♥  Välkommen till gökboet ♥

Alla inlägg under september 2007

Av ♥ Monica ♥ - 30 september 2007 22:17

Har du några barnbarnJa    33.3 %Nej    66.7 %

Totalt har 6 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-09-01 16:09


StängVisa fler omröstningar

Av ♥ Monica ♥ - 30 september 2007 21:50

I eftermiddag har vi varit på födelsedagskalas. Älste sonen fyller 41 år och hans  näst yngste son fyller 2 år i morgon. Vi fick smörgås och olika pålägg och grönsaker, sen blev det kaffe och två sorters hembakad tårta som Netha hade gjort...en princesstårta och en gräddtårta. Hon är så duktig på att baka den tjejen. Vi hade jättetrevligt tillsammans med de andra gästerna....Mickes svärmor....svärfar & hans fru...Mickes mormor....hans bröder Thomas, Rickard och hans tjej Mia och så alla 6 barnen naturligtvis. När vi kom hem åkte Rickard och Göran på "älgmöte" på sägnernas hus och jag spelade bingolotto. Mia satt en stund vid datorn. När dom kom hem åkte Rickard och Mia  till hennes hem. Rickard börjar jobba klockan 14:00 i morgon så han kommer hem i morgon förmiddag. Nu ska jag uppsöka sängen och sova några timmar.


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 29 september 2007 22:00

Ikväll är det 41 år sen jag åkte in till BB, och var har dessa åren tagit vägen....En tjej på 19 år var jag då och mina föräldrar skjutsade mej för min dåvarande kille bodde i Vetlanda.  .På morgonen dagen efter 09:30 föddes lille Micke. På kvällen kom min kille tillsammans med mina föräldrar och hälsade på och detta var en fredag.Jag minns nästan allt i minsta detalj från det att jag kom in på torsdagskvällen och tills jag fick åka hem. På den tiden fick man ju ligga stilla ett dygn efter födseln...skillnad som natt och dag när jag fick son nummer tre 1988, då fick man pallra sej upp ganska så omgående och ställa sej i duschen.


I morse vaknade jag av att det regnade och blåste och det var så skönt att ligga kvar i sängen och slippa gå upp och ge sej iväg ut

och bli blöt.Annars har jag inte gjort så mycket denna lördagen.....men jag har faktiskt suttit och tittat på tv från halv sju till halv tio och det var längesen jag tittade på tv så länge, men det var riktigt bra program. Nyheterna brukar jag titta på och postkodmiljonären också, men sen tittade jag på "Svensson, Svensson" och därefter på "Babben & co......riktigt roliga program tyckte jag.

Nu känner jag att John Blund är i antågande så jag säjer

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 28 september 2007 21:12

Ja, så stod det att läsa i lokaltidningen igår och det handlade om en man som är född och uppvuxen här i detta samhället där även jag är född och uppvuxen, med den skillnaden att jag har bott här hela livet. Denne man återvände efter 50 år och bor nu i sitt föräldrahem som han har haft uthyrt till tyskar och danskar men som han nu disponerar själv. Hans yrke har varit tv-producent och även regissör. Det var han som var inspelningsledare när "Hem till byn" spelades in och som jag inte missade ett enda avsnitt av, sammanlgt spelades det in 52 avsnitt och avslutades år 2006.Han var regissör i "Polisen från Strömstad" som väl många följde med spänning....även jag.Detta var en liten bråkdel av vad han har gjort under alla år och nu har han alltså flyttat "hem" igen och nu är han vår ordförande i "hembygds-och fornminnesföreningen och det har blivit ett rejält lyft i föreningen där även jag är medlem och jag har varit med på en utflykt för några veckor sen som han ordnade, och det var väldigt trevligt.Denne man heter Arne Lifmark och ni som läser detta kanske känner igen namnet för det har man ju läst  på tv genom åren.Nog om detta.

Idag har vi haft blåsigt och kallt, bara 8 plusgrader och det blåser fortfarande och metrologerna har hotat med regn inatt också.Annars har fredagen varit som mina fredagar brukar vara.....veckohandlat efter jobbet och städat lite grann. Tittat på postkodmiljonären och idol på tv:n och väntar nu på vem  som blir den siste som får vara med i finalen i idol.......jag hoppas på MICHEL.

Nu önskar jag en fortsatt trevlig kväll för dom som inte ska sova än på några timmar och till er andra säjer jag

GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 27 september 2007 21:56

Oavsett din yttre fysik bär du en liten knubbig och trygg ponnysjäl i din kropp. Du har inga stora behov av att hävda dig, men står ändå tydligt fast i din övertygelse om vad som är rätt och fel. Planering ligger dig varmt om hjärtat och dina planer liksom din personlighet är oftast mycket jordnära. Du har en positiv livssyn, älskar god mat och dryck och vill din omgivning väl. Men det är viktigt att du ser upp ibland för din omsorg om andra ligger ibland på gränsen till självutplåning och dina matvanor kan bli påfrestande för bältet.


Ja, detta var ett litet test som jag blev tipsad om av en bloggkompis.




Av ♥ Monica ♥ - 27 september 2007 21:14

Ja, så säjer dom ju inte längre, men tid tar det när man ringer dit. Det var så här att när Rickard kom hem från jobbet hade han fått sin mobilräkning och utav någon anledning har han fått räkning för 3 månader nästan hela detta året istället för en gång i månaden som han alltid fått innan, men det var egentligen inte det som föranledde samtalet till telia...........nää, det var räkningen där det stod att han hade 2251 sms och det sa han att


han då rakt inte sms:at så mycket. Han kollade på sin telefon hur många sms han hade skickat sen han köpte telefon i februari och det visade sej att det var 2604 så något fel är det säkerligen. Jag ringde telia och fick vänta ungefär 20 minuter innan jag fick prata med en dam och jag uträttade ju mitt ärende och då sa hon att det kan vara något fel på telefon så den skickar sms utan att han gör något(låter mycket konstigt tycker jag). Hon kollade hur många sms han skickat och där visade det 3068 så det stämde ju inte det heller. Nu ska dom skicka en specifikation som visar alla sms och vilken tid och så som dom har skickats så får vi se vad det visar. Något måste ju vara galet för på första räkningen var det 148 sms och det säjer han att det stämmer säkert, men så mycket som det var nu så räknade vi ut att det blir  50 sms varje dag. Ja, vi får väl se hur det avlöper det hela.

Annars så började dagen med dimma som höll i sej till långt fram på förmiddagen. Jag åkte direkt till min mor och klippte hennes gräsmatta när

 jag kom från jobbet. Det blir nog bara en klippning till i år för nu växer inte gräset så fort och hennes gräsmatta är snart en mossmatta för det är mycket mossa och lite gräs.

Jag har gjort något i kväll som jag aldrig gjort förut......det är ju trafiknykterhetens dag idag så det var koll nere i samhället så nu har jag fått blåsa i den där grejen för att kolla nykterheten och det visade grönt naturligtvis.

Jag har kollat tjejerna på idol och ska se hur det går sen 22:35 när röstningen är klar. Hoppas att MARIE går vidare direkt för den tjejen kan verkligen sjunga.

Nu säjer jag på återhörande!


GOD NATT!

Av ♥ Monica ♥ - 27 september 2007 17:25

Här kommer en liten lista - kanske vill du också göra en sådan lista...


1. Vad åt du till frukost? En mugg te och en baguett med skagenröra


2. Hur gammal är du? Fyllde 60 i våras


3. Hur bor du? I egen villa


4. Vem SMS:ade du till senast? Min älste son


5. Vilken är din favoritmat? smörgåstårta och potatisgratäng

6. Vilken årstid föredrar du? Jag föredrar vår och sommar

7. Vad köpte du senast till dig själv? ett läppglans


8. Vart skulle du vilja resa? Till Gotland....var där senast 1998

9. Läser du böcker? Ja.


10. Jobbar du? Ja.....25%


11.Vad vill du lära dig? Mer om data


12. När vaknade du imorse? 6:05


13. Vad är det roligaste du gjort? Kan jag inte svara på...det är mycket roligt som jag har gjort

14. Hur skulle du tillbringa ett ledigt år? Ingen aning

15. Vad glömmer du aldrig att packa ner? Nattlinne


16. Vilken artist skulle du vilja se uppträda? oj det är många


17. Vad är det dyrbaraste du har? Familjen och mina vänner


Fylll gärna i listan ni också...alltid kul att få veta lite mer om er;)

Av ♥ Monica ♥ - 26 september 2007 21:53

I eftermiddag har jag varit med sonen i stan, han skulle till tandläkaren så jag passade på att åka med och inhandla lite presenter. Älste sonen fyller 41 år på söndag och näst yngsta barnbarnet Martin fyller 2 år på måndag och sen fyller en kompis 51 år...även hon på söndag. Det blir två kalas i helgen....Mickes och Martins kalas blir på söndag och Birgitta får jag väl ringa till och fråga när det passar att jag kommer.

Förmiddagen ägnade jag åt att tvätta och sen satt jag ju vid datorn naturligtvis en bra stund.

Ikväll har jag tittat på idol och ska även se klockan 22:35 vem av de två killarna som kommer i finalen...hoppas på ANDREAS i första hand.

Jaa, då var det väl inte mer idag då!


GOD NATT!

Presentation

Jag frågar.....du svarar

Har du varit på semester nu i sommar
 Ja
 Nej

Mina bloggvänner

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
September 2007 >>>

Du frågar...jag svarar

6 besvarade frågor

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Hur mycket är klockan?


Skapa flashcards