♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Vintern rasat ut.....

Av ♥ Monica ♥ - 30 april 2009 13:12

Äntligen är våren här och det är med besked den har kommit....rena sommarvärmen. Jag minns en valborgsmässoafton när snön vräkte ner och alla evenemang blev inställda, det gick ju inte att stå ute i det vädret och hälsa våren välkommen och hålla vårtal.

Dagens låt får mej att tänka på min barndoms valborgsmässofirande när kyrkokören stod på trappan till Gerda Svenssons konditori och sjöng vårsånger och prosten Andersson höll vårtalet.....det var tider som man ser tillbaka på med glädje.


Nu önskar jag alla mina läsare en riktigt trevlig *valborg*

 
 
lillis

lillis

30 april 2009 13:46

Det var något särskilt med att höra den är sången när man var yngre,alla stod nästan på parad och lyssnade
Ha en fin Valborg
Kramen

http://danslillis

 
Ingen bild

studentsånare

30 april 2009 14:16

Klart mycket bättre än låten med nazistgänget.

 
Medresenärska

Medresenärska

30 april 2009 14:41

Tycker du verkligen att det var trevligare utanför Gerda Svenssons än det är vid Kohagen?? Ja, jag kan ju inte uttala mig för det var före min tid ni höll till där.
Önskar dig en riktigt trevlig Valborg. Vi kanske ses i kväll.

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

bilinger

30 april 2009 17:39

HEJ GUMMAN ÖNSKAR ER EN TREVLIG HELG
VI ÅKER TILL VARBERG I MORGON KOMMER HEM
PÅ SÖNDA HA DET NU SÅÅ BRA KRAM INGER

 
Ruth

Ruth

30 april 2009 18:53

Tittar in för att önska er en härlig och fin Valborgsmässoafton, kanske grillat, ett glas rött och så klart ett vackert & varmt väder ?

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

30 april 2009 19:24

Önskar dig /er en trevlig Valborg!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Cakma

Cakma

1 maj 2009 16:45

Hej Monica,
Calma här,

Cina lade till dig i min länklista,så det är väl ett gott betyg om nåt,till dej,*L*

Vet ej om du kollat in ngt i min blogg,men du är varmt välkommen att göra det,
jag är väldigt grön på detta område,men kommer väl att lära mej med tiden,under tiden at jag sååååååååååå gärna mot tips o ideér om du eller ngn annan har,
det var Cina som tipsade om bloggvärlden o hjälpte mej igång,hon e väl för snäll.

Ja,här har det varit toppenväder idag,vi har fått så mkt gjort,
mer om det kan du läsa i min blogg,
så därför satte jag men nu en stund i min sköna fåtölj o med laptopen i knät,suveränt praktiskt,
både vila o nöje på en o samma gång,*L*

Ja,hoppas vi möts igen snart,
ha det toppen o
Carpediem,

Kram,, Calma :=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

30 april 2011 00:49

Hej

Okej, hur länge sedan var det då det snöade en Valborgsmässoafton. Det kommer jag inte ihåg, har inget minne. Måste ha varit länge sedan.

Fin videofilm du har gjort med din videokamera. Vilka är det som sjunger, dina vänner?
Fin sång.

Ha en fin fortsättning av Valborgsmässoafton.
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

30 april 2011 00:51

Hej igen
Jag såg att det var Lunds studentsågare, du kanske känner dem. Ha det så gott.
Vänliga hälsningar

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards