♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under december 2012

Av ♥ Monica ♥ - 31 december 2012 16:40

Nu är det drygt 7 timmar kvar på det gamla året.....ett år går fort och nu är vi där igen då vi ska fira in ett nytt år.För vår del blir det en kväll med min mamma som enda gäst,sjukdom sätter stopp för dom andra två som skulle komma.Vi har köpt bingolotter så vi kommer att bänka oss framför tv:n och spela bingolotto,men innan dess ska vi avnjuta en ostbricka med tillbehör.......kaffe och en marängtårta blir det lite senare innan tolvslaget, som vi traditionsenligt skålar in med alkoholfri smultroncider.

Med detta tackar jag alla mina vänner som följt mej här på bloggen det här året med önskan om en trevlig afton och..........

 


**************************************************
***

Av ♥ Monica ♥ - 28 december 2012 13:20

Inte många dagar kvar på detta året......hoppas på en bättre sommar nästa år för årets sommar var inte mycket att hurra för.Vi hade ändå tur på vår semestervecka som vi tillbringade på Öland för då var det toppenväder.Vi har redan bestämt vart vi ska resa på nästa års semester,men det avslöjar jag inte  


Idag har vi varit i Mullsjö och handlat för både denna kvällen  när vi får gäster och vi passade på att handla även för nyårsaftonen,skönt att ha det fixat.Jag ser verkligen fram emot kvällen när min ungdomskompis med man kommer hit....vi var hos dom i januari och sen skulle dom kommit hit på semestern var det tänkt,men som vanligt gick tiden och sen har det inte blivit av förrän nu,men bättre sent än aldrig.


Nu önskar jag alla mina läsare en riktigt bra fredag.......


VI HÖRS SNART IGEN!

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 25 december 2012 11:41

Då har vi kommit fram till juldagen efter en mycket trevlig julafton på Valunda.


Just nu snöar det ganska ymnigt och det är plusgrader ute.....skönt att man inte ska ut och åka.Det får bli en lugn och fridfull dag här hemma med gubben,lite god mat och ikväll blir det till att sätta sej vid tv:n och titta på återkomsten när gänget från* så mycket bättre* ska träffas igen efter Gotlandsvistelsen.Hoppas på bra väder i morgon när vi ska gästa svåger och svägerska  


Nu önskar jag alla en riktigt bra juldag.....


VI HÖRS!

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 23 december 2012 17:46


 

ÖNSKAR JAG ALLA SOM KIKAR IN HÄR PÅ MIN BLOGG!

 

VI HÖRS.......

 

 

Av ♥ Monica ♥ - 22 december 2012 16:51

Nu är det bara i morgon också,sen är det julafton   och morgondagen går åt till att koka julskinkan,steka revbensspjäll och göra äggsallad bland annat.

I morgon är det dessutom fjärde advent


 


Uppesittarkväll med bingolotto med början halv åtta i morgonkväll....hoppas på någon liten vinst som en tidig julklapp.


Avslutar för denna gången med att önska alla en......


TREVLIG KVÄLL!

 

**************************************

Av ♥ Monica ♥ - 15 december 2012 12:14

Då har vi kommit fram till den tredje advent.......julbord står på programmet i morgon.Det blir på Mössebergs kurort detta året och som vanligt är det Göran,Rickard,Thomas,Erika,Jonny, Hillevi och jag som ska iväg.


Idag har vi fått lite mer snö och det har blåst kraftigt inatt.Nu har snöfallet dragit bort,men det blåser fortfarande lite ser jag när jag tittar ut genom fönstret.


Vi har plockat ner julsakerna från vinden nu på förmiddagen och juldukarna är framplockade för att strykas.Det är skönt när man kan ta lite varje dag och det blir jul även om man inte vänder upp och ner på kåken.


Ikväll får vi besök av våra vänner från Parkvägen  julklappsbyte ska det bli då.


Nu önskar jag en trevlig tredje advent......


 


**************************************************
*************


Av ♥ Monica ♥ - 8 december 2012 16:30

I morgon är det andra advent.......


 

Hoppas att ni alla får en fin dag då!


Igår var jag på ullresa till Göteborg,men så kallt det var mest hela dagen.I bussen var det kallt eftersom det var något till värmen som frusit......när vi kom till stället där demonstrationen av ullprodukterna var då var det ingen vidare värme där inne heller.Vi bjöds på ett gott julbord sen,men inget skönt att sitta inne och frysa.

Klockan tre öppnade det på Liseberg och det är ju jättefint med alla dessa lampor,men svinkallt trots att jag hade mycket kläder på mej.Tur att man kunde gå in i dom små butikerna och värma sej.Vi tog även en fika på ett litet mysigt krypin på Liseberg.Trots kylan blev det en trevlig dag med I-L,S-Å och I     


Idag har vi varit i Jönköping och shoppat lite julklappar till barnbarnen.......


HA EN TREVLIG AFTON ALLA MYSIGA MÄNNISKOR!

Av ♥ Monica ♥ - 5 december 2012 13:41

Nu har vintern kommit på allvar ser det ut som.Vi har haft mellan 10-15 minusgrader nu i snart en vecka,men idag är det bara 7 grader.Snö har vi fått och det småsnöar ute nu.


Igår var jag på julbord på Träffpunkten,välsmakande som vanligt.Nu är det uppehåll på träffarna till den 22 januari.


Jag har tillverkat några julkort i veckan och jag funderar på om jag ska skriva resterande också.Jag köpte 10 julkort på ÖB i söndags och jag tror att dom ska räcka,annars får jag väl köpa några till,eller göra ytterligare några egna med vitt papper.


Ikväll ska jag titta på bönderna och se hur det går på deras resor  .


Avslutar med en vinterbild.....


 

Så här såg det ut den 12 december 2010.......fotot är taget på Kinnekullegården


VI HÖRS.......



Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards