♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg den 6 november 2007

Av ♥ Monica ♥ - 6 november 2007 21:56

Idag har det varit en riktigt kylig dag fast det inte har varit minusgrader. Metrologerna har hotat med att det kan bli snö här inatt.

I eftermiddag har jag skjutsat min kära mor till vårdcentralen, hon tog en spruta mot influensan som alla över 65 år blir erbjudna varje år vid den här tiden. I vårt landsting är det gratis, men jag har läst att en del tar 100 kronor. Vi bor i ett väldigt bra landsting som tur är. På andra håll i landet är alla läkarbesök och även sjukhusbesök mycket dyrare än här. På vår vårdcentral kostar det 100 kronor att gå till läkare och provtagning  kostar 80 kronor.Att gå till distriktssköterskan är gratis, men det kanske det är överallt.

Jag gjorde några ärende medans mamma var på VC och innan vi åkte hem igen var jag inne på konditoriet och köpte GustavAdolf-bakelser till kvällsfikat.

Jag har sett på "Grannfejden" i 3:an.......herre min je vilka människor det finns. Inte konstigt att det är krig i vår värld när inte folk kan komma överens om  en väg....både bedrövligt och skrattretande på samma gång.

Nu är det dags för sängen snart och karlavagnen.


GOD NATT!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards