♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Fortfarande vinter och kallt

Av ♥ Monica ♥ - 21 mars 2013 13:01

Efter gårdagens intensiva snöande och blåst har vi haft lite sol idag.......tack för det!


Idag har jag kokat lingonsylt och det var den sista påsen från frysen, så nu får vi vänta tills det blir lingon i skogen igen innan nästa kok kan bli.Jag får väl köpa en burk om det tar slut innan.Jag äter inte så mycket lingonsylt,men min man vill gärna ha det.


Snart är det påsk så det blir till att påskstäda lite i början på nästa vecka och även ta fram lite påskpynt.

I stort sett hela påskhelgen har vi inbokad,bara långfredagen som inte är något bestämt vad vi ska göra.


Nu ska jag skala lite potatis till middagen och sen en liten promenad med Abbe efter det.Middagen idag består av Lax och potatis.......hollandaisesås och grönsaker.


HA EN BRA FORTSÄTTNING PÅ DENNA TORSDAGEN!

 
 
wiper

wiper

21 mars 2013 22:21

Vad påskfint det är härinne. Vad duktig du är som kokar sylt, min man gillar lingonsylt men inte jag och det är ovanligt. Härligt att du har fullt upp i Påsk. Vi skall åka till min mamma nån av dagarna och kanske ligga över hos syrran.

Hoppas du haft en fin kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

22 mars 2013 14:00

Ja du..lingonsylt är faktiskt nästan ett "måste" här också..speciellt till stekt fläsk med löksås som är en av mina favoriter..mums!

Ha en skön eftermiddag :)

http://guldkryckan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards