♥  Välkommen till gökboet ♥

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Långfredagen 2013

Av ♥ Monica ♥ - 29 mars 2013 14:53

Nu har påskhelgen startat.Vädret kunde vara bättre,det är kyligt och ingen sol idag.


På förmiddagen var vi iväg och tog upp mörtstugorna,riktigt uppfriskande att komma ut på isen som säkert är metertjock.Jag hade bra med kläder på mej så jag frös inte trots att det blåste en del.


Ikväll börjar Let´s dance....som jag har väntat.Tycker att det är så underhållande.


Påskafton som ju är i morgon ska vi fira ihop med Valundaborna och några till.Det är tradition och jag ska som vanligt göra den norska äggsalladen.


Påskdagen ska vi fira ihop med Thomas och Erika och Erikas föräldrar och den startar vi med påskbuffé på Kinnekullegården.Sen blir det lite besök på olika platser runt Kinnekulle och Hornborgasjön.....denna vackra bygd i Västergötland.


Annandag påsk fyller en viss person år här i huset så då blir det lite kaffekalas med hembakat på eftermiddagen.Det hembakade har min goda vän Anita bakat......hon är en pärla som är värd en   .


NU ÖNSKAR JAG ALLA OCH ENVAR EN RIKTIGT GLAD PÅSK!


   

 
 
Margit

Margit

29 mars 2013 15:15

Ja det var ju en bra start på påskhkgen.och äst allt som kall göras och upplevas! Ser ut att bli en intensiv och trevlig PÅSKHELG för er alla!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Bibbi

Bibbi

29 mars 2013 15:42

Energin är på hög nivå som alltid :)
Ni få ha en riktigt härlig påsk med god samvaro.
Stor påskarna till dig från mig :)

http://www.bibsan.se

 
wiper

wiper

30 mars 2013 11:34

Vilket fint påskris. Vi lhar just nu varmgrader och soligt. Härligt att vara på isen när solen skiner och snön är helt vit. Härligt det låter med norsk äggsallad. Vi har inget påskfirande alls i år men skall till mamma förhoppningsvis i morgon. Ser att ni har massor av härligt ni skall göra i påsk

Glad Påsk
Påskkram från oss till er

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

30 mars 2013 11:54

Påskafton i dag o solen lyser upp fast det är lite blåsigt.
Kul att höra allt trevligt ni ska göra.Vi ska äta hos Elinor i dag och nu är det äggmålning som gäller.Har svanarna kommit till Hornborgasjön ännu? Såg en hel hög på ett gärde fullt med snö i veckan och tyckte synn om dom.
Ha en mysig härlig fortsättning på påsken.
Kramiz.

 
Micke

Micke

30 mars 2013 20:55

Funderade faktiskt att ta in ett påskris..fast med tre katter är det lite för riskabelt..då får man fjädrar och annat över hela lägenheten :)


Ha de bäst..kram till dig :)

http://guldkryckan.blogspot.com

 
Snejky

Snejky

7 april 2013 16:15

Tänkte oxå ha ett påskris, men jag har oxå katter så det är ingen större ide...hahaha
Ha en skön resterande söndag...
Kramen

http://hosmig.webdon.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Monica ♥ - 4 augusti 2016 17:18

Dags för en liten uppdatering här på bloggen.   Igår var vi i BASTA KVARN med BERNDT OCH CHRISTINA.....trevligt naturligtvis,men vi var omgivna av getingar och det var ju mindre trevligt. Idag har vi varit i KIVARP utanför HABO och fikat.....äv...

Av ♥ Monica ♥ - 2 augusti 2016 13:38

Halloj! Då var det tisdag och idag har vi varit i Jönköping en sväng.Vi har köpt nya persienner till sovrummet.......en viss liten kissekatt som heter SIGGE har gått illa åt dom gamla. Vi åt på RAGGMUNKEN och det blev raggmunk med fläsk och lingo...

Av ♥ Monica ♥ - 1 augusti 2016 10:17

Nu är vi hemma igen från vår semestervecka i Skåne.Vi har haft en bra vecka både vädermässigt och trevligt.Skåningarna är väldigt trevliga och tillmötesgående.Dom önskade alltid fortsatt trevlig dag när man hade handlat eller varit på restaurang,det ...

Av ♥ Monica ♥ - 22 juli 2016 10:48

Det är över tre år sen jag tog en bloggpaus och då trodde jag inte att pausen skulle bli så lång.Nu tänkte jag återuppta bloggandet,men kanske inte varje dag.Vi får se. I morgon blir det en semesterresa till Trelleborg så då blir det ett uppehåll n...

Av ♥ Monica ♥ - 16 juni 2013 20:52

   

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards