♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juni 2010

Av ♥ Monica ♥ - 30 juni 2010 18:10

Det blev precis det väder som meteorologerna har sagt om denna dagen,blåsigt och inte så varmt som igår, men soligt emellanåt , några ynka små regndroppar kom det på förmiddagen. Egentligen är det ganska skönt med en sån här mellandag då det inte är så himla varmt.....fast 23 grader är ju inte dåligt det heller förstås.


Denna veckan åker jag BMW till jobbet, lånar Erikas bil,snällt att jag får låna bilar dessa veckor fram till min semester när nu mitt morgontåg som jag brukar åka med har sommarlov precis som skolungdomarna har nu.


Idag har jag bara städat ett skåp i badrummet och lagat middag sen jag kom hem från jobbet, suttit på altan och läst lite också en stund.Får väl titta på tv sen och dricka kvällskaffe med min äkta hälft.


Inatt blir det nog inte så varmt i sovrummet som föregående natt, det hjälpte inte att fönstret var öppet och takfläkten snurrade för fullt, det var i varmaste laget ändå......men jag klagar INTE på värmen.


HA DET GOTT ALLA BLOGGVÄNNER!


 

Av ♥ Monica ♥ - 29 juni 2010 18:09

Idag är det ännu varmare än det var igår.....


Förmiddagen ägnades åt rensning och nerpackning hos mamma och som vanligt hade jag stor hjälp av Erika och svägerskan.....svåger var med och körde ett lass med skräp till tippen, men nu är det lika mycket igen i garaget så det blir fler vändor till tippen så småningom.

När jag kom hem tog jag min brassestol och satte mej i skuggan och läste lusadräpa och vilade en stund. Tog en liten promenad och plockade nya lupiner till altanen och när jag kom hem så fick jag besök av svåger som skulle klippa sej hos grannen, svägerskan klippte sej först och sen avlöstes hon av svåger.Kaffe serverade jag dom på altan när båda var klara hos frissan och jag och min äkta hälft åt en god räksallad från Landhs som blev vår middag denna varma dag.Även lite gemytligt prat blev det innan dom nyklippta åkte hem.


Ikväll ska jag se Allsång på Skansen som har premiär denna kväll,brukar vara ganska mysigt.


Ha nu en fortsatt bra tisdag..... så hörs vi i morgon igen!


 

Av ♥ Monica ♥ - 28 juni 2010 16:57

Nu är det verkligen högsommarvärme, underbart att sommaren kom till slut.


Denna dagen har jag inte gjort mycket nyttigt mer än att laga mat och tvätta lite för det gäller att ta tillvara på dessa soliga dagar, man vet aldrig hur länge det varar.

Kvällen ska jag ägna åt Lotta på Liseberg, såg ju inte första programmet eftersom Erika hade sin födelsedag då, men ikväll ska jag bänka mej framför tv:n och titta.Min sonhustru är på Liseberg idag med sin mamma som hon är personlig assistent åt, men kommer inte ihåg om dom skulle stanna och vara med på allsången.

Nu ska jag gå ut och njuta av sommarvädret så jag säjer.....


..........HEJ FÖR IDAG, HÖRS I MORGON IGEN!


 

Av ♥ Monica ♥ - 27 juni 2010 20:55

Vilken helg vi har haft, helt underbart väder och trevligt har vi haft det så midsommarhelgen har varit jättebra.

På midsommarafton var mamma, Thomas, Erika och Rickard här och åt middag.....tänk att vi kunde sitta på altan och äta utan att frysa. Klockan tre började midsommarfirandet i Gravsjö och det var mycket folk där och vi träffade många bekanta som vi bytte några ord med.

Klockan sex kom våra vänner från Rönngatan i Mullsjö och då grillade vi, men valde att sitta inne och äta för det var inte så varmt ute på kvällen. Vi hade en jättetrevlig kväll och när klockan var ungefär elva åkte gästerna hem och jag åkte och hämtade våra middagsgäster, ja inte min mamma förstås för hon var med oss här hela kvällen , men de andra tre hämtade jag i Lilla Bråared där dom hade firat midsommaraftonskvällen hos goda vänner.

Avslutar midsommarafton med ett par foton....


 

 


Midsommardagen började vi med frukost på altan och senare på förmiddagen åkte vi ner till Falla och städade husvagnen som jägarna använder på jaktsäsongen.


Klockan två var vi bjudna till svägerska och svåger och vi blev bjudna på päronpaj, vispgrädde, glass och vaniljvisp och cider att dricka till. Senare blev det kaffe med  hembakat ......vi hade en jättetrevlig eftermiddag tillsammans med värdfolkets söner och deras familjer och föräldrar bland annat. Min mans bror med fru var också där.


Idag har det varit som vanligt när det är söndag och vi har suttit ute hela dagen i det fina vädret.

Sammanfattningsvis har vi trivts som fisken i vattnet hela helgen och att träffa trevligt folk gör ju inte saken sämre.


GOD NATT ALLA BLOGGISAR.....HÖRS I MORGON IGEN!


Av ♥ Monica ♥ - 24 juni 2010 18:30

.....alla bloggare och övriga läsare, midsommarafton närmar sej och nu tar jag ledigt från bloggen ett par dagar. Återkommer tidigast på midsommardagens kväll och berättar om hur min midsommar har varit. Det ser ut att bli riktigt fint väder så det blir säkert en trevlig helg med allt vad det innebär.....färskpotatis, sill, gräddfil, jordgubbar med vispgrädde......besök på familjefesten i Gravsjö i morgon eftermiddag.....besök av goda vänner i morgon kväll......midsommardagen är vi bjudna till goa svägerska och svåger så vår midsommarhelg är fulltecknad.


 


HA EN TREVLIG MIDSOMMAR ALLA VÄNNER....  

Av ♥ Monica ♥ - 23 juni 2010 16:37

Vi närmar oss midsommarhelgen med stormsteg och vädret är fortfarande bra med sol och 20 grader i skuggan.....hoppas att det håller i sej.


Jag lovade ju att visa fotot på den vackra blombuketten som Erika fick av Thomas när hon fyllde år....


  ......vacker..eller hur?


Idag har jag pysslat med lite av varje, men nu ska jag gå ut och njuta av solen en stund.....hälsar på mina bloggvänner lite senare ikväll.


HEJ SÅ LÄNGE....

Av ♥ Monica ♥ - 22 juni 2010 17:33

Tänkte visa lite foton från Erikas födelsedag.....


  Här tar hon upp presenten från oss....en mugg som jag har beställt från ifolor med foto på Erika


  Här sitter Erikas pappa och hennes farbror.....blombuketten till vänster fick hon av Thomas och den till höger av sina föräldrar, det kommer separata foton på blommorna i morgon


  Smörgåstårtan som Erika bjöd på, den hade hon gjort själv......två likadana hade hon gjort.......det smakade verkligen gott så det får hon gärna bjuda på fler gånger. Vi fick även hemgjord jordgubbstårta och kaffe, till smörgåstårtan fick vi dricka. Vädret var så bra så de flesta av oss satt på altanen. Min kamera hade plötsligt fel datum så det stämmer ju inte med den 16 juni, inte nog med det för när jag ändrat till rätt datum tog batterierna slut och då var det även slutfotograferat för min del denna kväll.


Idag är det toppenväder och om en stund kommer Kerstin från Skurup hit för det ska bli oriflamevisning här halv sju på vår altan. Kerstin och henns man har sin husvagn uppställd nere på byn där dom ska övernatta för att åka vidare i morgon efter att dom ätit frukost. Dom har varit här en sväng i eftermiddag och ätit lasagnett och druckit kaffe efter maten.....nu kom Kerstin och gästerna anländer halv sju så jag säjer.....


HEJ FÖR IDAG


 

Av ♥ Monica ♥ - 21 juni 2010 12:11

..........Inte bröllop, men Thomas sambo ERIKA fyller 36 år idag.


  GRATTIS ERIKA  

HURRA, HURRA, HURRA, HURRA.....JA MÅ DU LEVA UTI HUNDRADE ÅR  

Pappa Johnny och Abbe är också med på fotot som togs den 18 december 2009 när vi var vid Erikas kolonistuga och grillade korv på kvällen..... mysigt att sitta vid elden.


Idag klockan 17:00 är vi bjudna på födelsedagskalas, det blir säkert trevligt.Det är ett tag sen vi träffade Erikas föräldrar så det blir roligt att träffa dom också.


Solen skiner och det är varmt och skönt ute, hoppas att vi får en fin vecka och ett fint midsommarväder med   


 

 


NU ÖNSKAR JAG ALLA GODA VÄNNER HÄRINNE EN TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards