såg inte till dom och när jag hade gått in och satt mej vid bordet igen så kom hennes dotter och gick förbi...henne har jag också sett kort på......synd att jag missade Inger när hon gick förbi, jag visste ju att dom skulle till Falköping idag men kunde ju inte tänka mej att dom skulle dyka upp där vi var.......så om du ser detta Inger så vet du att vi var på samma ställe utan att vi såg varann.


För en stund sen började det hagla här.....syns nog mer på nästa foto


Så här såg det ut när det haglade som mest...


Nu ska jag titta in till mina bloggvänner en stund.....och du, 

glöm inte att ställa fram.....

 


Ha en trevlig kväll!


Av ♥ Monica ♥ - 27 mars 2009 15:16

Denna award har jag fått av Ulla och jag tackar så jättemycket för den!


Skickar den vidare till heavenladyn

Av ♥ Monica ♥ - 27 mars 2009 14:40

Idag vaknade jag upp till ett riktigt skitväder rent ut sagt, det snöade och blåste men det ska väl ner innan det blir vår så det är väl inte lönt att klaga.Snöfallet avtog på förmiddagen och nu är det uppehållsväder och riktigt milt ute så det går att göra snögubbar om man har lust.Jag ska inga snögubbar göra för jag har lite annat att syssla med för vi ska ha ett par gäster här ikväll.Jag gjorde det bekvämt för mej och beställde en smörgåstårta i affären, dom beställer från Mössebergsbagaren i Falköping och jag visste att det var goda smörgåstårtor för vi fick det när en kusin till pojkarna fyllde 40 år och dom var därifrån.

*************************************

Finalen i lets´dance missar jag men har tänkt titta på det senare ikväll på SVT play, en tjänst som vi har eftersom vi har digital-tv genom telia.


Nu önskar jag alla bloggläsare en angenäm afton!



Snart är våren här.......fast man börjar tvivla en sån här dag

Av ♥ Monica ♥ - 26 mars 2009 16:31

Nu är hon väl totalt vrickad....tänker ni väl, shopping idag också. Joo, men idag var det min äkta hälft som ville att vi skulle åka ner till stan en sväng.Jag satt här vid datorn och han dammsög och torkade golven innan vi åkte iväg. Vi var inne på Silvan bygg och köpte planteringsjord....5 säckar för 90:-.....Ett besök på Ikea blev det också och där köpte vi nya toalettborstar till badrummet och toaletten och en fönsterlampa i lila, så fin så.Även Coop Forum fick ett besök av oss liksom Åhléns och på Åhléns köpte jag filmen *Rallybrudar*. Middag blev det ju mellan inköpen också....hamburgare med pommes frites,bearnaisesås och en massa grönsaker, tallriken var stor som ett toalettlock...nästan i alla fall så jag orkade inte äta upp all mat och det brukar vara ovanligt annars.Nu sitter jag här mätt och belåten fortfarande, men nu ska jag gå in på lite andra sidor och kolla.


Vi hörs i morgon!

Av ♥ Monica ♥ - 25 mars 2009 18:42

Idag gick jag upp klockan åtta och sen gjorde jag mej i ordning för att åka till Tidaholm och gå på stan med Mia. Innan jag åkte gjorde jag ett försök att ringa till Falkenbergs turistbyrå.....efter två dagars ringande utan att komma fram så lyckades jag idag så nu är biljetterna beställda till den 23 juli och även boendet på natten efter föreställningen och det blev på Lilla Toften även i år. Det var ett väldigt trevligt ställe med en trevlig värdinna så det var bra att det var ledigt där hos henne. Det är ju  Bed and Breakfast så frukost ingår i priset och det var en god frukost med varierande innehåll. Hon frågade oss vad vi ville ha kommer jag ihåg.Det var trevligt att strosa omkring på stan med Mia och vi hade en fikapaus också. Vi var inne i flera affärer och handlade lite smått och gott. Vid tvåtiden var det dags att styra kosan till Mullsjö och jobbet. Vi hade arbetsplatsmöte mellan tre och fyra och sen jobbade jag till sex minuter i fem. Vi fick våfflor dagen till ära medans vi hade mötet.

Nu ska jag kolla lite på kompisarnas bloggar innan jag sätter mej tillrätta vid tv:n.

Höll på att glömma en sak.......vi hade 15 minusgrader i morse!!!!


Vi hörs i morgon igen!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards