♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under maj 2008

Av ♥ Monica ♥ - 31 maj 2008 22:41

På förmiddagen åkte vi till staden vid Vättern och inhandlade oss lite blommor på blomsterlandet, sen var vi på Eko och köpte trädgårdsbord och en parasoll. Nästa stopp var på Biltema och till sist var vi inne på Maxi där Göran köpte sej en mjukglass. Jag gillar inte mjukglass så till mej fick dom inget sälja.

I eftermiddag har jag suttit i min brassestol och haft det skönt i skuggan för i solen var det alldeles för varmt.

Thomas, Rickard och Mia kom vid sextiden och då grillade vi korv och satt ute i trädgården och åt.....flyttade så småningom in på altanen där vi intog  kaffe och en god kaka. Kvällen avslutade vi med en tur i skogen i Thomas bil där vi såg ett flertal råddjur och även en räv.

Nu ska jag strax gå till sängs så jag säjer.....


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 31 maj 2008 14:21

Vill bara tala om att det är 11 stycken som har svarat rätt i min tävling, men tiden är  inte ute än så fler kan det ju bli. Kul att intresset är så stort.........för er som inte har tittat in här förut så är tävlingen från i torsdags och heter "Vinn en fire".

Av ♥ Monica ♥ - 30 maj 2008 21:58

Först vill jag tacka för det stora intresset av min tävling och av förståeliga själ publicerar jag ju inte era kommentarer nu, men jag kan avslöja att redan nu är det 6 stycken som har svarat rätt.Spännande att se hur många som har svarat när tävlingstiden har gått ut den 5 juni.


Nu över till dagen som har gått.

På mitt jobb har vi haft avtackning av en jobbarkompis som gick i pension idag. Vi har ätit smörgåstårta och Ove fick blommor och presenter av både facket, posten och oss arbetskamrater. Vi hade ett par riktigt trevliga timmar på eftermiddagen och vi pratade minnen och händelser som har varit i samband med Oves jobb som lantbrevbärare. Nu börjar ju ganska snart semestrarna för oss, men Ove lovade bjuda hem oss när hösten nalkas och alla är tillbaka på jobbet igen.

Ikväll har jag tittat på finalen av "Talang 2008" och som väntat blev årets talang 10-åriga Zara Larsson.....en liten söt tjej med stor sångröst.


NU ÖNSKAR JAG MINA BLOGGVÄNNER OCH ÖVRIGA LÄSARE EN RIKTIGT GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 29 maj 2008 20:32

Jag skriver ett citat från en bok......


Klockan är strax efter tolv på natten till den tionde januari och hon sitter i volvon, på väg mot******* Det råder en spöklik stämning på vägarna, knappt en bil är ute, alla verkar vara hemma och sova. Hon är liten och rädd men känner sig som en robot-programmerad att döda.


Vad heter boken?


 Om flera svarar rätt får lotten avgöra vem som vinner.Tävlingen avslutas den 5 juni.


LYCKA TILL!

Den som svarar rätt vinner denna eau de toiletten.....

Av ♥ Monica ♥ - 28 maj 2008 21:20

Nu blir det varmare för varje dag som går, men nätterna är lite kyliga än, men ingen frost som tur är.Micke ringde på förmiddagen och sa att dom skulle börja med silokörningen i morgon för gräset håller på att torka bort.Det blir ingen stor förstaskörd i år, men dom får väl hoppas på att andraskörden blir så mycket bättre.Så nu får vi skjuta upp middagsbjudningen än en gång......så det kommer inga små gossar till farmor på lördag.

Jag åkte med tåget till jobbet halv två idag för vi har ju haft arbetsplatsträff i eftermiddag.

 Jag gick som vanligt till Landhs och åt middag....idag var det köttfärslimpa och kokt potatis.

Ikväll tog vi våra cyklar och åkte till Marieberg för att se om de sena liljekonvaljerna hade spruckit ut, men det var dåligt med det så vi plockade bara en liten bukett.

Nu har jag tittat på "Rhapsody in rock 10 år" med Robert Wells på tv:n. Jag har varit och sett det live på Läckö slott för några år sen och det var en upplevelse utöver det vanliga.....när det började mörkna var det nästan magiskt när man tittade ut över Vänern, ja, det var så vackert och särskilt när Tito Beltran sjöng, då rös man i hela kroppen.


NU ÖNSKAR JAG MINA VÄNNER OCH ANDRA LÄSARE EN RIKTIGT GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 27 maj 2008 21:13

Nu har värmen kommit tillbaka och idag har det varit riktigt skönt, men i skuggan kändes det lite kyligt nu ikväll.

 Vi har varit på besök hos Görans syster och hennes man i kväll och jag tog lite kort i deras vackra trädgård.





Visst är väl grodan söt där den tittar fram


Nu är snart denna tisdagen tillända och det blir till att lägga sej om en stund. Jag har sovmorgon eftersom vi har arbetsplatsträff i morgon eftermiddag.

HA EN FORTSATT BRA KVÄLL!



Av ♥ Monica ♥ - 26 maj 2008 13:13


Även vår kelgris Fritte 16 år trivs på altanen 





Av ♥ Monica ♥ - 25 maj 2008 21:08

Då har vi firat mors dag och vi började hos min mamma halv elva.Vi blev serverade gott kaffe med dopp och en jättesmaskig tårta.

Klockan 14:00 kom Thomas och hämtade mej och Göran för han skulle bjuda oss på middag. Hemligt mål för min del, men det bar iväg till Falköping och en kinarestaurang. Jättegod mat.....vi började med en soppa som var väldigt stark men god. Sen fick vi plocka till oss olika grönsaker och kött och även olika såser och sen wokades dom medan vi stod och väntade.Mätta och belåtna åkte vi till coop extra och köpte lite fika till kvällen för Rickard sa när vi var hos mamma att han skulle titta upp när han kom hem för han och Mia var bjudna på 25-årskalas till en kusin till Mia så dom har varit i Floby i eftermiddag. Jag och Göran tog en sväng ner till Falla när vi kom hem från middagen och vi såg ett råddjur som troligen skulle ha tvillingkid vilken dag som helst och vi såg även en älg. Strax efter att vi kommit hem kom Rickard och han hade köpt ett stort ljus som doftade äpple som jag fick i morsdagspresent, av Micke fick jag en blomma och av Thomas var det ju middagen. jag fick även en fin ampel med hänglobelia i olika färger av Göran som jag har hängt på altanen.

Gårdagens melodifestival blev inte så lyckad för Sveriges del......det blev bara en artondeplats, men jag för min del tyckte att Islands låt var bäst av de andra låtarna. Så gick det för Charlotte Perelli, och hon som har åkt runt i flera länder och gjort reklam för sin "Hero", men det hjälpte föga.

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards