♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under februari 2011

Av ♥ Monica ♥ - 28 februari 2011 12:45

Idag ska det vara en bild som jag aldrig har visat förut....


  En lite konstig bild,vet inte om det har blivit dubbbelexponerat,men det är mitt barnbarn MARTIN(lille gullungen   som slår ut med händerna...han kanske välsignar den församlade skaran människor som är med på bilden  eller vad tror ni?

Jag tycker att bilden är lite unik i alla fall.


**************************************************

**********

Här går tvättmaskinen för fullt idag och snart är det dags att hänga upp tvätten i torkskåpet...som får självtorka,jag använder aldrig värmen i torkskåpet, det blir dyrt i längden.


**************************************************

*

I lördags installerade Rickard spotify till både mej och gubben,just nu spelar jag ljuvlig musik med LASSE STEFANZ...man behöver aldrig köpa några cd-skivor mer för här finns en oändlig massa låtar med allehanda sångare...inte ett öre kostar det heller....igår spelade jag till exempel några låtar med MÅLLE LINDBERG,ingen skönsjungande man precis,men jag  gillar hans låtar.


****************************************

Idag är det 25 år sen vår dåvarande statsminister OLOF PALME mördades,en hemsk dag och jag blir ledsen än idag när jag tänker på det.jag vet att många inte gillade honom,men för mej var han en stor man och jag beundrade honom mycket. jag hade även förmånen att både se och lyssna till honom live både i GÖTEBORG,LIDKÖPING och JÖNKÖPING och det är jag tacksam för.


    Dessa ljus tänder jag och minns olof palme denna dag        

Av ♥ Monica ♥ - 27 februari 2011 14:21

Dag nummer 6 är temat GRÖN.....


 

Dessa söta grodor är väl gröna och fina...dessutom älskar jag grodor.Jag har massor av grodor här hemma,både som prydnadssaker och även ett paket med pappersnäsdukar som jag har fått av min goda vän CISSI från Mariefred.Jag har inte haft råd att öppna och använda någon näsduk och det är flera år sen jag fick dom.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

^^^^


Idag har vi inte gjort så mycket.....åkte Svarteskogsrundan för att se hur mycket skog som hade tagits ner.....lagat mat och ätit. Lite senare i eftermiddag ska jag åka ner till mamma en stund och underhålla henne med lite prat,det uppskattar hon.


Semlan jag åt igår var inte så god som den vanliga semlan med mandelmassa,sen hade den ju legat i en papperspåse sen dagen innan så fyllningen hade  sjunkit ihop.Fyllningen smakade och hade konsistens som mousse....inte som grädde!


HA DET SÅ BRA..ÖNSKAR JAG ALLA MINA GODA VÄNNER  

Av ♥ Monica ♥ - 26 februari 2011 14:40

Dag nummer 5 ska  vara EN GAMMAL BILD.....


 

Denna bild är från 1966....det första fotot jag hade på körkortet när det var nytaget.


*************************************************

Idag har vi varit på Ikea och köpt present till yngste sonen som fyller år om en vecka, var även inne på A 6 en liten sväng också.Vi avslutade stadsbesöket med att äta på Shanghai nere i stan...fyra små rätter tog vi och det var jättegott.


**************************************************
***

  Så här ser semlan ut med hallon/blåbärssmaken.Hur den smakar kan jag inte tala om idag eftersom jag inte har smakat på den än,men min man åt  upp sin igår och han tyckte den var god.Det är ingen mandelmassa i den utan enda fyllningen är den smaksatta grädden.Lovar att tala om i morgon om den var god.


HA EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA LITE SMÅKYLIGA LÖRDAG!

Av ♥ Monica ♥ - 25 februari 2011 21:40

Då har jag kommit till dag nummer 4.....som är MIN HOBBY


Min hobby är i första hand att sitta vid datorn,men jag tycker även om att måla blomkrukor....det finns väl annat som jag gillar att pyssla med,men detta är väl det jag gillar mest.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

I eftermiddag har vi varit på Falbygdens ost och provianterat lite olika ostar.Vi veckohandlade på Willys,tittade in påMössebergsbagaren och köpte en liten smörgåstårtelängd och två stycken semlor med smak av Hallon/blåbär.Jag har inte ätit min semla än,den sparar jag till i morgon så än vet jag inte hur den smakar.Jag har bara ätit semlor med den vanliga grädden och mandelmassan så det ska bli roligt att prova den här nya smaken på grädden.Semlorna kostade 12:- styck,lite skillnad mot Landhs som tar 25:- styck för sina.


Jag har tittat på lets´dance,nu återstår det att se vem som har dansat färdigt,om en dryg halvtimme vet vi det,men jag tror nästan att det blir Alexander Ryback som åker ut idag.


JAG HOPPAS ATT NI ALLA MINA VÄNNER HAR HAFT EN TREVLIG KVÄLL.....HÖRS I MORGON IGEN!  

Foto från Falbygdens ost anno 2010


 

Av ♥ Monica ♥ - 24 februari 2011 19:14

Dag nummer 3....en familjemedlem


 

Min älskade make.....ute på en båttur på Stråken


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::


Som jag skrev igår så skulle vi ju åka på bio på kvällen och titta på *Änglagård-tredje gången gillt*.Filmen var mycket bra och det mesta var inspelat här i Sandhem på Grimstorp och det var roligt att få se skådespelarna gå utanför där jag så många gånger kört fram med postbilen och levererat post till ägarna i huset...nostalgi av högsta rang.När filmen kommer ut på DVD ska jag köpa den,jag har de båda andra Änglagårdsfilmerna*, men denna är ju speciell för oss som bor här i byn.Kul att Colin Nuthley valde huset i Grimstorp av alla platser.


Nu ska jag sätta mej vid tv:n och titta en stund.


Hej så länge!


Av ♥ Monica ♥ - 23 februari 2011 18:10

Idag är det dags att skriva om en favoritpryl.....det blir nedanstående


 


Datorn är en av mina favoritprylar  


*************************************


Om en liten stund ska vi åka på bio...vi ska se *Änglagård-tredje gången gillt*.....det ska bli roligt att se hur mycket det är inspelat här i Sandhem.


Tyvärr hinner jag inte hälsa på mina bloggvänner idag,men i morgon kommer jag igen!


HA EN FIN KVÄLL ALLA GOA BLOGGISAR!

Av ♥ Monica ♥ - 22 februari 2011 17:14

Då börjar jag med dag 1 som är självporträtt....

Jag heter Monica och närmar mej pensionsåldern med raska steg, är gift och har tre söner varav den älste är gift och har sex barn,son nummer två är sambo och son nummer tre är ensamstående.Jag jobbar på posten sen 1982 och trivs alldeles utmärkt med det.



Fortsättning följer i morgon!


*************************************************

Fortsatt kallt med minus 18 grader i morse,det kommer lite lätt snö emellanåt.


Jag har just kommit hem,jag stannade kvar i Rickards lägenhet idag eftersom jag skulle gå till mamma vid halv tretiden,hon fick ett hembesök av sin läkare från vårdcentralen så att hon skulle slippa ge sej ut i kylan,mycket tillmötesgående personal på Mullsjö vårdcentral måste jag säja och ger dom en stor bukett med  även distriktssköterskan Britt från hemsjukvården(som kommer varje måndag till mamma) var med läkaren på hembesöket.


Ikväll ska jag på dans igen hos Signar i Täfteå.....,Larz-Kristerz spelar upp till dans denna gången  detta härliga gäng från Älvdalen.


HA EN MYSIG KVÄLL ALLA BLOGGISAR!


Av ♥ Monica ♥ - 21 februari 2011 14:02

Här kommer det en kul grej som jag har fått tips om......tycker ni som tittar in här att det verkar roligt är det bara att haka på


Haka på du åxå ;)

Dag 1:självporträtt

Dag 2:Favoritpryl

Dag 3:En familjemedlem

Dag 4:Min hobby
Dag 5: En gammal bild
Dag 6:Tema *grön*
Dag 7:En bild som jag aldrig har lagt upp
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema
fotoutmaning
”ljus”
Dag 14: En vinterbild
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema ”olika”
Dag 21: När jag var liten
Dag 22: Mitt beroende
Dag 23: En sommarbild
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema ”två”
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild


Jag börjar med detta i morgon tänkte jag.....Då blir det alltså dag 1 och sen följer man det som står på respektive dag tills man har kommit till dag 30,för min del blir det till och med den 23 mars.Detta tycker jag ska bli roligt,hoppas att mina bloggvänner tycker detsamma.



Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Ovido - Quiz & Flashcards