♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under oktober 2012

Av ♥ Monica ♥ - 29 oktober 2012 15:33

Jag slänger in ett blogginlägg även idag.....vad ska jag skriva om då?

Vädret kanske, som är blåsigt och kallt,men snön som kom i torsdags är nu borta.

Ikväll är det teater i Gunnarsbohallen *Ta`t lugnt,ta en toy* heter den och handlar om 50 och 60 talen.......på den tiden som jag var ung...ja,till och med barn var jag ju på 50-talet.Jag tror att det blir roligt......ska gå dit ihop med en svägerska som är av samma årgång som jag och tillika klasskamrat i 8:an....inte kunde vi ana att vi skulle bli svägerskor då........


Nu blir det en titt på facebook igen,men jag återkommer med ett nytt inlägg här när andan faller på.


HEJ SVEJS SÅ LÄNGE GOTT FOLK!

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 28 oktober 2012 15:24

Några dagar till,sen är vi inne i november....den mörkaste månaden på hela året.

Glömde skriva igår att vi fick säsongens första snö i torsdags och lite ligger fortfarande kvar.Det är kalla nätter nu när vi närmar oss fullmåne som infaller i morgon,sen blr det varmare igen.



Bjuder på ett foto även idag.....


 

En liten Abbe som bara är 5 månader här på kortet


TACK FÖR VISAT INTRESSE IDAG....VI HÖRS!

Av ♥ Monica ♥ - 27 oktober 2012 11:02

Upptäckte att det är precis en vecka sen jag skrev här sist  tänk vad fort en vecka går och det har varit en bra vecka tycker jag.

Vi var i Falköping i lördags kväll och hade det trevligt ihop med Thomas svärföräldrar,även Thomas och Erika var där.Vi blev bjudna på goda pajer,tre till antalet och tre olika sallader till det........mycket gott.Kaffe och två olika sorters tårta blev det lite senare.......smaskigt!


I tisdags kväll hade jag partylite här och gästades av ett tiotal med trevliga tjejer i varierande åldrar som var köpglada och efter att alla hade beställt det dom ville ha bjöd jag på kaffe och frallor med ost och skinka....lite grönsaker i form av gurka,tomat och paprika.Kul med lite annat än bara de vanliga träffarna som jag sysslar med nu för tiden.


Igår var jag hos optikern för en översyn av mina ögon och det blir lite nya glas i både de långseende glasögonen och läsglasögonen,men jag behöver inte byta bågar och det gör ju en del till priset.Nu skulle allt som allt gå på cirka 3100:- med synunersökningen inräknad.Min närsynthet blir bättre med åren,men däremot ser jag sämre på nära håll och det märs när jag ska läsa. 


Idag har jag skurat golven och nu ska jag ta en liten promenad.......ensam, eftersom min fyrfota vän är i skogen och jagar.


Avslutar med ett foto även denna gången och önskar er alla en fin helg.......


 

Dimma över Mullsjösjön en morgon för tre år sen


VI HÖRS GOTT FOLK!

Av ♥ Monica ♥ - 20 oktober 2012 14:59

Tänkte pigga upp er som tycker att jag  inte ska hålla upp med bloggandet FÖR LÄNGE......

Hoppas att allt är bra med er mina bloggvänner och övriga läsare,här är allt bra och det är lite bjudningar här och var nu i höst.Igår kväll var vi i Habo hos bästa kompisen och hennes man,mycket trevligt och hon hade gjort så fina och goda smörgåsar,finns ingen restaurang eller fik som kan överträffa henne det är då ett som är säkert.Hon skickade även med oss några smörgåsar som vi kan festa på här hemma.Två av dom är redan uppätna,men två till har vi i kylskåpet...mums  


Regnar gör det som vanligt och det är grått och trist när man tittar ut........en tröst är att det inte snöar i alla fall.


Nu avslutar jag med ett par foton från oktober 2010.......


Sjöviksvägen i vacker höstfärg


   

Abbe med en sork i munnen som han var snabb att ta när han såg den ligga död på vägen


HA EN RIKTIGT FIN HELG.........VI HÖRS!

 

**************************************************
*****





Av ♥ Monica ♥ - 16 oktober 2012 18:01

Vill bara tala om att tiden räcker inte till för bloggen just nu.......fullt upp med andra grejer som jag prioriterar.Träffpunkten......PRO...spf ,tv-program ochfarmville.Man måste känna att tiden finns där annars blir det inte några bra blogginlägg och stressa fram dåliga inlägg tycker jag är orätt mot mina bloggvänner.


Vi hörs....KRAM PÅ ER SÅ LÄNGE!

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 11 oktober 2012 15:55

Dagarna springer fort fram och snart är det helg igen.


Denna dagen började jag med att gå till frissan och klippa mej och plocka ögonbrynen.Sen har jag kokat lingonsylt som är min makes favoritsylt,så nu är han så nöjd och belåten.

Dags att återigen skriva matsedel för nästa vecka och sen tänker jag stuva om kläderna i stora garderoben så att vinterkäderna får hänga längst fram.Det är mycket roligare att hänga fram sommarkläderna,men tiden går ju så fort så vips så är det dags för det igen.


Kvällens begivenheter blir som vanligt vid tv:n mellan sex och nio........nyheter och två olika matprogram är det som gäller ikväll.


Nu är det bäst att göra lite nytta igen.......tyvärr hinner jag nog inte kolla mina bloggvänners förehavande,men det får ni ha överseende med...jag tittar in när tiden räcker till.


HEJ FÖR IDAG.......VI HÖRS!

 

Av ♥ Monica ♥ - 8 oktober 2012 16:55

Nu är tävlingstiden ute, och det var 8 stycken som hade svarat rätt, så det blev till att lotta vem som skulle bli vinnare.


och det blev wiper som vann........grattis till vinsten!


Jag ringer till dej i morgon så jag får din adress....grattis än en gång 


   

Av ♥ Monica ♥ - 7 oktober 2012 11:59

Nu har ni idag och i morgon förmiddag på er att vara med på min tävling......dragning sker i morgon kväll och jag kan avslöja att de flesta av er som svarat hittils har svarat rätt så det blir att dra lott om vem som får priset.


Idag är det ett underbart höstväder och jag ska gå ut en sväng nu tror jag,men vi hörs i morgon igen gott folk!


 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards