♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under januari 2013

Av ♥ Monica ♥ - 31 januari 2013 15:03

Jag hittade detta på youtube........det är våra sångfåglar härifrån Sandhem......



Den 2 maj 2012 var jag med dom på en spelning i Folkets park i Falköping så  vet jag hur mycket jobb det är att vara musiker.


Sätter in ett foto som jag tog då när dom gjorde iordning inför kvällens spelning


 

Det är mycket  grejer att få ihop så allt fungerar.


GLÖM INTE TÄVLINGEN SOM STARTADE IGÅR!

 


Av ♥ Monica ♥ - 30 januari 2013 14:59

Dags för en tävling igen........


Vem är tjejen på fotot?


 


Tävlingen avslutas den 3 februari och om det är flera som har rätt då blir det lottning om vem som vinner.

Vinsten består av 1 häfte frimärken  


Inga svar publiceras förrän tävlingstiden är slut!


VÄLKOMNA ATT VARA MED I TÄVLINGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 29 januari 2013 16:59

Jag måste visa detta fotot som jag tog i lördags på mitt yngsta barnbarn...........


 

Emil 5 år......med slipsen på sned och väldigt koncentrerad på spelet  

Fine lille Emil  


HA EN TREVLIG KVÄLL ALLA SOM KIKAR IN HÄR!


Av ♥ Monica ♥ - 27 januari 2013 16:52

Igår hade vi den obligatoriska bjudningen för barn med respektive och barnbarn....denna gången var även Thomas svärföräldrar med.

Jag hade beställt catering från Björkhaga.......trerätters middag.Jag tänkte uppfylla en önskan från Thomas som brukar fråga om det blir trerätters när dom ska komma hit.Denna gången blev det så.....en överraskning för honom som jag tyckte var kul.


Menyn bestod av:


Toast skagen med löjrom


Helstekt fläskfilé med potatisgratäng,kantarellsås och grönsaker


Hallonpannacotta


Barnbarnen fick pizza och megarullar.


Maten smakade underbart och väl tilltaget var det också,så det blev till middag för mej och gubben idag också.


Vi var sammanlagt 15 personer och för att alla skulle komma plats i finrummet tog vi in ett trädgårdsbord också.


Vi hade några trevliga timmar med prat och skratt....kaffe och arraksboll bjöd vi på också.....


Naturligtvis fotograferade jag under kvällens gång och visar några av bilderna här nedan....


*klickbara bilder*


       


Jag har inte med alla gästerna på dessa foton, men vid herrbordet finns Thomas skymd av Rickard och Micke längst bort intill sin svärfar..........fotot längst till höger har inte hela Hillevi(Thomas svärmor) kommit med,men så blir det ibland när det är många som ska fotograferas.Av ett litet urval av alla korten jag tog blev det dessa fyra.


Så nu vet ni vad det var jag såg fram emot  


ÖNSKAR ALLA EN FORTSATT BRA SÖNDAG!





Av ♥ Monica ♥ - 24 januari 2013 14:11

Nu är det verkligen kallt ute....i morse när jag kom upp var det minus 21 grader,men det hade säkert varit kallare på andra ställen här i byn.


Det närmar sej lördag, som jag längtar till.Skrev om det i facebook och då var det ju en del som blev lite nyfikna och jag lovade skriva om det längre fram på veckan,men kom sen på att det kan jag ju inte göra, av en viss anledning.Hoppas att ni inte blir alltför besvikna på mej nu,men jag lovar skriva när lördagen är över.


Annars går dagarna sin gilla gång här hos mej.........Farmen kollar jag på varje kväll, även om det kanske är lite för mycket osämja och bråk,men det ska tydligen vara så.Det finns ju dom som jag inte är så förtjust i av deltagarna,men jag skriver aldrig negativt om så kallade kändisar...även om dessa farmendeltagare inte är några kändisar än så länge.Jag har en policy att inte skriva negativa saker om  människor,kända eller okända spelar ingen roll och detsamma gäller svordomar........visst svär jag  ibland här hemma ,men försöker att skriva så trevligt jag kan på min blogg utan att hacka på folk och att svära.Sån är jag,sen får andra göra som dom vill.


Nu ska jag snart gå ut i kylan med nedanstående herre......


 

.......................som nu har växt till sej sen detta kortet togs.


HA EN RIKTIGT BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!

 

*********************************

Av ♥ Monica ♥ - 22 januari 2013 12:18

Hoppar in och skriver ett litet inlägg medans jag väntar på att ugnen ska bli varm så att jag kan värma min mat.

Idag börjar det på Träffpunkten igen efter juluppehållet och det ska bli så roligt att gå dit igen.Igår var det PRO som startade igen och det var en trevlig eftermiddag även där.

En bekant från Mullsjö ska följa med idag så jag väntar henne hit om en stund......


ÖNSKAR ALLA GOA LÄSARE EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA TISDAGEN!

 

******************************************

Av ♥ Monica ♥ - 20 januari 2013 15:23

Avslutar med en vacker låt med Elvis.......



Nästa vecka blir det inget tema för då är det inte säkert att jag hinner med bloggen alla dagar.I morgon är det PRO och på tisdag Träffpunkten,men jag uppdaterar bloggen i mån av tid.


HA DET SÅ BRA ALLA SOM KIKAR IN HÄR OCH HAR LYSSNAT PÅ EN DEL AV MIN FAVORITMUSIK  

Av ♥ Monica ♥ - 19 januari 2013 15:39

Denna låten med Johnny Logan är en av de vackraste jag vet.....lyssna och njut



Tyvärr blev det ingen låt igår och knappast något sittande vid datorn överhuvudtaget.Jag fick oriflamegrejerna och det tog en stund att göra i ordning dom till mina kunder...handlade som vanligt för nästa vecka och så städade jag golven  så det var fullt program kan man säja.


Riktig kall natt har vi haft med minus 20 grader och det verkar bli lika kallt natten som kommer.Tur man har ett varmt och skönt hus att kura i.


Ha det så bra...... 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards