♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juli 2008

Av ♥ Monica ♥ - 17 juli 2008 18:41

Idag har vi varit i Basta kvarn och fikat, sen åkte vi till Valunda med sockar som Netha skulle ha.Vi stannade en stund och pratade innan vi fortsatte vår resa, nästa anhalt var Falköping där vi var inne på PA:S och köpte lite kött och tillbehör till middagen. Grillade när vi kom hem och åt ute på altanen.

Nu stänger jag bloggen för semester, men kommer åter efter den 26 juli.


HA DET SÅ BRA MINA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA LÄSARE!




Här kommer jag att vara 19-26 juli

Av ♥ Monica ♥ - 16 juli 2008 19:38

Idag har vi inte varit utanför"stadsgränsen", eller vad man ska kalla det för när det är strax över 300 hushåll här där jag bor.

Jag åkte till min mor på förmiddagen och klippte hennes gräsmatta och sen fikade vi och satt vid köksbordet och pratade en stund innan jag åkte hem igen. Jag har tvättat en omgång med 40 graders mörk tvätt, annars har jag inte gjort något särskilt, förutom att jag grillade korv och värmde pommes frites till middag.

Göran och en  granne har åkt till sjön och fiskat, grannen har motorbåt så den har dom ikväll.Jag tänkte titta på tv, men stängde av för det var inget intressant tyckte jag.Skulle titta på sjukhuset i 3:an men det var ju bara uppehåll för reklam.......av en halvtimmes program var det reklam nästan halva tiden.

Nu ska jag gå över till Ullaredsresan vi gjorde igår......

Jag fick en kommentar om att det var en väldigt lång kö (jag satte in  ett kort på när vi väntade).....vi som stod nästan först i kön.Det finns ju dom som får stå i kö i fem timmar innan dom kommer in...det vill jag kalla för kö. Jag såg på en lapp innanför ingången att högst 4000 personer får vistas inne i varuhuset samtidigt, det säjer ju allt om hur mycket folk som besöker Ullared varje dag.

Sen var det någon som undrade vad Ullaredskortet är för något och om man inte får betala med visakort numera. Visst får man betala med andra kort än Ullaredskortet och även kontant, med Ullaredskortet får man lite förmåner och man får även en tidning kallad Ulla hemskickad några gånger per år.Mitt kort fick jag förra året när vi var där. Det kom fram en dam och undrade om jag var intresserad och jag tackade ja till erbjudandet. Hon gjorde en kreditförfrågan direkt från mobilen för man får ju inte något kreditkort om man har betalningsanmärkningar till exempel och hon skrev de papper som behövdes, sen var det klart.

Nu är även jag klar för denna gången........


HA EN TREVLIG AFTON ALLA BLOGGARE OCH LÄSARE!

Av ♥ Monica ♥ - 15 juli 2008 19:49

Halv fem i morse klev jag ur sängen för vi skulle åka till Ullared. Barnbarnen Michaela och Jimmy ville följa med så dom kom redan i går och sov över.


Dax att sova.....

Halv sex kom Thomas,Rickard och Mia och vi begav oss iväg i två bilar. Strax efter halv åtta var vi i Ullared......



Mia, Thomas och Göran....glada trots den tidiga timmen....


Klockan åtta öppnade affären och vi kunde träda in och börja handla.Det blev mycket grejer för en liten summa pengar och som vanligt trodde vi att våra inköp blev mycket dyrare så vi blev glatt överraskade när vi skulle betala....ja, betalade gjorde ju inte jag och Göran idag eftersom jag har Ullaredskortet med en kredit på 4000:-, men det gick inte på riktigt 1600:-. Jag köpte två par långbyxor,två stycken behåar, ett par trosor.... i klädväg. Michaela fick ett par långbyxor och en långärmad jumper. Sen köpte vi ju en hel massa annat också.Nöjda och belåtna gick vi till bilarna och ställde in våra kassar och sen gick vi och köpte lite hamburgare, korv och dricka för man blir väldigt hungrig. Sen var vi inne i några andra affärer och köpte både skor och tofflor..Jimmy fick ett par träskor av mej. Han hade egna intjänade pengar med sej så han hade köpt lite kläder inne i varuhuset, men jag tyckte att han kunde få något av mej också.Göran köpte ett par ljusblå foppatofflor, så nu kommer han att synas.Resten av gänget handlade ju både kläder och skor också naturligtvis. På hemvägen stannade vi i Sexdrega och åt middag. Michaela konstaterade att det hade varit en rolig och bra shoppingdag.

Nu har barnbarnen åkt hem med sina grejer och dom var väldigt belåtna med denna dagen. Även jag är belåten så nu ska jag snart krypa i säng.


HA DET GOTT ALLA MINA BLOGGKOMPISAR!


Av ♥ Monica ♥ - 14 juli 2008 14:06

Idag har vi varit hos Söderströms och hjälpt dom med en grej, ja, det var Göran som gjorde jobbet och jag tittade på. Sen åkte vi alla fyra till Bönared och tittade in på loppisen där. Sen skulle vi äta jordgubbstårta i hembygdsgården...trodde vi. Det var sista dagen igår som dom serverade det, trots att Söderberg sålde jordgubbar även idag, så det blev Landhs istället, ingen jordgubbstårta men goda bakelser med hallon och det var inte fy skam det heller.

Om någon timme kommer barnbarnen Jimmy och Michaela för dom ska åka med till Ullared i morgon så datorn kommer nog att bli ganska upptagen resten av dagen skulle jag tro.

Jag ska gå ut i solskenet och ha det gott när jag har besökt mina bloggvänner.....så jag säjer .....HEJ för idag!

Av ♥ Monica ♥ - 13 juli 2008 13:30

Idag fyller min äkta hälft år så om en stund kommer barn och barnbarn.....även min mor kommer. Lite senare kommer en syster till honom och hennes man. Våra goda vänner herr och fru Söderström dyker   också upp här vid sextiden, så det blir kalas resten av denna söndagen.


GRATTIS......SÄJER FRUGAN! 


.




Av ♥ Monica ♥ - 12 juli 2008 18:52

Idag har jag, Gubben min och Thomas varit på auktion utanför habo. Vi åkte redan halv tio, men auktionen började klockan elva så vi kunde gå i lugn och ro och kolla in grejerna som skulle säljas.Göran köpte en Höganäskruka och en kopparbunke. Vi har varit ägare till en Höganäskruka förut, men så hade vi den på altanen och eftersom min äkta hälft är pysslig av sej så plockade han tallris och satte i den till advent.....med vatten i och då kan ni ju tänka er vad som hände när det blev kallt och vattnet frös. Jaa, krukan sprack naturligtvis.Auktionsroparen är en riktig humorist och jag skrattade så tårarna rann stundtals.Det blev ju varmt i solen så han tog av sej kepsen och torkade sej i ansiktet med orden"svetten och snoren rinner, så jag kan inte slicka i mej hälften en gång". Vid halv ettiden tyckte vi att det var bra för vår del så vi åkte till Västgöte motell och åt middag innan vi styrde kosan hemåt.


Nu är Göran på Stråken och fiskar med två av sina två systrar........


 .......och jag har varit hos Mia och pratat bort en stund. Rickard var med Johan och hjälpte honom för han har ladugården och mjölkningen denna helgen på gården där han jobbar.

Åskan mullrade lite långt bort tidigare på eftermiddagen, men som tur var kom den inte häråt.


Till sist lite svar på era frågor:

"Vetter te" betyder att man inte får till det man ska göra så bra.Lite svårt att förklara egentligen, men en äkta västgöte begriper vad det menas med det.

Räven sitter på min man....på överarmen, inte på hans snygga ben!


ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG LÖRDAGSKVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 11 juli 2008 18:10

Nu har jag semester i fyra veckor. På väg hem från tåget idag såg jag plötsligt ett bekant ansikte när jag kom med paraply i regnet.....medresenärskan var ute och traskade utan paraply och till råga på allt så kom hon från frissan. "Det gör inget om jag blir blöt" sa hon" för jag ska hem och föna håret".Vi språkades vid en bra stund och ventilerade lite av varje.Plötsligt tittade hon på mej och sa" nu förstår jag inte vad du menar".....trots att hon drar på med västgötska i bloggen, men där gick hon bet för jag sa"dä vetter la inte te rektit" så jag fick översätta åt henne......kul när inte folk förstår vad man säjer.


Nu har jag både städat och handlat så nu tar jag helg!


Jag har också ett kort på en räv, men den sitter på en tvåbent individ.

Av ♥ Monica ♥ - 10 juli 2008 20:32

Idag när jag kom hem från jobbet bytte jag om och sen hämtade jag min kära mor, sen bar det iväg till JKPG. Vi har varit hos en kusin till mej och det är ett besök som återkommer vid den här tiden varje år. Vi började med kaffe och hembakat.....satt an stund vid bordet, där man har en vacker utsikt över Vättern.Vi förflyttade oss ut i trädgården och satt i solen en bra stund och hade det gott.Vi hade sällskap av en självgående gräsklippare som min mor tyckte var en väldigt smidig och behändig hjälp. Efter ytterligare en stund så vankades det middag bestående av köttgryta, ris och sallad. Till efterrätt fick vi engelsk ostkaka som såg ut som glass och jordgubbar därtill.Tänk vad skönt att bara få sätta sej till bords och äta, men det var inte slut med detta.....kaffe och chokladmuffins avslutade det hela...... mätta och belåtna satte vi oss i den gamla volvon och styrde kosan hemåt vid femtiden efter en trevlig och gemytlig dag.


Nu får jag sluta med att svara på en fråga som jag fick av Maria.....Jag kan inte säja att den ene var bättre än den andre eftersom dom har så olika röster. Stefan en ganska ljus röst och Christer mörk röst, så det blir oavgjort i den frågan.


DANSA OCH VAR GLAD!


Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards