♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av ♥ Monica ♥ - 31 augusti 2011 13:27

Om ett par timmar börjar jag jobba,möte som vanligt den sista onsdagen i månaden.Innan jag beger mej hem igen ska jag ta ut lite kontanter till i morgon när jag ska åka till ADELÖVS MARKNAD.Tänk att det redan är ett år sen som marknaden var.......jag funderar på hur många gånger jag har varit där,men det är säkert 7-8 år i alla fall.Hoppas att vädret är lika fint som det är idag,men det brukar vara bra väder,jag har aldrig varit där när det har regnat det vet jag säkert.


Hinner jag så blir det ett blogginlägg i morgon,annars blir det på fredag.


HA DET BRA !


 


Foto från oktober 2008


******************************

Av ♥ Monica ♥ - 30 augusti 2011 16:51

Det finns inte mycket att skriva om idag,men jag kan ju säja som så att Robinson kommer jag att följa denna säsongen,det var riktigt bra igår så ikväll blir det till att parkera baken i tv-soffan och kolla på fortsättningen.


En promenad i regnet har jag gjort idag,men det är bättre att vara inne en sån här dag.Hoppas på bra väder på torsdag när det är Adelövs marknad.......


En bild kan jag väl kosta på mej som avslutning på detta torftiga blogginlägg......


 

Detta fotot är från oktober 2008


HA EN FIN KVÄLL ALLA BLOGGISAR!


*************************************

Av ♥ Monica ♥ - 29 augusti 2011 11:29

Födelsedagarna dugar tätt just nu och idag är det minstingen EMIL av mina barnbarn som fyller år.Tiden går fort och det är redan 4 år sen han såg dagens ljus på Kärnsjukhuset i Skövde.


Grattis lille Emil på din 4-årsdag ......


Igår firade vi både storebror JIMMY och lille EMIL.Klockan elva var vi bjudna och vi fick kaffe och gott fika.Hemgjord tårta som mamma NETHA hade varit uppe klockan sex och gjort i ordning blev det också. Även NETHA blev uppvaktad av THOMAS OCH ERIKA i efterskott,hon fyllde ju 40 år den 27 juli,men då var hon på ÖLAND på semester.Vi hade gratulerat henne innan så det var redan avklarat för vår del.


   


Idag har vi växlande väder och det regnade kraftigt för en stund sen,men nu ser det ut som det klarnar upp lite......vädret rår vi inte på så det blir som det blir och vi får tacka och ta emot hur det än blir.


Ikväll börjar en ny säsong med  * HALV ÅTTA HOS MEJ * som jag inte missar och efter det är det *ROBINSON* som jag inte brukar titta på men har tänkt att göra det denna säsongen...om det är något att se förstås,annars blir det bara en gång och inget mera.


HA EN BRA DAG ALLA NI SOM TITTAR IN HÄR!


****************************************

Av ♥ Monica ♥ - 27 augusti 2011 13:47

Vilken värme det är just nu och tidigare på förmiddagen åskade det lite och vi fick 9 millimeter regn.

Gårdagen var oerhört varm men som tur var så blåste det så man kunde faktiskt sitta i solen utan att bli kokt.Jag tillbringade mycket tid utav gårdagen på altan med min bok som jag läser just nu.


Idag har jag och mamma varit på kyrkogården med blommor eftersom pappa skulle fyllt 90 år i morgon om han hade fått finnas kvar här på jorden,men han blev bara 67 år.

Nu har jag en fläskpannkaka i ugnen som vi ska äta till middag. Vad resten av denna dagen har att erbjuda får vi se,lite läsning och tv blir det i alla fall.


HA EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN ÖNSKAR JAG ALLA MINA VÄNNER!


 

Av ♥ Monica ♥ - 25 augusti 2011 15:50

När jag hade ätit frukost när jag kom från jobbet åkte jag upp till stan.Jag,Netha,Barbro, Jimmy och Malin åkte till falbygdens ost och handlade lite godsaker.Vi åt även buffé inne på serveringen.Det smakade jättegott och det var mycket ostar,parmaskinka och två olika korvsorter till,paj,paté och en hel massa annat gott som man fick plocka till sej för 85:-.Jag tog tre omgångar , sen var jag ordentligt mätt.


Nu ska jag förflytta mej till köket och skriva matsedel för nästa vecka.....


VI HÖRS.......


 

Av ♥ Monica ♥ - 24 augusti 2011 15:09

Idag fyller mitt näst älsta barnbarn 17 år........


GRATTIS JIMMY........


   

Kalas blir det på söndag då även minstingen i familjen ska firas....återkommer till det.


Ingen sol idag och lite duggregn nu i eftermiddag.Ikväll blir det *Fångarna på fortet* igen,det första programmet var ju igår då *melodifestivalgänget * segrade över *Lets dancegänget*.Jag hade ju helst sett lets dancegänget som vinnare,men nu blev det inte så.


Avslutar med att önska alla vänner en fin fortsättning på denna lillelördag!


 

Av ♥ Monica ♥ - 23 augusti 2011 12:29

Idag gratulerar jag min mamma som har namnsdag!

Jag ska besöka henne ikväll och ge henne en liten present.Jag har köpt en kylskåpsmagnet som har följande text:Vänner är som blommor; de lyser upp din dag

Visst stämmer det 


Annars lunkar det på i samma gamla vanliga spår,inga sensationer eller andra heta nyheter kan jag förmedla,så jag avslutar mitt lilla inlägg med att önska......


EN RIKTIGT BRA DAG TILL ALLA MINA VÄNNER!


 

Av ♥ Monica ♥ - 22 augusti 2011 16:25

Idag har jag inget att skriva om så det får bli ett par foton......


  Här är ett foto på Alex på sin tramptraktor för några år sen........idag har han börjat i ettan.Tänk vad tiden går. En idyll som man inte ser så ofta.....det minskar tyvärr med nötkreatur på lantgårdarna


DETTA VAR ALLT FÖR IDAG! 

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards