♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under december 2008

Av ♥ Monica ♥ - 31 december 2008 15:04


Tack söta cina för det vackra nyårskortet!


Mindre än nio timmar kvar på år 2008.....

Vi ska ha gäster ikväll klockan 18:00 och det ser jag fram emot.Jag har plockat fram porslinet som vi ska äta och dricka på så nu är det bara maten som ska ställas fram när gästerna kommer. Vi ska ha exotisk planka som Lotta på konsum i Mullsjö har gjort på förmiddagen. Foto på läckerheterna kommer i morgon här på bloggen.

Till kaffet ska vi äta glasstårta och maränger.

Det nya året skålar vi in tillsammans med alla besökare på Skansen via tv:n. Det blir inte champagne utan ett par olika sorters alkoholfri cider.


Nu önskar jag alla mina goa bloggvänner och övriga  läsare ett riktigt ....

GOTT NYTT ÅR!



Av ♥ Monica ♥ - 30 december 2008 18:43





Tack Ruth för denna fina nyårsgåva....


Ja mina vänner, nu är det en enda dag kvar på detta året. Ett år som har varit bra för det mesta tycker jag.Den största händelsen för min del var ju när Rickard flyttade hemifrån.....vår minsting.Man vänjer sej fort och jag fick ju ett kombinerat data/tv-rum när hans rum blev ledigt och det är där jag sitter och bloggar och läser om mina bloggvänners  intressanta liv och leverne.


Av ♥ Monica ♥ - 29 december 2008 17:45


Nu är det bara två dagar kvar av år 2008.....tiden står verkligen inte still, det går fortare och fortare ju äldre man blir.


I morse var det riktigt kyligt ute när jag åkte till jobbet, men i bilen blir det varmt och skönt fort så på mej gick det ingen nöd. När jag var ute och körde min lilla runda med postbilen var det 12 minusgrader, men så vackert det var med rimfrost på alla träd och buskar.Tänk om det finge vara så här nu över nyår, men det är väl att hoppas på för mycket antar jag.Vädret blir som det blir, och man får vara glad och tacksam hur det än blir.


När jag kom hem från jobbet åkte vi till staden vid Vättern en sväng och innan hemfärden tog vi en avstickare till centrum för omväxlings skull och åt på Shanghai.


Jag lovade ju ett foto på min fina schal som jag fick av min goda vän Christina från Labbås igår.......och här nedanför är den.



Visst är den fin......


Nu önskar jag alla mina bloggvänner och övriga läsare en riktigt trevlig kväll!

Av ♥ Monica ♥ - 28 december 2008 20:51


....................Mia idag på eftermiddagen.Det var jag, Göran och mamma som var och gratulerade i efterskott eftersom Göran fick tid för operation av sin hand den dagen som vi skulle åkt dit egentligen.Det blev ett riktigt kramkalas när vi kom dit och sen kom Mias mamma och satte på mej en jättefin schal som hon hade virkat.....den var lila och hon vet ju att lila är min favoritfärg. jag blev jätteglad för den.Foto kommer i morgon så ni får se hur fin den är. Mamma fick en schal också och den var mörkblå.Vi fick gott fika och sen satt vi några timmar och pratade om allt möjligt. Det var roligt att träffas, för det var ett tag sen.


I morgon är det åter arbetsdag......

JAG ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 27 december 2008 15:24


En vanlig vardag, men jag tycker att man blir veckovill . Igår morse fick jag för mej att det var lördag och i går kväll blev det söndag i mina tankar och att soptunnan skulle ställas ut för tömning idag, men så var det ju inte.


Igår var vi på julkalas hos "moster" och hennes gubbe, massor av kakor som vanligt, men vi började med glögg och avslutade med ostkaka, grädde, sylt och glass...sen var man proppmätt.


Idag har jag,Thomas och Rickard varit och handlat i Mullsjö. Jag har köpt present till Mia och till henne ska vi åka i morgon eftermiddag. Ska bli så roligt att träffa henne.....min älskade lilla tös.Hoppas på att det finns en speciell person där också som man får träffa *LER*.


Göran har varit och jagat en stund och nu har vi doppat i grytan och ätit lite köttbullar, rödbetssallad, sill och julskinka.......resen av denna lördag ska jag ägna mej åt att läsa och även titta på tv, en lugn hemmakväll med andra ord.


HA EN TREVLIG KVÄLL!

Av ♥ Monica ♥ - 25 december 2008 16:46


Då var julafton över för denna gången. Vi hade trevligt ihop med barn , barnbarn och min mamma igår på Valunda. Barnen var så duktiga hela dagen och vi hade så mysigt.Vi startade julfirandet med god julmat klockan ett och sen gick en del av det manliga sällskapet ut på den sedvanliga promenaden.Klockan tre bänkade vi oss framför tv:n och tittade på Kalle Anka, sen blev det fika.Vi satt en stund och pratade innan Johan kom hem för han mjölkade på eftermiddagen hos bonden han jobbar hos. Sen kom den som ALLA BARN hade väntat på........




Nämligen tomten......


Efter julklappsutdelningen samlades vi alla för ett gemensamt foto, och resultatet ser ni här nedanför.....



Här är vi alla på samma foto....för första gången....

Det har aldrig tagits något kort innan ,där både jag, min mamma, min man, mina tre söner, sonhustrun och de sex barnbarnen varit församlade så det är extra roligt att visa det här på min blogg.


När vi hade plockat upp alla  julklappar och allt papper som låg på golvet hade plockats upp var det dags för julgröten som smakade fantastiskt bra med en skinkmacka till......lite julgodis kom det allt plats med också innan vi tackade för en trevlig dag och styrde kosan hemåt.


GOD FORTSÄTTNING.......VI HÖRS I MORGON!

Av ♥ Monica ♥ - 23 december 2008 17:26

Jag har fått ännu ett julkort från en bloggvän


Tack lillis för detta fina julkortet.


Nu är det dan före dan och julgranen är på plats. Nu ska jag bara göra äggsalladen, sen blir det uppesittarkväll med bingolotto.Lite kaffe och smörgås med julskinka blir det också.

Nu kommer jag inte in här på bloggen igen förrän tidigast på juldagen.....men jag önskar alla mina bloggvänner och övriga läsare en


Av ♥ Monica ♥ - 22 december 2008 16:17

Nu är det en arbetsdag till, sen är det julafton. Ja, mina arbetsdagar är ju inte så långa precis, men man ska ju upp tidigt i alla fall.

Idag åkte jag tåget ner till jobbet och sen kom gubben och hämtade mej för vidare färd till Ljungqvists och handla så nu har vi köpt det vi ska äta i julhelgen.

När jag kom ut på morgonen så tyckte jag att det mer kändes som vår än vinter....5 plusgrader var det, men det blåste som bara attan.

Nu ska jag kolla lite i bloggarna härinne och sen får jag väl kolla lite på det andra jag är med i .....blip, dansbandsdax, netlog och vilda webben.


 Jag tittar in i morgon igen, men nu säjer jag HEJ för idag!!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards