♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under juli 2011

Av ♥ Monica ♥ - 21 juli 2011 10:28





ÄVEN EN BLOGG


BEHÖVER


HA SEMESTER.........




       










SÅ JAG SÄJER








ÅTERHÖRANDE!



 





Av ♥ Monica ♥ - 20 juli 2011 15:14

Idag har vi inga utflykter gjort,bara varit här hemma och gjort lite nytta.Jag har dammsugit och lagat mat och småpysslat lite.Abbe och Rickard har varit här en sväng och Rickard fick äta middag här också idag.


Jag ska cykla ner till mamma en sväng sen när gubben har åkt till sjön,det ska nämligen fiskas ihop med syster några timmar.


Ikväll ska jag titta på Tina när hon lagar mat i 4:an klockan åtta.....det blir nog ett småtrevligt program tror jag.


HA DET GOTT ALLA BLOGGISAR!


**********************************

Av ♥ Monica ♥ - 19 juli 2011 18:57

Idag ställde vi kosan mot ULLARED när vi hade kommit upp och gjort morgonsysslorna.Klockan elva var vi där och parkeringsplats hittade vi med en gång.Vi tog en varuvagn och begav oss mot ingången till affären och det var bara till att gå in direkt,ingen kö alltså.Inne i varuhuset var det trångt på en del avdelningar,men det var bara till att parera och ta sej fram.Folk var tydligen på väldigt gott humör för alla log mot varann och flyttade på sej när någon kom ivägen och det nästan blev krock med vagnarna......även jag log och fick många leenden tillbaka när jag släppte förbi någon som ville fram.Det blev en hel del inköp,både sånt som man behövde och lite som man inte behövde egentligen....till exempel så köpte jag två toppar och en plisserad benvit klänning som inte var så nödvändigt.Klänningen var så snygg så jag kunde inte motstå den och priset var bara 119:-.En fönsterlampa för 99:- blev det också och den står nu i köksfönstret.Det var väl det som jag inte hade behövt köpa annars var det sånt som vi behöver.Man får verkligen mycket för pengarna...det vi köpte gick på 2100:- och då hade vi fyra stora kassar med varor.Mina kläder hängde på galgar så dom bar jag utan att lägga i kasse.


Nu har Rickard och Abbe kommit hit så nu ska vi fika lite och titta på Allsången från Skansen!


HA DET SÅ BRA .......

Av ♥ Monica ♥ - 18 juli 2011 18:17

Idag har vi varit iväg till LAGAN.........Göran ,Rickard och jag.

Vad vi gjorde där kanske någon undrar jo,vi tittade på det här som är på fotot nedan.....


Älgarna naturligtvis i älgparken i Lagan.......dom låg nog och vilade middag för ingen av dom gick omkring.


Vi var även inne i souvernirbutiken och handlade lite prylar.......innan vi åkte hemåt igen åt vi middag på restaurangen som finns på området.Kikade in på biltema utefter vägen,jag har ingen aning om vad platsen hette,men det fanns både Mac Donald´s och burger king intill,men vi hade ju ätit så något i matväg behövde vi inte.

Tur med vädret hade vi......det regnade hela natten och lite i morse,men när vi åkte höll det upp och har så gjort hela dagen.Nu skiner solen och det är skön värme ute.Hoppas vädret håller sej som det är nu även i morgon då vi ska ut på nya äventyr .......vart berättar jag i morgon när vi är hemkomna.


Nu återstår det kaffe och smörgås om en stund........Lotta på Liseberg och sen blir det sängen så småningom.


HA EN FIN KVÄLL ALLA GOA BLOGGVÄNNER!




Av ♥ Monica ♥ - 17 juli 2011 19:20

Jag får säja som en före detta arbetskamrat till min man sa när han hade intagit en väldigt fin middag och någon frågade hur han tyckte det smakade  -- dä va la inget speciellt -- svarade han då. Detsamma får jag säja om vad denna dagen har innehållit för min del.

Vi var nere vid sjön en sväng på förmiddagen och i eftermiddag har mamma varit här och vid fyratiden kom även Rickard.

Det kom regn vid middagstiden, men nu skiner solen igen.


Ikväll blir det spännande att höra vilka som blir vinnare på guldklavegalan   i Malung... ANNA SKÖLD I WIZEX är nominerad........det vore kul om hon tar hem priset för bästa kvinnliga dansbandssångerska,så glad mamma EVA  och många ,många fler skulle bli.


 


HA DET GOTT!

Av ♥ Monica ♥ - 16 juli 2011 13:59

En tripp till Jönköping blev det idag för lite inköp på apoteket.....tyvärr är det sån lång väntetid på apoteket i Mullsjö så där får man vänta minst en timme och sen kanske inte den medicinen  finns hemma som man ska ha ,då blir man inte glad.Orsaken till den långa kön med folk är tydligen för att dom har bytt datasystem....hur man nu ska få ihop det.Det är en kö på femton till tjugo personer och så har det varit några veckor nu.. och när jag var där inne igår var det  två kunder som expedierades under nära en halvtimme som jag stod och väntade,och dessa två var inte klara när jag fick lägga min nummerlapp och gå därifrån eftersom jag inte var ensam utan hade sällskap som satt i bilen och väntade.Nu hade vi lite andra ärenden idag också annars blir det ju lite drygt och även dyrt att åka fyra mil för att ta ut medicin........


Om några timmar får vi besök av de fyra som inte kunde komma i onsdags och gratulera mannen i huset........det blir grillade hamburgare med tillbehör och även kaffe och tårta när vi har smält hamburgarna.


EN FIN FORTSÄTTNING PÅ DENNA DAGEN ÖNSKAR JAG MINA GODA VÄNNER HÄR PÅ BLOGGEN!

Av ♥ Monica ♥ - 15 juli 2011 18:17

Idag har vi växlande väder med regnskurar emellanåt.Det har kommit 16 millimeter regn sen igår eftermiddag.

Nu börjar semestern för min gubbe på måndag så det blir nog inte så långa inlägg här eftersom vi ju kommer att vara ute och se oss omkring på dagarna,men lite varje dag kommer jag säkert att skriva.Det är roligt att gå tillbaka och se vad man har haft för sej när det har gått ett år.Resan till Gotland närmar sej ju också och då kommer jag att stänga för semester även här på bloggen.


Jag hade tänkt åka till Sägnernad hus ikväll och lyssna på Lars-kristerz,men jag skippar nog det för vädret är så tråkigt och då kan man lika gärna vara hemma i stugvärmen och titta på tv.


HA EN BRA AFTON ALLA BLOGGARE!


  ........... ............  

Av ♥ Monica ♥ - 14 juli 2011 20:13

Kvart över tio hämtade jag mamma för vidare färd till Jönköping och till min kusin.Det årliga besöket hos henne har varit trevligt som vanligt.Vi fick kaffe med gott dopp när vi kom dit,efter några timmar blev vi serverade en god köttfärspaj och sallad till det.Jordgubbar,grädde och hemgjord glass till efterrätt.Mycket trevligt prat och kaffe med daimtårta avslutade dagen hos kusinen.Tyvärr var vädret inte det bästa,regnet kom när vi satt till bords och åt,blåste gjorde det också,så vi fick hålla oss inomhus hela tiden,men utsikten från kusinens fönster är bedårande vackert,man ser ut över Vättern och bort till sandbankarna vid Rosenlund och vidare till Huskvarna.Det är inte alla förunnat att ha sån fin utsikt från sitt boende.


Strax efter klockan sex var vi hemma igen och då återlämnade jag bilen jag hade lånat av Rickard.Innan jag cyklade hem tittade jag in till Thomas och Erika som var hemkomna från sin semestertripp.


Nu ska jag snart sätta mej vid tv:n och titta på kronprinsessans födelsedagsfirande på Öland.......


HEJ FÖR IDAG.......

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards