♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under april 2009

Av ♥ Monica ♥ - 30 april 2009 13:12

Äntligen är våren här och det är med besked den har kommit....rena sommarvärmen. Jag minns en valborgsmässoafton när snön vräkte ner och alla evenemang blev inställda, det gick ju inte att stå ute i det vädret och hälsa våren välkommen och hålla vårtal.

Dagens låt får mej att tänka på min barndoms valborgsmässofirande när kyrkokören stod på trappan till Gerda Svenssons konditori och sjöng vårsånger och prosten Andersson höll vårtalet.....det var tider som man ser tillbaka på med glädje.


Nu önskar jag alla mina läsare en riktigt trevlig *valborg*

Av ♥ Monica ♥ - 29 april 2009 10:22

En passande låt nu när vädret visar sej på sin bästa sida. Hoppas alla har en lika fin dag som jag har här hos mej.....

*******************************

Tittade just ut genom fönstret och såg förskolebarnen med små hinkar och spadar,troligtvis på väg till lekparken.


HÖRS I MORGON MED EN NY LÅT!

Av ♥ Monica ♥ - 28 april 2009 13:42

Idag kommer det en låt som är gammal, men denna versionen är både ny och riktigt bra....

Av ♥ Monica ♥ - 27 april 2009 17:08

Denna veckan blir det lite passande musik i min blogg. Hoppas det blir uppskattat!

Av ♥ Monica ♥ - 26 april 2009 20:14

Idag har vi haft 21 grader varmt och när jag för en stund sen skjutsade hem mamma var det så ljummet i luften så man kunde tro att det var en kväll mitt i juli.

Jag utlovade ju några foton till idag av de jag tog i går.......


Lenne var inte höjdrädd....här målar han fönster på övervåningen


När det inte jobbades var det paus vid trädgårdsmöblerna

**************************************'

På förmiddagen var vi UPPE i stan en sväng och gjorde lite ärenden.Middag på hemvägen intog vi på Motell Ålleberg.....dvs jag och Thomas åt middag och Göran tog kaffe och en stor macka med pannbiff och stekt ägg eftersom han skulle grilla karréskivor när vi kom hem och jag är inte förtjust i det köttet, tycker det är för mycket fett insprängt i det.Middagen var utsökt god....helstekt fläskfilé, potatisgratäng med vitlök,en jättegod sås och grönsaker.

I eftermiddag tog vi en sväng till stugan* och var där en stund. Det var aktivitet där även idag med den sista målningen. Jag hade köpt 5 stycken ljusmanchetter till kandelabern vi har på ena bordet och en groda som jag ställde ute....kanske kommer det foton på både groda och kandelaber en annan dag.

Nu ska jag  betala denna månadens räkningar på internetbanken.....


.......MEN VI HÖRS I MORGON!

Av ♥ Monica ♥ - 25 april 2009 18:14

Idag har vi varit vid stugan nästan hela dagen.....det var full aktivitet när vi kom.


Birgitta fejade inomhus



Utsikten är det inget fel på.....Stråken ligger så vackert strax nedanför huset


Thomas målade dasset på insidan


Nu är det nästan klart för att invigas och det är så mysigt både ute och inne så det kommer säkert att bli många besök där framöver.Mer foton kommer i morgondagens blogg.

**********************************'

Vädret har verkligen varit på sin allra bästa sida också hela denna lördagen.

Nu blir det en stund vid tv:n.....alltid något att kika på!


HA EN BRA KVÄLL ALLA BLOGGISAR OCH ÖVRIGA LÄSARE!





Av ♥ Monica ♥ - 24 april 2009 17:32

Jag tog lite kort med mobilen när jag väntade på att datorn skulle bli ledig.Rickard har nämligen suttit vid den en stund i eftermiddag. Så här blev resultatet.

Min omtalade keyboard till vänster i bild...


Samma bild, men i en annan nyans...


Samma motiv som föregående....nu i en brun nyans


Ytterligare en i svart-vit.....inte så tokig den heller


**********************************

Underbart väder idag...20 plusgrader! och det ska fortsätta....


HA EN MYSIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 23 april 2009 20:32

..........på namnsdagen alla som heter GÖRAN!

Min äkta hälft har alltså namnsdag och han fick ett par strumpor av mej. Jag brukar ge mina allra närmaste en liten present när det är deras dag på almanackan.

Nu börjar värmen komma och i eftermiddag har jag suttit ute och läst en stund...jättemysigt när man har en förskola med små söta barn mitt emot på gatan. Dom satt ute på altan och åt och dom höll igång riktigt en stund med prat och skratt innan dom gick in igen.

*************************

Ikväll har Thomas och Rickard varit här på fika. Jag köpte med mej baguetter  idag innan jag åkte hem från jobbet....en kycklingbaguett till Rickard, varsin med skagenröra till de andra båda herrarna och till mej själv en med skinkröra så nu har vi festat riktigt.


Önskar alla bloggisar en riktigt god natt när det är dags att sova! 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards