♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under november 2007

Av ♥ Monica ♥ - 30 november 2007 21:45

Ja, som rubriken säjer är jag en aning irriterad på blip, jag försöker svara på mail men det händer inget så istället för att bli helt vansinnig gick jag ur och loggade in här och det gick lätt som en plätt.

Idag har jag ställt fram ljusstakar och stjärnor i fönstren, närmare bestämt 3 ljusstakar, 1 stjärna i fönstret och 2 stjärnor som står på stativ i fönstren så nu är det så vackert. Däremot är inte vädret vackert, det har småregnat hela dagen i stort sett och det har varit så mörkt och dystert ute, all snö som kom i början på veckan är borta.

Ikväll har jag tittat på idol, men vilka som kommer till finalen i globen nästa fredag kan jag inte gissa ens....blir spännande sen om en stund när röstningen är.

Ha det så bra.............

VI HÖRS!

Av ♥ Monica ♥ - 29 november 2007 20:48

Jag undrar varför det är så svårt att komma in på mitt blip, det har varit så i flera dagar nu. Jag kan inte sitta och vänta fem minuter varje gång jag ska förflytta mej inom där så jag har gett upp för idag. Hoppas det blir bättre. Det är bara där det strular, på alla andra sajter går det jättebra.


Idag har jag grejat en del här hemma inför advent, men ljusstakarna är inte i fönstren än, nää.... det blir i morgon. Jag fick lära mej hemma att man ska inte ta ut julen i förskott och det gör jag verkligen inte. Jag har en gubbe som gärna vill vara lite tidig med att sätta fram sånt som hör julen till, men jag stoppar det......hans mamma ställde in granen och klädde den en vecka innan jul så jag vet varifrån han har denna brådska.

Nu ska jag titta på "Efterlyst" i 3:an så jag avrundar dagens blogg nu.


VI HÖRS.........

Av ♥ Monica ♥ - 28 november 2007 21:38

I morse var det 10 minusgrader och nu är det plusgrader och det regnar....tråkigt väder. Det hade varit bättre att det fått vara lite kallare, men man får ju inte bestämma vilket väder man vill ha.

Idag har jag tvättat dopklänningen för lille Emil spydde lite på den på dopet....typiskt små bäbisar.Jag har även bytt gardin i finrummet så nu sitter det en röd gardin där....jättesnyggt.

Tv-kvällen har bestått av Nyheter, Veterinärerna och Bonde söker fru.Nyheter vill man ju gärna se på, även om det är en massa elände. Veterinärerna är ett trevligt inslag på kvällskvisten samtidigt som vi dricker vårt kvällskaffe. Bonde söker fru är mysigt, även om romantiken hittils uteblivit....jag tycker den tjejen som är hos Anders och som tycker att han ska slänga ut den andra är fjantig....hoppas han väljer den andra som fick stå själv och måla.Annars har jag inga direkta önskemål vad gäller de andra paren.

Kvällen lider mot sitt slut så jag säjer

NATTI NATTI!

Av ♥ Monica ♥ - 27 november 2007 21:05

Så här vackert är det där jag går varje dag till tåget

Av ♥ Monica ♥ - 27 november 2007 21:02

Det ska börjas i tid

Av ♥ Monica ♥ - 26 november 2007 22:00

Idag har det snöat mest hela dagen. Jag var hemma några timmar innan jag åkte med Rickard till jobbet igen. Vi har haft möte med facket i eftermiddag, det brukar vara två gånger om året...vår och höst. Jag åkte tåget hem och tog en promenad från stationen. Då snöade det bara lite.Tittat på tv och suttit vid datorn ikväll. Nyss ringde Rickard och sa att han ska iväg halv två inatt och röja snö så det blir inte mycket sömn för honom, men Thomas har ont i halsen och har varit hemma från jobbet idag så då blir det Rickard som får åka ut.

Nu ska jag göra mej i ordning för natten.....


SOV GOTT!

Av ♥ Monica ♥ - 25 november 2007 21:47

Då är det söndagskväll igen och i morgon ska jag jobba.....hurra.Skönt att förkylningen har blivit så bra att det känns kul att gå till jobbet igen. Lite snuvig och lite hosta kvar, men inget att bry sej om.

Idag vann jag 100:- på bingolotto.

Nu är det dags att sova snart så jag säjer


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 24 november 2007 21:58

Sätter in några bilder från lille Emils dopdag. Det har varit en trevlig eftermiddag med dop och efterföljande samling på Valunda med hemgjord smörgåstårta, dricka, kaffe och vanlig tårta.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards